Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgraderade till 1.1.1 precis!

Tråden skapades och har fått 97 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Status: Aktiverad
Upplåst mot operatörer: Nej

Jag var så himla nyfiken på 1.1.1, och när iNdependence släppte aktiveringen till den så var jag tvungen, visst jag förstörde nog hela operatörslåsningen för ett bra tag framöver och jag kan inte ringa med den, men det spelar ingen roll, för nu har jag allt jag vill ha;

- Riktigt riktigt bra svenskt tangenbord, funkar skitsmidigt när man väl lärt sig
- iTunes Store
- TV-ut på iPoden
- Mycket högre volym (märkbart)
- Snabbare åtkomst till iPoden när man surfar
- Man kan äntligen surfa och lyssna på musik samtidigt

Man ska notera att alla veckodagarna är på svenska, samt tangenbordet då.

Fråga gärna om 1.1.1 så svarar jag

UPDATE: Har hittat en "svensk" bugg i tangentbordet, där det ska stå "enter" står det istället "tillbaka".

Musiken man köper i iTunes WiFi Store, som man sen för över till iTunes hamnar i en spellista som heter "Inköp på iPhone".

Hur fick du din iPhone svensk?

/Stoffen

Ursprungligen av Stoffen:

Hur fick du din iPhone svensk?

/Stoffen

Svensk tangentbord och veckodagar etc följde med i den officiella uppdateringen, det är alltså inget hack, det finns ett riktigt svenskt tangenbord.

Ursprungligen av wunderbaren:

Svensk tangentbord och veckodagar etc följde med i den officiella uppdateringen, det är alltså inget hack, det finns ett riktigt svenskt tangenbord.

Ett ord:
Gött

Edit: Har du testat Tv ut än? Hur blir bilden? osv Tell me, grymt nyfiken!

Ursprungligen av Stoffen:

Ett ord:
Gött

Edit: Har du testat Tv ut än? Hur blir bilden? osv Tell me, grymt nyfiken!

Nej, har inte hunnit, ska köpa en sån kabel i veckan! Återkommer med det.

Ursprungligen av wunderbaren:

Nej, har inte hunnit, ska köpa en sån kabel i veckan! Återkommer med det.

Var ska du köpa kabeln? Vilken sorts kabel är det?

Mvh

Ursprungligen av Stoffen:

Var ska du köpa kabeln? Vilken sorts kabel är det?

Mvh

Jag vet inte riktigt vart jag ska köpa den, ska köpa en komposit eller komponent kabel, och eftersom bara Apples egna funkar så får det bli nån sån.

Ursprungligen av motif:

uppdatera du en 1.02 ??
jag körde med Independence på en 1.1.1. telefon men fick följande fel..

När jag skall göra en pre 1.1.1 upgrade under Firmware får jag felmedelande men efter man fått dessa fel står det ändå att den är klar för att uppdateras via iTunes till 1.1.1
När detta är gjort och man är tillbaka i independence så går det inte att varken aktivera eller jailbreak

Vad är felet ?

Ja jag uppgradera från en 1.0.2, jag fick samma fel, och då är det bara att börja om, men det finns en fil i /Users/användarnamn/.ssh/ som heter "known_hosts", ta bort den så borde det funka. Mappen är gömd så du får gå till Finder > Gå > Till mapp!

Men du kan inte jailbreaka en 1.1.1, du måste först nergradera den som det står i en av dina bilder.

Ursprungligen av wunderbaren:

Ja jag uppgradera från en 1.0.2, jag fick samma fel, och då är det bara att börja om, men det finns en fil i /Users/användarnamn/.ssh/ som heter "known_hosts", ta bort den så borde det funka. Mappen är gömd så du får gå till Finder > Gå > Till mapp!

Förstår inte riktigt hur du menar.. hur kommer jag åt min iPhone via Finder ?
Finder > Gå > Till mapp japp... sen skall jag skriva ? /Users/användarnamn/.ssh/ ???
det funkar inte så bra

[QUOTE="wunderbaren;1371732"]Jag vet inte riktigt vart jag ska köpa den, ska köpa en komposit eller komponent kabel, och eftersom bara Apples egna funkar så får det bli nån sån.

MediaMark Kungenskurva har hur många som helst.

uppdatera du en 1.02 ??
jag körde med Independence på en 1.1.1. telefon men fick följande fel..

När jag skall göra en pre 1.1.1 upgrade under Firmware får jag felmedelande men efter man fått dessa fel står det ändå att den är klar för att uppdateras via iTunes till 1.1.1
När detta är gjort och man är tillbaka i independence så går det inte att varken aktivera eller jailbreak

Vad är felet ?

Upptäckte en till sak precis, svensk nummerformatering. iFun gänget kommer få mindre att göra till nästa SwePhone

Ursprungligen av wunderbaren:

Upptäckte en till sak precis, svensk nummerformatering. iFun gänget kommer få mindre att göra till nästa SwePhone

Kan du plocka ut nummerformateringen?
Det är nog det enda som jag inte tycker fungera särskilt bra på min lur.
Jag har putsat och justerat men ändå blir det inte 100%.

Är det en speciell modifierad 1.1.1 du installerat eftersom du har Svenska prylar i den eller är den "universell" ?

Finns det inget sätt idag att SIMlåsa upp en 1.1.1?, går det inte med IPSF?

Ursprungligen av vic viper:

Är det en speciell modifierad 1.1.1 du installerat eftersom du har Svenska prylar i den eller är den "universell" ?

Finns det inget sätt idag att SIMlåsa upp en 1.1.1?, går det inte med IPSF?

Den verkar vara universell.

Ursprungligen av vic viper:

Är det en speciell modifierad 1.1.1 du installerat eftersom du har Svenska prylar i den eller är den "universell" ?

Finns det inget sätt idag att SIMlåsa upp en 1.1.1?, går det inte med IPSF?

Enligt IPSF så ska man kunna låsa upp telefonen med den nya version som kommit.
iFun.se har provat detta men telefonen fungerade endast några sekunder innan telefonen låste sig igen.
Men jag tror det är säkrast att vänta ett par dagar till för att vara på den säkra sidan.

Ursprungligen av heiko:

Enligt IPSF så ska man kunna låsa upp telefonen med den nya version som kommit.
iFun.se har provat detta men telefonen fungerade endast några sekunder innan telefonen låste sig igen.
Men jag tror det är säkrast att vänta ett par dagar till för att vara på den säkra sidan.

IPSF fungerar hur bra som helst, vet inte vad iFun.se gänget pysslat med. Jag låste precis upp telefon nr 3 med IPSF + 1.1.1 för 30 min sedan.

Mvh,

Ursprungligen av Rossifumi:

IPSF fungerar hur bra som helst, vet inte vad iFun.se gänget pysslat med. Jag låste precis upp telefon nr 3 med IPSF + 1.1.1 för 30 min sedan.

Mvh,

Var det en ny lur med 1.1.1 eller var det en lur med 1.0.2 som du uppgraderade till 1.1.1?

Kan du då välja i settings att du vill ha svenska eller väljer du det under install?

För isf borde ju alla möjliga språk och tangentbord finnas med?

Ursprungligen av vic viper:

Kan du då välja i settings att du vill ha svenska eller väljer du det under install?

För isf borde ju alla möjliga språk och tangentbord finnas med?

Faktist, så kände den nog av att iTunes var på svenska så det blev på svenska, har inte gjort några inställningar.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-10-15 21:07

Hur kan du vara så übernöjd när du inte kan ringa med telefonen?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-15 21:05
Ursprungligen av wunderbaren:

- Man kan äntligen surfa och lyssna på musik samtidigt

Det funkar ju på 1.02 också, eller menar du att man lättare kan byta låtar medans man surfar?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2007-10-15 21:09

Vad bra att du har en iPod Touch?

Svensk nummerformatering hade varit grymt, frågan är om det bara är att plocka ut de filerna som ligger under /System/Library/Frameworks/AddressBookUI.framework/ABPhoneFormats.plist

Ursprungligen av vic viper:

Svensk nummerformatering hade varit grymt, frågan är om det bara är att plocka ut de filerna som ligger under /System/Library/Frameworks/AddressBookUI.framework/ABPhoneFormats.plist

Man ska kunna göra detta eftersom det går på den tidigare versionen.
Jag har själv gjort en backup på filerna om något skulle hända och om man inte vill installera om telefonen.

Ursprungligen av vic viper:

Svensk nummerformatering hade varit grymt, frågan är om det bara är att plocka ut de filerna som ligger under /System/Library/Frameworks/AddressBookUI.framework/ABPhoneFormats.plist

Det är ju bara att kopiera den svenska nummerformateringen som finns i 1.0.2 och använda den

Ursprungligen av wunderbaren:

Det är ju bara att kopiera den svenska nummerformateringen som finns i 1.0.2 och använda den

Så sant.
Det jag menar är att den inte är 100% eftersom det finns ingen svensk version av denna i 1.0.2. Frågan är om filen innehåller men en svensk nummerformatering?
Jag har lagt in de flesta riktnummer men den blir ändå inte perfekt och frågan är vad det är för fel man gör.
Ska ändå säga att formateringen fungerar till 90-95%.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-15 22:18

Men däremot kan man ju peta över tangentbordet.. Borde man inte kunna pilla över fler funktioner som man vill ha från 1.1.1?

I 1.1.1 så blir det så här:

086 666 666
0763199999

Den delar upp den i 3 siffror, och sen så sätts dom ihop om det blir fler än 9 siffror.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-15 22:33
Ursprungligen av wunderbaren:

I 1.1.1 så blir det så här:

086 666 666
0763199999

Den delar upp den i 3 siffror, och sen så sätts dom ihop om det blir fler än 9 siffror.

Testan någon av metoderna så kanske du kan få igång telefonen? Finns ju en som folk säger fungerar bra, typ den som kostar.

Ursprungligen av wunderbaren:

I 1.1.1 så blir det så här:

086 666 666
0763199999

Den delar upp den i 3 siffror, och sen så sätts dom ihop om det blir fler än 9 siffror.

Ok...
Jag har delat upp siffrorna så här

08 666 66 66
0763 19 99 99

Ibland är är det fler siffror och det är där jag får problem.
Då kan det bli så här, 086 666 66 66 vilket blir lite tokigt.

Bevaka tråden