Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bort med ljudvolymstryping på nya iPod Classic

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet ifall det redan finns något program som tar bort ljudvolymsstrypningen på nya iPod Classic? På min förra iPod gjorde programmet goPod jobbet men det fungerar inte på iPod Classic.

fungerar gopod på gammla nano G1?

Jag har första generationens Nano (den vita) där funkar det.

GoPoden kommer förhoppningsvis uppdateras så småningom så den funkar med classic.
Finns ju en del andra upplåsnings program av ljudspärren. Men ännu är det ingen som funkar med ipod classic vad jag vet.

fick inte det att funka på min svarta G1 Nano...

  • Medlem
  • Kristinehamn
  • 2007-10-05 09:13

??????? Enligt forumsdeltagare finns det ingen volymbegränsning på Ipod,(detta prentades in hos mig genom minst trettio inlägg när jag beklagade den dåliga volymen på spelarna).
Ipod har en väldigt låg volym och tredjepartsprogram som ex.v. "Go Pod" fungerar inte ens till Ipod Video G5.5 eller Nano G2, så du får väl leva med Ipods dåliga volym. Men som sagt jag har tydligen bara inbillat mig att volyman är låg och det har väl Du också.

Volymen är otroligt låg tycker jag.. som pendlande student så har ja ju märkt av att den inte är behaglig att lyssna på när man sitter på tåget.. och då har jag användt in-ear lurar.. telefonen får ju allt annat brus att gå bort i bakgrunden.. men med ipoden så dämpas bara mullret i bakgrunden..

  • Medlem
  • Kristinehamn
  • 2007-10-05 18:57

Jag håller med, Ipodens volym äe urusel. Det känns väldigt skönt att jag inte är ensam om denna åsikt. Överhuvudtaget är ljudet i Apple-spelarna kastastrofalt dåligt, men vänta tills Du behöver service på spelaren, då om inte förr kommer Du att märka att Du har slängt många sköna slantar i sjön.

  • Medlem
  • 2007-10-21 15:11

Tyckte också att volymen på ipod sög! tills ja en dag hittade volymspärren som man kan ställa in i spelaren. Wahoo tänkte jag. Men när man kör med lite mer tungdrivan lurar så hjälper det jack shit!.

Nu efter många tester av olika hörlurar så fastnade jag för Creative Ep 630. Tycker den volymen räcker mer än väl för mina öron. Och då vill ja ha hög volym när jag lyssnar på musik.

Självklart ska det inte vara så att man ska behöva köpa nya lurar för att få uppleva detta.
Men jag tycker att det problemet inte väger upp fördelarna med en ipod. Speciellt inte med nya classic modellen som jag tycker är helt underbar som spelare! ( nu när jag har lurar som leverarar volym )

Så mitt tips är att prova dem.

Volymkontroll i spelaren??

  • Medlem
  • 2007-10-23 20:24

Mja.. Kanske va otydlig där. Men det finns i spelaren iaf. Kika under inställningar.

Jaja.. men det är ju bara om man vill sätta lägre gräns än den som "går"! vill ju ha högre än högsta lixom! haha

Tips...

Testa Koss The Plug-lurarna...dom är grymma, ger högre volym och grym bas...volymbegränsningen i nya Classic ändrar man i inställningarna, och anger en fyrsiffrig kod varje gång.

Mvh.: Trancedancer

  • Medlem
  • 2007-10-25 11:01

Du kan inte publicera den koden?. Kan ju vara kul å veta då man kör med större lurar ibland.

Ursprungligen av Trancedancer:

Testa Koss The Plug-lurarna...dom är grymma, ger högre volym och grym bas...volymbegränsningen i nya Classic ändrar man i inställningarna, och anger en fyrsiffrig kod varje gång.

Mvh.: Trancedancer

Jag får väl, efter denna långa tid återupprepa begäran om denna fyrsiffriga kod, är den så hemlig? Den skulle ialla fall vara behövlig, annars får det bli nya lurar.

TIPS på lättdrivna, öronomslutande, slutna lurar, gärna avskärmande också, om det inte försämrar ljudet allt för mkt.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-11-02 16:10

ja har en svart g1a som det funka jätte bra PÅ!

Jag har nu både en Classic och en iPod touch. Jag måste säga att det är MYCKET bättre ljud i touchen. Classic är det ju pinsamt lågt ljud i i jämförelse. Jag tycker även ljudet på det stora hela är bättre i touchen. Bättre bas fylligare ljudbild. Undrar varför det är så.

  • Medlem
  • Kristinehamn
  • 2009-06-29 10:17

Det finns en "ljudbegränsare" i podden som Du kan ställa in och skydda med en egen kod.
Detta har inte med den från fabrik begränsade volymen att göra, (enl. EU får spelaren maximalt ge 100dB i lurarna) därför är alla poddar som säljs i Europa volymbegränsade, något sätt att hacka begränsningen på de nyare modellerna finns vad jag vet inte.

Ursprungligen av sunkhead:

(enl. EU får spelaren maximalt ge 100dB i lurarna) därför är alla poddar som säljs i Europa volymbegränsade, något sätt att hacka begränsningen på de nyare modellerna finns vad jag vet inte.

Det är för trist. 1984 närmar sig med stormsteg i EU-land.

Hur lättdriven skall en lur vara för att ge dessa 100 dB? Mina är låååååångt därifrån.

  • Medlem
  • Kristinehamn
  • 2009-07-03 13:13

Ursprungligen är bestämmelsen från Frankrike där räknas nämligen alla "bärbara musik/mediaspelare" som leksaker. För att skydda barnen från hörselskador så får "leksaker" inte ge mer än 100dB.
Vansinnigt?-Javisst!!

Senast redigerat 2009-07-06 19:51
1
Bevaka tråden