Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya iMac (aug -07)'

Tråden skapades och har fått 579 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Motala
  • 2007-09-08 02:24

Hur är iMacen när man belastar den fullt?
Min MacBook är visserligen tyst för det mesta, men när man belastar den så varvar fläktarna upp till 6k rpm, vilket kan vara rätt störande om man kollar på film.

Jag har testat att spela en hel del tunga spel, sett massa HD-filmer, och ändå tycker jag inte att datorn låter mer. Den är jäkligt tyst.

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-09-08 14:08

Leveranstiden går från 2-4 dagar till 2 veckor om man lägger till trådlöst tangentbord i konfigurationen, hehe.

Avbeställde ju min iMac 20" (och en MacBook) i onsdags, och ska beställa 24" istället. Har inte fått tillbaka pengarna på kontot än. De kommer väl tillbaka på måndag, men ändå lite nervöst när 27kkr svävar i ett svart hål i cyberspace.

Önskar att man bara kunde betala in "resterande" belopp om man uppgraderar sin beställning.

Ursprungligen av MusicNixon:

Avbeställde ju min iMac 20" (och en MacBook) i onsdags, och ska beställa 24" istället. Har inte fått tillbaka pengarna på kontot än. De kommer väl tillbaka på måndag, men ändå lite nervöst när 27kkr svävar i ett svart hål i cyberspace.

Önskar att man bara kunde betala in "resterande" belopp om man uppgraderar sin beställning.

För mig tog det 7 bankdagar innan jag fick pengarna tillbaka efter avbeställning !

Ursprungligen av Patrikb:

För mig tog det 7 bankdagar innan jag fick pengarna tillbaka efter avbeställning !

Ringde du och pratade med dem nånting? Till mig sade de att det skulle ta upp till 48 timmar, vilket skulle varit i fredags eftermiddag..

Det här är en låång helg.

Jag ringde dagen efter jag avbeställt, då sa han att det var konstigt att jag inte hade fått tillbaka pengarna redan då det brukar ta 24 timmar. (Han sa att jag bör ha dem senast dagen efter jag ringt)

Efter 2 dagar hade jag ännu inte fått tillbaka pengarna och ringde applesupport igen, sa att jag ringt tidigare och undrade varför jag ännu inte fått tillbaka dem, han sa att den tidigare kommunikatören måste haft fel då det inte tar 24 timmar utan kan ta upp till en vecka.

Han skickade vidare mitt ärende till ekonomiavdelningen (varför han sa något om det till mig har jag ingen aning om).

Hur som helst, efter att 7 dagar hade gått hade jag ännu inte fått tillbaka pengarna på kontot och ringde swedbank, förklarade mitt problem och sa att jag var i stort behov av de "skyddade pengarna" på mitt konto, han jag snackade med verkade lite flum men tillslut så gjorda han det skyddade beloppet tillgängligt för mig.

Men man ska nog egentligen inte behöva ringa och strula som jag gjorde, det kan säkert ta 2 dygn och säkert kortare tid.

Ursprungligen av Patrikb:

Hur som helst, efter att 7 dagar hade gått hade jag ännu inte fått tillbaka pengarna på kontot och ringde swedbank, förklarade mitt problem och sa att jag var i stort behov av de "skyddade pengarna" på mitt konto, han jag snackade med verkade lite flum men tillslut så gjorda han det skyddade beloppet tillgängligt för mig.

Men man ska nog egentligen inte behöva ringa och strula som jag gjorde, det kan säkert ta 2 dygn och säkert kortare tid.

Ojdå. Men imorgon lär jag se om mina pengar kommit tillbaka, annars får jag göra som du och ringa Applestore/banken.

  • Oregistrerad
  • 2007-09-09 10:49

Jaha,ja dagen D närmar sig med stormsteg

Date Time Location Status
09 Sep 2007 07:28 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
07 Sep 2007 03:53 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
07 Sep 2007 03:52 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
05 Sep 2007 23:12 Shanghai Shipped From Originating Depot
05 Sep 2007 16:12 Shanghai Consignment Received At Transit Point
05 Sep 2007 16:01 Shanghai Consignment Picked Up

jag borde få min 24" på tisdag eller senast onsdag, väntan är så oooolidlig !!!!!!!

qom: Datorn surrar mycket svagt och mycket konstant. Det är inte särskilt störande, och jag har inte hört fläktarna varva upp någon gång.

Hur många här inne har fått sina 2.8:or?
Eller är det bara CTO:s som har hamna i klämm?

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2007-09-09 19:34

Jag beställde min Imac 24", 2.8 GHz med en 1TB hårddisk den 14 Aug. genom Machuset Borås.

Mejlade Machuset 3:e Sep. fick detta svar;."It will be shipped in the beginning of September from China"

Någon här som har väntat lika länge som jag?

Ursprungligen av Nelson:

Jag beställde min Imac 24", 2.8 GHz med en 1TB hårddisk den 14 Aug. genom Machuset Borås.

Mejlade Machuset 3:e Sep. fick detta svar;."It will be shipped in the beginning of September from China"

Någon här som har väntat lika länge som jag?

Jaha, tur att någon få fram den informationen.
Jag har fått reda på att den ska skickas denna vecka till mig, så jag hoppas på att det stämmer. Jag beställde min den 8aug, med samma spec.

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2007-09-09 21:18

Hej min broder i väntan! Då är det du och jag då! Jag fick trycka på min kontakt på Machuset för att få denna information som han sedan fick direkt från Apple.

Vi får sen om även kommande vecka blir en besvikelse för oss! Tänk om man fick det där magiska samtalet - Din Mac har kommit!

Ursprungligen av acidflash:

Jaha, tur att någon få fram den informationen.
Jag har fått reda på att den ska skickas denna vecka till mig, så jag hoppas på att det stämmer. Jag beställde min den 8aug, med samma spec.

Ursprungligen av Nelson:

Hej min broder i väntan! Då är det du och jag då! Jag fick trycka på min kontakt på Machuset för att få denna information som han sedan fick direkt från Apple.

Vi får sen om även kommande vecka blir en besvikelse för oss! Tänk om man fick det där magiska samtalet - Din Mac har kommit!

Vad min kontaktperson har sakt så ska den komma om två veckor (Detta var den 2sep) Så den lär ju komma Nästa, eller nästa vecka

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2007-09-09 22:09

Usha! Det är bara till att bita i det sura äpplet... som tur är så har jag datorer hemma men jag vill ju ha min nya Imac. Och jag har nog världens sämsta tålamod.

Ursprungligen av acidflash:

Vad min kontaktperson har sakt så ska den komma om två veckor (Detta var den 2sep) Så den lär ju komma Nästa, eller nästa vecka

Ursprungligen av Nelson:

Usha! Det är bara till att bita i det sura äpplet... som tur är så har jag datorer hemma men jag vill ju ha min nya Imac. Och jag har nog världens sämsta tålamod.

Ja jag har några datorer, men vafan de finns en gräns hur länge man orkar vänta.
Enda fördelen är att jag har en ny rosa ipod nu

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2007-09-10 10:53

Mmm... Man börjar ju att undra hur Apple förvaltar sin tid! Skall det verkligen ta 1 månad för dom att trycka in en större hårddisk?

På Apple store skriver dom att datorn skickas innom 3 dagar! Man undrar ju vart den skickas, inte till oss iaf. Dåligt tycker jag! Det är precis samma visa som när jag beställde den första generationens G5:a men då visste vi att datorerna skulle bli förenade p.g.a.. Virginia Tech's mega order.

Ursprungligen av acidflash:

Ja jag har några datorer, men vafan de finns en gräns hur länge man orkar vänta.
Enda fördelen är att jag har en ny rosa ipod nu

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2007-09-10 15:37
Ursprungligen av Nelson:

Mmm... Man börjar ju att undra hur Apple förvaltar sin tid! Skall det verkligen ta 1 månad för dom att trycka in en större hårddisk?

På Apple store skriver dom att datorn skickas innom 3 dagar! Man undrar ju vart den skickas, inte till oss iaf. Dåligt tycker jag! Det är precis samma visa som när jag beställde den första generationens G5:a men då visste vi att datorerna skulle bli förenade p.g.a.. Virginia Tech's mega order.

Det kanske är en jävligt stor hårddisk dom använder, kanske kräver 6-9 kineser för att sätta i varje hårddisk:p

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-09-10 18:02
Ursprungligen av Nelson:

Jag beställde min Imac 24", 2.8 GHz med en 1TB hårddisk den 14 Aug. genom Machuset Borås.

Mejlade Machuset 3:e Sep. fick detta svar;."It will be shipped in the beginning of September from China"

Någon här som har väntat lika länge som jag?

Beställde också den 14:e. En 2,8 men med 750 HD och trådlöst tangentbord. Och jag vet inte när den kommer... Inte så kul men jag har ju kvar den gamla iMac 24" så det går ju inte någon nöd på mig egentligen. När jag tänker efter så är det ju värsta i-landsproblemet jag irriterar mig på.

Ursprungligen av Nelson:

Jag beställde min Imac 24", 2.8 GHz med en 1TB hårddisk den 14 Aug. genom Machuset Borås.

Mejlade Machuset 3:e Sep. fick detta svar;."It will be shipped in the beginning of September from China"

Någon här som har väntat lika länge som jag?

Jag lider med dig Du kommer ihåg när vi beställde våra 2*2 G5:or och fick vänta i över ett halvår

Du beställde din iMac 24" före mig och har inte fått den ännu medans jag haft min i snart 1 månad ... fattar inte att det ska ta sådan tid!

  • Oregistrerad
  • 2007-09-10 19:21

För min del är väntan över:
10 Sep 2007 12:50 Gothenburg !!!!!!!!!!!!!!! Delivered !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
10 Sep 2007 08:09 Gothenburg Out For Delivery
09 Sep 2007 21:31 Gothenburg Import Received
09 Sep 2007 07:28 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
07 Sep 2007 03:53 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
07 Sep 2007 03:52 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
05 Sep 2007 23:12 Shanghai Shipped From Originating Depot
05 Sep 2007 16:12 Shanghai Consignment Received At Transit Point
05 Sep 2007 16:01 Shanghai Consignment Picked Up

Den här iMacen är INTE stor den ÄR Gigantisk mot min lilla stakars PB G4-as 12"
och det viktiga är att man märker inte blänket alls så som visa vill göra gällande.
Helt underbart maskin !!!!
Dags att flytta till det andra tråden för dem som har fått sina datorer.

Lycka till och hoppas ni som väntar kommer snart njuta av era datorer :=)))))

Väntar ivrigt på 24-tummaren. Har alla programvaror redo för installation och varje dag riktigt släpar sig fram tills den dyker upp.;)

10 sep 2007 21:34 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
10 sep 2007 17:11 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
10 sep 2007 17:11 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
07 sep 2007 21:50 Shanghai Shipped From Originating Depot
07 sep 2007 15:41 Shanghai Consignment Received At Transit Point
07 sep 2007 15:38 Shanghai Consignment Picked Up

Är någon av era dom här en 2.8:a, eller är det det dom mindre varianterna?
Jag är VÄLDIGT nyfiken på när dom vill skicka min

  • Oregistrerad
  • 2007-09-10 23:22

Min är 2.4GHz varianten

Samma här.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2007-09-11 09:49

Min order har dom inte ens börjat med, ändå har den legat inne sedan tisdag(eller onsdag) förra veckan. Undrar om det gått snabbare om man beställt från typ Macoteket än vad det har gjort genom Apple själva.

Ja, de verkar som vi "dumma" mäniskor som beställde 2.8:or får stå vårat kast och vänta ett tag till

Nu kl 00:00 fick jag äntligen tillbaka mina pengar från min avbrutna beställning av 20" iMac och en vit MacBook. Det tog 6 långa dagar innan de satt på kontot igen.

7 minuter senare har jag beställt 24" 2,8 GHz Extreme och en svart MacBook. Äntligen är beställningen på g igen.

Beräknad avsändning: 14 Sep, 2007
Beräknad leverans: 24 Sep, 2007 - 25 Sep, 2007

Bevaka tråden