Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för upplåsning/aktivering/jaibreak av iPhone 1.1.1

Tråden skapades och har fått 397 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2007-10-08 15:55

blir dom som lyckas hacka iphone rika? Hur många tror ni köpte programmet för att hacka 1.0.2 via iUnlock t.ex?

Ursprungligen av JGG:

blir dom som lyckas hacka iphone rika? Hur många tror ni köpte programmet för att hacka 1.0.2 via iUnlock t.ex?

iPhone Dev Team ger ut alla sina program gratis men tar emot donationer (framförallt för att kunna köpa nya telefoner när dom dom går sönder pga testande). Rika tror jag inte dom blir. Men sedan finns det andra som gör pengar på det som t.ex. iPhone Sim Free som gör det mot betalning. Dom har nog tjänat en slant. Och så finns det företagen som säljer till utlandet, som t.ex. International Orders - dom tjänar bra på att andra lyckats med upplåsningen.

Ursprungligen av Adrian B:

iPhone Dev Team ger ut alla sina program gratis men tar emot donationer (framförallt för att kunna köpa nya telefoner när dom dom går sönder pga testande). Rika tror jag inte dom blir. Men sedan finns det andra som gör pengar på det som t.ex. iPhone Sim Free som gör det mot betalning. Dom har nog tjänat en slant. Och så finns det företagen som säljer till utlandet, som t.ex. International Orders - dom tjänar bra på att andra lyckats med upplåsningen.

Läste nånstans att iPSF sålde licenser för upp till en miljon (kr) till sina återförsäljare! Helt sjukt.

  • Medlem
  • 2007-10-08 17:20

Vad tror ni chanserna är att dom lyckas hacka upp 1.1.1 innan December? Dom verkar juh faktiskt göra framsteg varje vecka. Sedan undrar jag om man kan köpa en 1.1.1 och låsa upp den så att man kan göra allt förutom att ringa och skicks SMS?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-08 18:35
Ursprungligen av JGG:

Vad tror ni chanserna är att dom lyckas hacka upp 1.1.1 innan December? Dom verkar juh faktiskt göra framsteg varje vecka. Sedan undrar jag om man kan köpa en 1.1.1 och låsa upp den så att man kan göra allt förutom att ringa och skicks SMS?

Vad jag förstår går det inte ens att låsa upp den till "ipod-läge". Det är garanterat det som ligger närmst i tiden dock..

Erica på TUAW: Announcing a preliminary iPhone 1.1.1 Jailbreak

The iPhone/iTouch Dev guys have been hard at work for weeks and have finally managed to jailbreak 1.1.1. Right now, they're nowhere near releasing a general-use tool but the first steps have been made. Congratulations to dinopio, asap18, netkas, Martyn, mjc, Niacin, BloomFilter, pytey, tE_gU, pumpkin, roxfan, sam, SmileyDude, NerveGas, Nate True, Arminius, DirectriX, ixtli, kroo, zibri, xorl, and the rest of the team.

So what does this jailbreak mean?

  • Third Party apps run. Kind of. We probably have to recompile many of them for the new frameworks because many of them crash.

  • Springboard no longer recognizes DisplayOrder.plist. And the list of "whitelisted" apps (that is, the official Applications including Safari, Photos, Calendar, etc) seems to be hard-coded into Springboard.app

  • The iPhone has been activated via third-party workarounds.

  • The 1.1.1 binaries barely work with 1.0.2 -- at least not well enough to run the music store without major hacking.

  • The Mobile Terminal App works on 1.1.1.

  • The entire bsd suite still works -- as do standard command-line utilities compiled for ARM.

  • 1.1.1 references both com.apple.mobile.radio and com.apple.mobile.nike.

  • The jailbreak method is nowhere near ready for prime time. So please be patient.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-08 18:28

iPhone 1.1.1 Jailbreak klart, om än inte lätt

http://www.tuaw.com/2007/10/08/announcing-a-preliminary-iphone-1-1-1-jailbreak/#comments

Så, då är det bara att ni väntar på att det kommer ut som ett riktigt verktyg då, kommer endå inte handla en

Och 2 veckor efter att ett enkelt verktyg kommit ut kommer 1.2.

Verkar vara ett kul liv det där, att vara hacker. Själv ska jag ta en öl och slappa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-08 18:35
Ursprungligen av Leftrustle:

Och 2 veckor efter att ett enkelt verktyg kommit ut kommer 1.2.

Verkar vara ett kul liv det där, att vara hacker. Själv ska jag ta en öl och slappa.

De som är med i iPhone dev-team har nog rätt skoj, de som väntar på att de skall lyckas har nog inte riktigt lika skoj

jag som sitter med en splajans från NY har inte så jävla roligt nu.
Har inte satt mig in i iPhone diskutionen så mycket. Så in i helvete mycket att läsa..

Snälla kan vi köra en kort uppdatering vad jag kan göra med min 1.1.1 iPhone?
Uppenbarligen kan jag inte ringa med den men har hört något om att jag kan fixa allt annat. Finns det någon fungerande guide för detta? Är jävligt oklart vad som funkar och inte på alla de olika forumen.

Någon som kan ge mig en länk utan en massa ointressant information utan just bara ett tillvågagångssätt för att få igång en 1.1.1 iPhone så mycket det går?

Slog ihop tråden om jailbreak för 1.1.1 med denna, detta får vara tråden med all info om upplåsning av 1.1.1.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-10-08 18:58

Iphone operatörslåst i USA?

Funderar på att köpa en Iphone i USA nu men har hört att de endast går att köpa med abonemang där nu. Någon som vet något om detta stämmer?!

Tack på förhand!

Ursprungligen av Nogerr:

Funderar på att köpa en Iphone i USA nu men har hört att de endast går att köpa med abonemang där nu. Någon som vet något om detta stämmer?!

iPhone säljs bara operatörsbunden. Man har behövt låsa upp telefonen genom speciella hack och metoder. Det som hänt, och dom du kan läsa om i trådarna här på forumet, är att en uppdatering till iPhone gjorde att den inte (hittills) har gått att låsa upp. Får du tag i en 1.0.2-telefon går den att låsa upp, får du tag i en 1.1.1-telefon går den inte (hittills) att låsa upp. Uppdaterar du en 1.0.2-telefon till 1.1.1 går den inte heller att låsa upp längre.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-10-08 19:18
Ursprungligen av Adrian B:

iPhone säljs bara operatörsbunden. Man har behövt låsa upp telefonen genom speciella hack och metoder. Det som hänt, och dom du kan läsa om i trådarna här på forumet, är att en uppdatering till iPhone gjorde att den inte (hittills) har gått att låsa upp. Får du tag i en 1.0.2-telefon går den att låsa upp, får du tag i en 1.1.1-telefon går den inte (hittills) att låsa upp. Uppdaterar du en 1.0.2-telefon till 1.1.1 går den inte heller att låsa upp längre.

Finns det något sätt att veta vilken sorts telefon man köper? Är alla nya telefoner som säljs på apple.com av version 1.1.1?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-08 19:32
Senast redigerat 2007-10-08 20:45
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-10-08 19:37
Ursprungligen av pgjores:

Nu kom jag först! Äntligen!!!

http://www.tuaw.com/2007/10/08/announcing-a-preliminary-iphone-1-1-1-jailbreak/

Hoppas den stöder itouch också!

Innebär detta att alla 1.1.1:or går att låsa upp nu?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-08 20:12
Ursprungligen av pgjores:

Nu kom jag först! Äntligen!!!

http://www.tuaw.com/2007/10/08/announcing-a-preliminary-iphone-1-1-1-jailbreak/

Hoppas den stöder itouch också!

Nja, en timme sen om inte annat men bättre lycka nästa gång

Den som jag sitter och håller i handen nu köptes i NY i fredags. Den har 1.1.1.
I min värld går det inte att köpa en iPhone ur butik i USA som inte har 1.1.1.
Det skulle vara om det är någon äldre som ligger och skräpar men den chansen lär ju inte vara direkt överhängande..

Läser man på sidan så står det att det fungerar att köra 3rd party apps nu.
det står dock ingenting om upplåsningen.
Men har de kommit såhär långt så kan jag tänka mig att de har nått ett stort delmål och inom en måttligt snar framtid har en upplåsning också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-08 20:45

Meh! lästa bara sista posten, hur dum kan man va... Skäms på mig!

1.1.1 går inte att låsa upp än. Dock har de lyckats "jailbreaka" den så första steget är gjort. Om jag har förstått diskussionen på IRC kanalen rätt så skall detta även gälla för Touchen, men det råder allmänt kaos där just nu så ingen vet vad som är sant och eller ej.

Ursprungligen av phindus:

1.1.1 går inte att låsa upp än.

Det tog inte många timmar efter att du skrev det här så hade dom löst det..

Ursprungligen av acidflash:

Det tog inte många timmar efter att du skrev det här så hade dom löst det..

Så vitt jag vet har dom inte lyckats låsa upp ännu.

Låsa upp = kunna använda med andra SIM-kort.

Ursprungligen av Adrian B:

Så vitt jag vet har dom inte lyckats låsa upp ännu.

Låsa upp = kunna använda med andra SIM-kort.

Precis, den är inte SIM-upplåst än. Lätt att röra ihop alla termerna ;).
Fick ett glädjande besked i natt av min kompis, som är i Boston för tillfället, att han lyckades hitta en 7U738xxx telefon efter mycket om och men åt mig *dansar runt i en liten ring*.

Ursprungligen av Adrian B:

Så vitt jag vet har dom inte lyckats låsa upp ännu.

Låsa upp = kunna använda med andra SIM-kort.

Aha, då missa jag att läsa klart artikeln
Var visst bara jailbrake dom lyckas med.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-08 21:54

Efter regn, kommer alltid sol... Håll ut ni som har iPhones med Fw 1.1.1.

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-10-09 01:35

Preliminär iPhone Jailbreak 1.1.1

Råkade vara vaken lite längre och kikade in i #iphone-dev och såg den här länken postas: http://img234.imageshack.us/my.php?image=foo0yi2.png

Tydligen har dom lyckats jailbreaka 1.1.1

Obs, som ni ser är har dom Itunes WiFi vilket då enligt dom ska vara bevis för att det är en 1.1.1

Natti,
Ortner

Det där ser verkligen intressant ut..

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-10-09 02:18

Det där är ju redan gamla news?
Står om det i ryktes-tråden också har jag för mig.

Bevaka tråden