Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerande mjukvaruupplåsning av iPhone

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nordstar: Jag har ett helt nytt sim, taget från min Nokia N95. Fungerar finfint.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-09-12 16:30

För er som är intresserade kan jag berätta att tre inte fungerar.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-12 16:44

Vilka nät?

Hej.

Jätte kul att höra att de lyckats hacka iphonen så brutalt nu så att det mesta skall fungera. Kanske dags att skaffa en själv. Men men det jag vill vet är alla ni som håller på och testar och kör vilka operatörer använder ni?

Jag skulle personligen vilja ha halebop kontantkort om det gick.

Hoppas det går för då blir det nog att beställa en O:-)

Med Vänliga Hälsningar
Peter J Gustafsson

Ursprungligen av Lurven:

Hej.

Jätte kul att höra att de lyckats hacka iphonen så brutalt nu så att det mesta skall fungera. Kanske dags att skaffa en själv. Men men det jag vill vet är alla ni som håller på och testar och kör vilka operatörer använder ni?

Jag skulle personligen vilja ha halebop kontantkort om det gick.

Hoppas det går för då blir det nog att beställa en O:-)

Med Vänliga Hälsningar
Peter J Gustafsson

Hej peter..!

Jag har precis fixat min iPhone så att jag använder mitt vanliga halebop kontantkort..
Använde tidigare ett gammalt teliakort enligt supersim metoden, men nu har jag följt guiden som länkats ovan.

Funkar kanon

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-12 17:10

Kanoners

Ursprungligen av Nordstar:

Hej peter..!

Jag har precis fixat min iPhone så att jag använder mitt vanliga halebop kontantkort..
Använde tidigare ett gammalt teliakort enligt supersim metoden, men nu har jag följt guiden som länkats ovan.

Funkar kanon

TJOHO!!!

Men hur är det med framtida updateringar? Tror ni att det egentligen är bättre å vänta tills det kommer en svensk å köpa den ohackad då? Man blir ju alltid så osäker...

Med Vänliga Hälsningar
Peter J Gustafsson

Någon som har koll på kostnader för att surfa osv via EDGE med Telia?

Ursprungligen av robert-:

Någon som har koll på kostnader för att surfa osv via EDGE med Telia?

Tippar att Telia har koll på det. Du hittar dem på http://www.telia.se.

Har för mig att jag sett någon reklam om "Max 9 kr/dygn".

Ursprungligen av capojava:

Tippar att Telia har koll på det. Du hittar dem på http://www.telia.se.

Har för mig att jag sett någon reklam om "Max 9 kr/dygn".

Var inne å pillade på sidan där. Fanns så mycket olika priser och siffror lite här och var. Är inte särskilt insatt i det hela så jag var osäker på vad jag skulle kolla på

Ursprungligen av capojava:

Tippar att Telia har koll på det. Du hittar dem på http://www.telia.se.

Har för mig att jag sett någon reklam om "Max 9 kr/dygn".

Endast om man surfar via deras Surfport, och vad det innebär tycker jag personligen är riktigt diffust. Lyckades surfa upp c:a 35 en kväll på bussen hem, trodde att det var "Max 9 kr/dygn" så jag inte behövde oroa mig, men tjii fick jag.

Hm, om man har använt iUnlock på sin iPhone, kan man återställa den igen? Funderar lite på om ens iPhone skulle börja krångla. iPoden är långt i från felfri så risken att man får ett måndagsexemplar finns ju. Garantin lär väl inte gälla om man moddat den...

det handlar om en flashning av firmware... dvs borde inte va problem å återställa ...

förövrigt är det bara 3 som inte funkar .. (troligtvis på grund av deras sim-kort)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-12 23:48

Fick Igång min iphone med iunlock trots begränsande kunskaper men efter jag stängt av den en gång fick jag den inte att fungera.Gjorde en restore men nu kan jag inte ens aktivera om den igen varken med iNdependence eller iacktivator.
Nån snäll själ som kan hjälpa mig med att få igång den igen gärna med fungerande telefon funktion vore det galet uppskattat.Kan träffas i Sthlm eller nås med PM.
Tack på förhand Thomas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-13 01:33

Vägrade att ge mig med hjälp av ett par andra vänner i AUS har jag nu fått igång den med telefon funktion igen.Har svettats sen 0930 igår morse kan nu kanske få lite sömn och gladare flickvän som man "glömmt" bort i ett par dagar.
Sov gott.

Kan någon snälla klargöra:
Vart hittar man gratishacket för att låsa upp iPhone helt och hållet?

Det är så sjukt mycket länkar hit och dit i alla trådar...

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2007-09-13 08:27
Ursprungligen av theplague:

Kan någon snälla klargöra:
Vart hittar man gratishacket för att låsa upp iPhone helt och hållet?

Det är så sjukt mycket länkar hit och dit i alla trådar...

Här: http://www.freeiphoneunlock.com/guide/
eller här: http://modmyiphone.com/wiki/index.php/How_to_software_unlock_iPhone_iUnlock

Eh, fungerar den sidan?

Tack!
Är det exakt samma hack?
Annars, vilket är enklast?

Tycker hacket verkar sådär, är det bara för mig som den blir låst igen när man startar om telefonen och när man tar ut simkortet? Ska prova lite mer ikväll hade jag tänkt.

Verkar finns upp till 5 olika sätt nu att låsa upp den, och inget är vidare smidigt, det enklaste verkar fortfarande vara iPhoneSimFree.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-13 10:05
Ursprungligen av wunderbaren:

Tycker hacket verkar sådär, är det bara för mig som den blir låst igen när man startar om telefonen och när man tar ut simkortet? Ska prova lite mer ikväll hade jag tänkt.

Verkar finns upp till 5 olika sätt nu att låsa upp den, och inget är vidare smidigt, det enklaste verkar fortfarande vara iPhoneSimFree.

Första vändan så låste sig luren,men efter 3 restore och aktivering funkar den felfritt
efter stängt av den och plockat ut sim.

Ska prova ikväll igen, har fortfarande min "vanliga" telefon på mig, eftersom jag inte provat hur alla tjänster funkar heller, och jag måste veta med 100% säkerhet att den är upplåst även om man startar om telefonen eller om man tar ut simkortet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-13 22:56

Nån som ännu inte låst upp sin iPhone med gratis programmet kan nu få en licens från IPSF då jag har en för mycket.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-09-13 23:17

Du har PM Laroche!

Bevaka tråden