Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya iMac (aug -07)'

Tråden skapades och har fått 579 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2007-10-03 18:24

Fan vad fusk, min är i Helsingborg nu men eftersom jag bor i Skellefteå kommer det säkert dröja 2 dagar

Aha fan vad surt, hoppas att du får din på fredag iaf Jag blir så sjukt glad om min kommer imorgon. Vad hade du beställt för Imac?

Min är föresten också i Helsingborg nu. De gör sällskap

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-03 19:50

Jahapp, idag ringde dom från Macoteket angående att min iMac kommit... men när jag kom dit visade det sig att pallen blivit kvar på central lagret. Så nu får jag vänta någon dag till. Aja, fick tröstköpa en iPod Nano istället. :/

waha fy fan vad sne jag hade blevit. =/

Men en nya nano är inte helt fel heller^^

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2007-10-03 20:26

Jag köpte en standard 24", kommer beställa mer ram när jag känner behovet.

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2007-10-04 16:42

NU ÄR MIN IMAC 24" PÅ VÄG!

Fick denna information från Apple idag, det har alltid tagit 10-14 dagar att leverera från Asien!

Estimated Delivery Date
12 Oct 2007 (Subject to change)

Current Delivery Status
In Transit to Customer - Shipment on Schedule

9 Veckor av väntan! Känns nästan som då jag och många med mig väntade på den förstagenerationen av G5.

ett varningens ord

hej tänkte bara säga till alla som funderar på att köpa 20 tummaren att skärmen verkligen är kass! har redan returnerat min efter en dryg veckas användande, den lider som bekant av washedout colors, tydligen ska 24 vara bra. men tänk bara på det innan ni köper!

Alltså, detta är ett problem som ytterst få 20" lider av, finns också 24" som lider av samma problem har jag hört. Som alltid finns det någon procent, promille-del av produkterna där något är dåligt, denna gången som de flesta nog hört så är skärmen på några 20" dålig. Men får man en sån ska man bara skicka tillbaka och få en ny med bra skärm. Min 20" är jag grymt nöjd med, bästa skärmen jag haft på någon dator hittills!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-10-04 22:51

Ny iMac!

Min nya iMac står nere i skåne, helsingborg... någon som vet hur lång tid de brukar ta därifrån till dörren? bor i Karlstad...

Ursprungligen av kluris_:

Min nya iMac står nere i skåne, helsingborg... någon som vet hur lång tid de brukar ta därifrån till dörren? bor i Karlstad...

Det borde inte ta mera än en dag att få den till dörren, men man vet inte

Kluris_ det tog 1 dag för mig. Jag bor i Lkpg, då kom de vid 2 tiden.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-10-05 12:04

Datum Tid Ställe Status
05 okt 2007 05:33 Orebro Out For Delivery
05 okt 2007 05:19 Orebro Import Received
04 okt 2007 22:44 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
03 okt 2007 23:44 Eindhoven Shipped From Originating Depot
03 okt 2007 19:33 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
03 okt 2007 19:27 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

Måste ju vara ett gott tecken att den kommer idag?

Senast redigerat 2007-10-05 12:33
  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-10-05 13:41

Väntar fortfarande på min 24" (2,8, 750, trådlöst tb och mus) som jag beställde den 14 sep... Den är nu beräknad att komma den 15 okt!! Jag antar att jag är den tålmodigaste i den här tråden, eller? Är det någon som har väntat längre?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-05 14:12

Vi sitter i samma sitts, mikza. Beställde min den 14:e September också. Hoppas dock att Macoteket ringer idag, annars blir jag lite sur på dom eftersom jag borde ha fått den i onsdags.

kluris ja med lite tur. Tnt ringer inte innan de kommer, och kommer de när man inte är hemma sätter de bara upp en lapp i bästa fall. Jag fick åka & hämta min själv igår eftersom jag inte vill vara hemma och vänta en del dag då de inte kan säga exakt när de kommer.

mikza undra varför det dröjer så länge för dig? min tog 2 veckor efter beställning med nästan exakt samma conf fast mindre hd.

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2007-10-05 17:05

Min Imac har kommit! Blev precis uppringd, vilken fredagsöverraskning! Dock hinner jag inte hämta den idag, men jag lär stå och dra i handtaget till Machuset imorgon!

Nu lämnar även jag denna tråden, Önskar alla er andra som beställt en snabb leverans!

Må väl och ha en trevlig helg!

^^Nelson.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2007-10-05 17:59

Fan så surt, datorn var i Örebro 06:00 igår och har inte hunnit fram till skellefteå idag

Fick detta roliga mejl i går.

"Tack för att du handlar hos Apple Store.

Efterfrågan på den produkt du beställde har varit högre än väntat. Vi kommer att leverera så fort det bara är möjligt, men vi kommer tyvärr inte att kunna hålla det beräknade datum för avsändning som vi gav dig tidigare. Vi räknar nu med att kunna skicka iväg din beställning senast 09.10.2007 .

Vi beräknar att leverera det till din leveransadress den 18.10.2007 eller tidigare.

När beställningen har skickats iväg får du ett e-postmeddelande som bekräftar detta. Meddelandet hjälper dig att följa upp din beställning.

Vi uppskattar att ha dig som kund och ber om ursäkt för eventuella besvär den här ändringen kan orsaka dig.

Med vänlig hälsning
Apple"

Alltså nya datum:
Beräknad avsändning: 09 Oct, 2007
Beräknad leverans: 17 Oct, 2007 - 18 Oct, 2007

Överväger på allvar att avbeställa.... redan det första datumet var riktigt riktigt dåligt, jag hade förstått om jag beställt datorn samma dag den släpptes men den har ändå funnits i ett tag nu. Inte okej att vänta 1 månad på att få sin dator levererad, här står sig inte Apple mot någon av sina konkurrenter. Dessutom riktigt dåligt att Apple vägrar skicka Ipoden före (beställde en Classic i samma beställning) utan extra kostnader. Sen att ligga ute med 23000 i en månad som apple tjänar ränta på.... nej, detta är ingen kul kundupplevelse..

Tror ni det finns någon ÅF i Stockholm som har Imac "24 i lager?

Jävligt intressant att om jag beställer samma dator i dag så får jag följande info:
Beräknad avsändning: 11 Oct, 2007
Beräknad leverans: 19 Oct, 2007 - 22 Oct, 2007

Med andra ord, jag kunde lika gärna beställt i dag?? Eller kommer de som beställer i dag också få ett mejl om 1-2 veckor?

Helvete vad dåligt!

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-10-06 20:03

Det är antagligen ditt processorval som segar ner det, om det är någon slags tröst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-06 20:08

funkybruno> Den nya applebutiken i skrapan har på lager... det är normal lagervara hos dom. Såg en kille köpa en i fredags när jag var där...

Någon som vet vad den butiken i Skrapan heter eller vad de har för telefonnr? Var inne på Humac på Fridhemsplan men där var man tvungen att beställa, gissningsvis tar det lika lång tid som Applestore...

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-08 11:55
Ursprungligen av funkybruno:

Någon som vet vad den butiken i Skrapan heter eller vad de har för telefonnr? Var inne på Humac på Fridhemsplan men där var man tvungen att beställa, gissningsvis tar det lika lång tid som Applestore...

InLife. (?) eller ere D Store...?

Inlife verkar ligga på sveavägen samt vid sergel torg. Någon DStore hittar jag ingenstans. Frågan är om de har "24or med 2.8ghz extreme-processorn.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-10-13 22:03

Nu lämnar jag denna tråd... fick min 24", 2,8 idag... beställde den 14 aug! Den är helt underbar och tystare än min snart ett åt gamla iMac 24", 2,16. Glad och nöjd.

iMac 24" 2,4Ghz, 2gb ram

Anländer på måndag Beställde 4 oktober. Känner mig som ett litet barn på julafton, sitter här och väntar med spänning på datorn.

Imorgon beställer jag en 20" iMac 2.4GHz.

Hm, pengarna har inte hunnit över. Beställer imorgon istället.

Det blev inte 00.00, lyssnade på musik från 23.30, sen var jag så trött att jag inte orkade beställa. Men nu är det klart.

iMac, 20-inch, 2.4GHz Intel Core 2 Duo
Artikelnummer: Z0E3
Country kit 065-6957
Apple Mighty Mouse 065-7510
2,4 GHz Intel Core 2 Duo 065-6838
SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW) 065-6843
Trådlöst tangentbord (svenskt) + Mac OS X (svenska) 065-6954
1 GB 667 MHz DDR2 SDRAM - 1x1 GB 065-6827
320 GB Serial ATA-enhet 065-6840

..and that was it! (Trainspotting-citat)

Beräknad avsändning: 19 Oct, 2007 - 23 Oct, 2007
Beräknad leverans: 24 Oct, 2007 - 29 Oct, 2007

Bevaka tråden