Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Läs innan du installerar iPhone uppdateringen 1.1.1

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Installera inte iPhone uppdateringen 1.1.1 utan att först återställa din iPhone till dess ursprungliga läge.

Inga installerade program.
Ingen förändrad fast programvara.

Det smartaste är förstås att vänta tills andra än du har testat och lyckats låsa upp en uppdaterad iPhone.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-09-27 21:44

Nu blir jag riktigt rädd. Tänk om min telefon blir "obrukbar" innan jag hinner få den. Hur funkar det, kan telefonen uppdateras automatiskt när den kopplas in? Min dotter har just nu kopplat min iPhone till sin dator och håller på att lägga in foton mm. kan det vara nån fara?

Ursprungligen av Eva:

Nu blir jag riktigt rädd. Tänk om min telefon blir "obrukbar" innan jag hinner få den. Hur funkar det, kan telefonen uppdateras automatiskt när den kopplas in? Min dotter har just nu kopplat min iPhone till sin dator och håller på att lägga in foton mm. kan det vara nån fara?

Nej, den frågar alltid om du vill uppdatera den först, så tacka bara nej så är det ingen fara.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-27 21:50

DÅ är nästa fråga, vart fan hittar jag uppgraderingen som gör att jag kan låsa upp och använda Iphonen? Uppdateringen innan denna, är den lagrad någonstans, eller är det helt kört? Någon som har den sparad?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-27 21:58

Nu börjar katt och råtta-leken som Jobs snackade om Nu börjar det på riktigt.
Så här kommer det att vara VARJE update.

http://www.apple.com/iphone/softwareupdate/

Länk till video om det som är nytt i 1.1.1.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-27 22:51

Hur funkar det med uppdateringen på en upplåst iPhone, någon som har vågat testa??

Ursprungligen av empame:

Hur funkar det med uppdateringen på en upplåst iPhone, någon som har vågat testa??

Gizmodo håller på med det just nu:
http://gizmodo.com/gadgets/apple/iphone-firmware-111-is-out-now-testing-for-unlocked-iphones-bricking-[update-it-doesnt-brick-it]-304497.php

Men det verkar vara väldigt blandade resultat, men den låser om telefonen iallafall, det är bekräftat.

  • Medlem
  • 2007-09-27 22:56

Jag är inte speciellt orolig.

Läs här hur gizmodo jobbar med detta

http://gizmodo.com/gadgets/apple/iphone-firmware-111-is-out-now-testing-304497.php

Senast redigerat 2007-09-27 23:21
Ursprungligen av Offe:

Jag är inte speciellt orolig.

Läs här hur engadget jobbar med detta

http://gizmodo.com/gadgets/apple/iphone-firmware-111-is-out-now-testing-304497.php

Med andra ord, det behövs en ny "activator" samt ett nytt upplåsningsprogram, så att uppdatera nu är det ingen idé med.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-27 23:23

Jag får min telefon i morgon, det är alltså ingen fara att ansluta den till datorn?
Vilka upplåsnings prog ska jag använda?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-27 23:36
Ursprungligen av empame:

Jag får min telefon i morgon, det är alltså ingen fara att ansluta den till datorn?
Vilka upplåsnings prog ska jag använda?

Du kan inget göra, då den gamla firmwaren ej längre existerar vis Itunes, dvs. du är körd just nu.

Ursprungligen av joakimd:

Du kan inget göra, då den gamla firmwaren ej längre existerar vis Itunes, dvs. du är körd just nu.

Hur menar du nu? Man kan väl nöja sig med den firmware som redan ligger på iPhonen? jag har fått en ny iPhone idag, och har tänkt att låsa upp den imorrn. Hur ska jag göra då? Alt+peka mot firmware 1.0.2 som jag har på datorn?

Man kan tydligen restora till 1.0.2FW genom att hålla nere alt-knappen, då kan du välja att peka på 1.0.2FW istället för default 1.1.1. Men jag har inte testat själv. Läs mer hos iPhone Dev Teams forum.

Men, håll dig lugn i några dagar så är det nog ordnat.

Ursprungligen av Tobbe Sunesson:

Man kan tydligen restora till 1.0.2FW genom att hålla nere alt-knappen, då kan du välja att peka på 1.0.2FW istället för default 1.1.1. Men jag har inte testat själv. Läs mer hos iPhone Dev Teams forum.

Men, håll dig lugn i några dagar så är det nog ordnat.

Kan bekräfta att detta fungerar fint

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-28 10:04
Ursprungligen av Björnström:

Kan bekräfta att detta fungerar fint

Är du verkligen säker? I sådant fall är det ju lungt, och då kan man köra sin som den gamla vanliga.

Vad jag förstår efter att ha läst runt lite så verkar det som Tobbe Sunesson säger. Så länge man har FW 1.0.1 eller 1.0.2 installerat från början på sin iPhone så är det bara att följa aktiverings och upplåsningenguiderna som vanligt, fast man istället håller ner alt (på pc shift) när man väljer restore och då väljer en image av 1.0.2 som man har laddat ner. Kan någon bra insatt bekräfta detta?

i nödsamtalsläget om den inte är aktiverad så slå *3001#12345#* och sedan tryck på call.

03.12.06_G är firmware 1.0.0
03.14.08_G är firmware 1.0.1 and 1.02
04.02.04_G är firmware 1.1.1

  • Medlem
  • 2007-09-28 04:13

Hur stänger jag av så att iTunes inte automatiskt uppdaterar iPhonen ?

det står i mitt iTunes att iPhonen automatiskt skall uppdateras 1/10...det vill jag inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-28 06:42

nej itunes kommer att leta efter en uppdatering åt dig det datumet. Ungefär som en reminder.

Du kan dock välja att trycka på cancel kanppen där det väl är dags.

  • Medlem
  • 2007-09-28 11:10
Ursprungligen av atomlab:

nej itunes kommer att leta efter en uppdatering åt dig det datumet. Ungefär som en reminder.

Du kan dock välja att trycka på cancel kanppen där det väl är dags.

Låter betryggande !

Enligt Modmyiphone är det ALT som gäller för mac och SHIFT för PC, värt att tillägga.

det första som måste göras är att hacka firmwire image filen . det lär nog bli svårare att hacka iphone denna gången eftersom jag slår vad om att några besökare/hackare på hackintosh forumet är i själva verket apple anställda så dom har nog lärt sig att "täppa" igen hållen ...

While installing 1.1.1 did not complain about Installer.app being present, when I started it up, Installer had disappeared. Trying to reinstall it via AppTapp put the phone into recovery mode, forcing me to restore the iPhone software via iTunes.

http://iphone.macworld.com/2007/09/iphone_version_111_has_beamed_1.php

1
Bevaka tråden