Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fender till Metal

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Har en våt dröm om en Fender American serie stratocaster med humbucking mickar (existerar):cool:

Men jag vill ha ett par fräscha mickar som ger ett grymt ljud. Tänkte mig nått i Emg 81/Emg 60 men också kollat runt lite på Seymore duncan mickar. Någon som vet mer än mig och vill göra sin röst hörd med klangen av tips till mig?

MvH Oscar

Kolla på andra trådar inne på stränginstrument för det finns en tråd om hårdrocksmicar som skapades förra veckan tror jag. Jag har hört att Seymour duncan ska vara bättre. Jag tycker personligen inte att EMG låter så roligt som jag hade fått för mig innan jag provade.

Senast redigerat 2007-09-03 17:32
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-01 19:28

Annars stavas det: Seymour

okej.. inte för att vara taskigt men är det inte lite sorgligt att bessra inne på ett forum? =P

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-04 14:50

Hej!

Tänk på att det är väldigt svårt att få det där snabba dämpade hårda Metalkomp ljudet på en Fender. Detta pga materialet och att halsen inte är limmad, det blir helt enkelt inte samma tunga attack i ljudet.

Jag har haft många fenders, Jaguar, fin strata, Jaguar HH, Mustang etc och satte i de mest högjudda mickarna som Seymour Duncan etc tillverkar.
Men du får aldrig den tyngden/attacken och basen i kompet som du får i en Mahogny gitarr med limmad hals, exempelvis Les Paul, ESP, SG, PRS,Jackson etc.

Jag gillar också de klassiska fendrarna för de ser så rätt ut!
Inte varit ngn fan av Les Paul etc

Men jag fick ge mig och har nu strata/jaguar för clean, lead, plock etc och skall det vara blytunga dämpade metal chugchug ljud så har jag en Les paul med Duncan Custom.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-21 18:32

annars så lirar james aka jim på fender (spelar i Slipknot)

  • Medlem
  • 2007-09-22 11:15

jag har en gura med emg 81 och emg 60... 81:an passar riktigt bra till metalriffande. sen en blandning mellan 81:an och 60 för rena ljud... låter stört bra.

1
Bevaka tråden