Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp behövs, vi behöver en lista över de vanligaste svenska orden

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .

När kan vi förvänta oss en komplett ordlista som man lägga i i iPhone?

Inte f-n vet jag - jag bara jobbar vidare med att tvätta ordmassan. Mitt "uppdrag" tar slut när det jobbet är klart.

Måste bara säga en sak. Att inte Apple redan har denna funktion är så j-vla pinsamt så man blir mörkrädd. Apple går från genialitet till totalt galen snikenhet. Kanske därför man älskar företaget?

(Och ja, jag vet att iPhone inte säljs i Sverige på riktigt än, men iPod touch gör det, men inte fan har iPod touch svenskt lexikon)

23000 svenska ord

Från min tid på internetbokhandeln.se har jag en fil kvar som inhåller 23000 svenska ord: http://www.pardeike.net/23000sv.txt

Lycka till,
Andreas

Jag håller på att hjälpa Leonardo att tvätta ordmassan. Vi är väl nästan klara, har några stora bokstäver kvar.

Kul, tack för hjälpen alla. Ska två ordlistor är bättre än en - nu kommer vi kunna välja vilken som passar bäst för ändamålet.

/M

Jag är nästan helt säker på att jag har en gammal avhandling om inmatning av text på mobiler någonstans… kan kanske tillföra något? Ska se om jag hittar den.

Vi blev klara sent i går kväll med de sista "grisarna", ska bara tcätta av lite dikriater, sedan är det klart.

Edit: Levererat !

Senast redigerat 2007-09-25 09:57

Hur går det med projektet, vad behöver göras för att det ska bli en färdig "produkt" att lägga in i iPhone?=)

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-10-02 11:32

Är också nyfiken på hur det gått? Kan jag hjälpa till med något?

Behöver inte swephone - vill bara ha ordlistan....

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-02 12:07

I second (eller third kanske ) that.

Väntar otåligt, jag också

Dessutom är jag intresserad av att antingen själv kunna välja mellan olika ordböcker, eller ha en ordbok med blandat sv och eng, eller låta telefonen välja utifrån hur jag har börjat meningen/mailet/SMSet. Beroende på vad som är lätt/svårt att göra, ideer välkomnas.

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-10-02 22:49

Svensk ordlista vore guld... är inte intresserad av swephone då det enda jag vill ha på svenska är tangentbordet och ordlistan

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-09 09:03

Är det denna ordlista som följed swephone 1.0b eller?

Bevaka tråden