Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tangentbordet i iPod touch avslöjat!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://mac.feber.se/feber/art/28781/s_bra_r_det_svenska_tangentbor/

Detta är samma tangentbord vi i Europa kommer ta del av i iPhonen troligen. Typisk Apple lösning

Såg kasst ut. Okej om det funnits svenskt lexikon så den automatiskt rättade till åäö, men om den inte har det; tummen ner.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-13 19:16

Jag tycker att det duger... i alla fall på iPod Touch. Det mesta jag skulle skrivit på den skulle vara webbside-adresser, (oftast tan åäö), men på en iPhone skriver man ju SMS och där också mycket åäö.

Men visst... åäö först av specialtecknen skulle vara bättre för svenskarna, något jag tror kommer att fixas i kommande firmwares.

Tycker också det såg helt sämst ut faktiskt.
Typiskt.

Inte sämre (ungefär lika dåligt) än "vanliga" mobilder, dock.

Det verkar helt okej, man vänjer sig nog Bara glad är det överhuvudtaget finns med Å Ä Ö, det är fördelen med virtual istället för "plastic small keyboards"

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-13 20:00

Vad ville ni ha då?! Ännu mindre knappar? Behöva gå in i en extra meny för Å,Ä,Ö?

Visst, att man vill ha lexikon kan jag förstå, men när det kommer ner till denna nivå av gnäll, då blir iaf jag rätt trött!

Jag tycker själv att det ser helt okej ut. Någon som vet hur det är på iPod Touch med ordförslagen, kan man få den med svenska ord?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-09-13 20:21

Hur relaterar detta till buck.se?

Sätt Q, X, Z, och W på en popuppmeny istället.

Azdam:
Du har nog rätt. Man ska nog inte gnälla förräns man hållt den i handen och testat...
Hoppas det är "skönare" än vad det ser ut att vara iaf.
Måste man hålla in knappen länge för att popupen ska komma, någon som vet av erfarenhet

Ser ut att funka precis på samma sätt som på min Sony Ericsson M600i, och det funkar jättebra. Snabbt och enkelt. Saknar inte egna knappar för ÅÄÖ.

Suck, nu känner jag mig som ett pucko. Hittade just å, ä, ö. Man håller bara ner "A" en stund så poppar de upp.

Thomas

1
Bevaka tråden