Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Podden dör och laddar ur sig själv ?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ett litet irriterande fenomen har dykt upp senaste halvåret och misstänker starkt att batteriet börjar sjunga på sista versen. Har haft och använt min iPod mini nästan dagligen i ca: 2 år och den har fungerat klockrent.

Problemet är att efter full laddning så kan det dröja mellan 2-4 timmar innan batteriet visar halv kapacitet kvar. Vips så stängs den bara av, utan att varna om batteri eller dyl. Apple-loggan dyker upp när jag sätter på den igen och klockan har blivit reset:ad till 00:00. Batteriet visar nu tomt och om man låter den stå i menyerna utan att starta nån musik så återhämtar sig batterisymbolen något.

Efter detta så återkommer detta ganska ofta och man har max nån timme kvar att lyssna med lite tur innan den dör helt och gnäller om att den vill laddas.

Är det så enkelt att det behövs ett batteribyte eller kan det vara flera problem som gör att den stänger av sig själv när halva batteriet återstår och "laddar ur" sig?

Vore ju synd om ett batt.byte är förgäves och att det kanske vore bättre att köpa en ny Pod istället?

Tacksam för svar eller tankar.
/Gurra

  • Medlem
  • 2007-09-04 14:52

Låter som om batteriet är kasst. Nytt går att köpa på Teknikmagasinet, finns en tråd om hur man gör Här. Det kostar ju bara 199 så det är ju inte så mycket pengar vi snackar om.

Det blev ett batteri på Teknikmagasinet. Enkelt att byta. Krånglade lite med att få bort de två vita plasthöljena bara men ingen större motgång.

Så efter ca: 1 veckas testande så måste jag säga att batteriet var boven i dramat. Allt funkar klockrent. 200 spänn var en bra deal tills det blir dags för en ny iPod

1
Bevaka tråden