Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple lanserar Webb apps - Part fun. Part function.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har lanserat sin samling med program för iPhone.

"With web apps, the power of the Internet meets the brilliance of multi-touch. And suddenly, iPhone and iPod touch can do that much more.

Flick through lists of news articles on Digg. Play games like Sudoku and Bejeweled with the touch of a finger. View movie times, train schedules, and blogs.

Web apps don’t just extend the functionality of iPhone and iPod touch, they do it in style. Since web apps are websites designed specifically for the 3.5-inch screen, you’ll find the viewing experience amazing."

Styr din kosa och iPhone-dosa mot:
http://www.apple.com/webapps/whatarewebapps.html

Jag tycker det är ett sätt att komma billigt undan faktiskt.
Men visst, jag har inte testat det själv, så det kan ju faktiskt vara helt fantastiskt, det vet jag ju inte...
men känslan av det hela tycker jag är lite wicked.

Men men, det ryktas ju om att de kommer att öppna upp den LITE mer iallafall, och då är jag nöjd. Sålänge de tillåter fria saker också och inte ska tjäna pengar på det via iTS...

Är det nåt vi kan använda oss av, med vi så menar jag oss med "upplåsta" telefoner?
Eller är det för AT&T kunder?:tveksam:

Du kan nog tanka ned programmen och lægga øver dem på telefonen...
Det ær ju web-apps, de behøver bara safari.

Ursprungligen av RockyMontana:

Du kan nog tanka ned programmen och lægga øver dem på telefonen...
Det ær ju web-apps, de behøver bara safari.

Det är inget att tanka ned.. Det är ju web-apps som du säger. Du surfar in på dom via Safari.

Som jag fattade det så skulle deras 2.0-program vara som man lagrade på telefonen... Annars är det ju måttligt meningslöst.
Inställningar och sånt vill man väl spara?
Spel o sånt vill man väl ha lokalt om man inte är där man kan webba iväg...
dvs vid ett Wlan och inte vill betala.
det borde gå tanka ned... väl?

Dom går inte att tanka ner, utan du måste ha tillgång till internet. Det ryktas om att man ska kunna spara dom lokalt på telefonen samt ha genvägar till dom bland ikonerna, men det är inte bekfäftat.

Inställningar = cookies?

Fan då, vilken idiotlösning!!!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-12 17:25

Ja och det ska vara killerapps oxå. I Steve Jobs ögon kommer ingen ens vilja ha något annat nu när Apple har släppt "Gadgets" för iPhonen.

Som jag ser det så kunde dom spara pengarna och ta bort skiten. Visst kan det vara kul att använda 2 gånger men om du är ute och reser ofta (om det är ute på landet eller i utlanded) kan det vara väldigt opraktiskt eller dyrt att använda gadgets.

Det enda riktiga som Apple ska göra är att släppa en SDK för iPhonen.

//Rob

1
Bevaka tråden