Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MMS på iPhone?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2007-10-11 01:15

Hur svårt tror ni att det är att skriva ett program som klarar av att skicka och ta imot mms? Själv tror jag att det är helt möjligt och inte alls för långt borta.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-10-11 01:47

Har också tänk på det du nämner. Borde inte vara långt borta. Hårdvarumässigt borde ju iPhonen ha det som krävs?

Annars om det inte skulle gå så borde väl en webbbaserad lösning funka? Finns väl redan hemsidor som kan skicka mms?

Dom väntar nog med MMS ett tag till - version 1.2 kanske? Bra att ha lite "ess i ärmen" kvar för att locka folk till uppdateringar som samtidigt låser telefonen ännu hårdare till AT&T

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-11 07:53
Ursprungligen av Björnström:

Dom väntar nog med MMS ett tag till - version 1.2 kanske? Bra att ha lite "ess i ärmen" kvar för att locka folk till uppdateringar som samtidigt låser telefonen ännu hårdare till AT&T

Hehe, dessa uppdateringar kommer att sysselsätta människor med olika intressen.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-07 11:04
Ursprungligen av Björnström:

Dom väntar nog med MMS ett tag till - version 1.2 kanske? Bra att ha lite "ess i ärmen" kvar för att locka folk till uppdateringar som samtidigt låser telefonen ännu hårdare till AT&T

intressant att det tog till 3.0 innan mms kom

Man kan ju hoppas att apple inser att så här kan man inte hålla på, släpper program skapande fritt när det kommer ut i resten av världen (kan man hoppas).

  • Medlem
  • 2007-10-11 09:54

skulle vara skoj om det kommer något 3:handsprogram som gör det möjligt att skicka MMS innan apple.

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-10-11 14:25

Jag grävde lite djupare i det där och postade på ett dev forum och fick väldigt trevliga besked. http://rdgaccess.com/iphone-elite/viewtopic.php?t=11

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2007-10-28 15:43

inget nytt? jag har testat med nummer@mms.telia.se

fungerar inte. har testat med .com och lite annat också utan resultat.

Eller så mailar man bara istället?

Ursprungligen av Roger Åberg:

Eller så mailar man bara istället?

Känner ingen som har mail i sin telefon, MMS har ju alla. Varför ska man alltid anpassa sig efter Apple, kanske dags att dom anpassar sig

  • Medlem
  • 2008-01-23 21:22
Ursprungligen av Patrik D:

Känner ingen som har mail i sin telefon, MMS har ju alla. Varför ska man alltid anpassa sig efter Apple, kanske dags att dom anpassar sig

Jag har skickat sammanlagt 0 MMS i mitt liv, och fått cirka 2. Däremot har jag mailat ganska många gånger med min iPhone trots att jag bra har haft den några månader.

MMS känns som nåt mest för kids...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-30 19:20

längtar efter mms

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2007-10-31 12:01

JAG MED! längtar efter att kunna filma också! jag struntar i om det blir dålig kvalitet, det är roligt ändå.

Förr i tiden kom det ett SMS med en webblänk när man messade MMS till en SMS-telefon. Finns den funktionen kvar hos nån operatör?

Ursprungligen av daniel1210:

Förr i tiden kom det ett SMS med en webblänk när man messade MMS till en SMS-telefon. Finns den funktionen kvar hos nån operatör?

Sådana meddelanden fick jag även till mina MMS-kunniga telefoner.

daniel1210: Ja, jag får sådana meddelanden till min iPhone av telenor. Eller, ingen länk egentligen. Men ett SMS som talar om att nr xxx xxx xxx xxx skickat ett MMS och att jag kan hämta det under "mina sidor" hos telenor. Där kan man även skicka MMS.

Exakt! Nån som vet om Tele2 har samma lösning? Hittade inget på deras sajt

Ursprungligen av daniel1210:

Exakt! Nån som vet om Tele2 har samma lösning? Hittade inget på deras sajt

Har försökt att hitta det men hittar inte, nån annan?

detta hittade jag men när en polare testar att MMSa till mig får jag inte något meddelande alls...

http://www.tele2.se/mobiltjanster-mms-tjanster-hamta-gamla-mms.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-22 21:16

Med Telia funkar det så. Jag får ett sms med en kod och en webbadress när jag fått ett MMS. Surfar dit med Safari och kollar, går lika bra, lite bökigare bara.

Kolla vad jag fick av Tele2 när jag mailade dem och frågade om hur jag skulle få igång funktionen så att jag får SMS med weblänk när någon försöker skicka MMS till mig:

"Hej Daniel,
Jag har talat med våra tekniker angående ditt problem och enligt dom så
klarar din telefonmodell inte av att läsa in MMS överhuvudtaget. Den kan
dessvärre inte ens läsa av den funktion som låter ett SMS gå ut med en
weblänk.
Har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta vår kundservice via
e-post eller på telefonnummer 0200-23 23 23.
Du kan alltid läsa om våra tjänster och produkter på www.tele2.se

Med vänlig hälsning
Tele2 Sverige AB
Företagskundservice"

Kan detta verkligen stämma (nu med 1.1.2 som ska kunna läsa numeriska SMS eller vad f*n det hette)?

MMS är roligt. Kul att spontanskicka en bild som direkt plingar till i kamratens mobil. En jäkla skillnad mot att maila, ringa upp kamraten, be honom hämta hem mail. Tror att de är få som har mail med autohämtning när de är ute på GPRS/Edge.

Jag e snart 33, men dock ung i sinnet

  • Medlem
  • 2008-01-23 22:21

det är skillnad mellan ung, omogen och barnslig...

haha ja ok då...

men om Tele2 inte löser mina MMS-SMS-problem så ska jag f*n bli barnslig! Då blir det bajs i brinnande påse utanför tele2-teknikchefens dörr eller nått!

Verkarsom att MMS-funktionen nu finns i installern. Har folk fortfarande problem?

1
Bevaka tråden