Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många har iPhone 2G här på 99.se?

Tråden skapades och har fått 177 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Enkel fråga: Har du en iPhone? Rösta här i så fall, så får vi en uppfattning om hur på många på 99.se som har skaffat iPhone.

Eftersom den förra tråden snabbt blev inaktuell pga av att folk röstade nej och sen skaffade iPhone har vi kommit fram till att vi behöver en ny omröstning där man bara kan rösta ja. Denna omröstning är alltså bara till för att ta reda på hur många som har en iPhone. Hur många som inte har det är inte intressant.

Vi startar alltså från noll och därmed vill vi att alla som har iPhone röstar, även man röstade i den förra tråden.

(Vilket alternativ man väljer är inte så noga, man kan inte göra en omröstning med bara ett alternativ, så vi fick hitta på två stycken.)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-18 07:22

iPhone 8GB FW 1.02

Jag köpte min via nätet på hemsidan International Orders. Betala 594 USD + 116 USD i frakt. Express International 2 day. Beställde fredag em och FedEx ringde på min dörr på följande måndag fm.

Ps. I skrivande stund har de kvar iPhones med FW 1.02.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-18 08:22

432$ (icld tax) + 65$ frakt ups på två dar
firmware 1.02.

sweet lur, nu ska bara swephone o sånt in... finns de guide för windows btw?

weee

Köpte via iFun förra veckan. Fungerar kanon med deras program inkörda.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-18 09:27

En vän köpte min i butik (NY) häromveckan. Levererad med 1.1.1 och upplåst.

Lånade en bekants amerikanska visakort och köpte på AppleStore online, skickade till annan bekants adress i Usa där en ännu en annan bekant var på besök som tog med den hem till Sverige. Vänner är bra att ha

Jag köpte 4gb versionen då jag har en annan mp3 spelare jag gillar bättre, så för mig blev det riktigt billigt, $299, under 2000 kr.

  • Medlem
  • 2007-10-30 21:46
Ursprungligen av Jacob Tallberg:

Lånade en bekants amerikanska visakort och köpte på AppleStore online, skickade till annan bekants adress i Usa där en ännu en annan bekant var på besök som tog med den hem till Sverige. Vänner är bra att ha

Varför inte bara be kompis nr 2 köpa den?

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-10-18 10:30

Har en iPhone 8gb köpt i memphis.... 2900kr fick jag betala.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-10-18 10:36

Köpt en 8gb v.1.1.1 i fysisk butik i USA v.41. 2750:- inklusive VAT gick kalaset på.

Jag har köpt fysiskt via butikernai NY.

Ursprungligen av iOberg:

Va? Man betalar inte VAT i USA väll?

Det är väl klart man gör, varför skulle man inte det?

Ursprungligen av wunderbaren:

Det är väl klart man gör, varför skulle man inte det?

Är det inte tax i usa och vat i england?

Ursprungligen av iOberg:

Är det inte tax i usa och vat i england?

Sales tax i USA, VAT i Storbritannien. Same shit, different name.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-18 11:10

Köpte via iFun, funkar kalas !

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-18 19:46
Ursprungligen av sEia:

Köpte via iFun, funkar kalas !

Vad tar dom för en telefon egentligen?

http://www.ifun.se/intresseanmalan/

Där ser du vad iFun tar för en iPhone.

1. Köpte en iPhone via Apple Store US.
2. Betalade med banköverföring då de inte godkände svenska VISA-kort.
3. Skickades till en kontakt i USA.
4. Hon packade om den och skickade den med vanlig AirMail, skrev "used mp3-player, value: 50$". Frakten kostade 15$.
5. Den skickades från min kontakt i onsdags (10:e) och dök upp idag (18:e), sex arbetsdagar alltså. Inga extra avgifter.
6. Slutpris: 3040:-

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-11-26 22:44
Ursprungligen av johan_fbg:

1. Köpte en iPhone via Apple Store US.
2. Betalade med banköverföring då de inte godkände svenska VISA-kort.
3. Skickades till en kontakt i USA.
4. Hon packade om den och skickade den med vanlig AirMail, skrev "used mp3-player, value: 50$". Frakten kostade 15$.
5. Den skickades från min kontakt i onsdags (10:e) och dök upp idag (18:e), sex arbetsdagar alltså. Inga extra avgifter.
6. Slutpris: 3040:-

Jag hade inga problem att betala med svenskt Visa i Apple Store (Online). Bara det finns en amerikansk shipping- och billing adress.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-18 12:49

Adrian B: Vilken bra omröstningstråd du har fixat!

Oj, redan nästan 50 pers. Vi har ett iPhone-tätt land för att vara en icke lanserad produkt som måste hackas...

Ursprungligen av Reisan:

Adrian B: Vilken bra omröstningstråd du har fixat!

Ni önskar, jag genomför

Har köpt men inte fått. Via en person på Ebay, han skickade den från USA i tisdags förra veckan, jag har fortfarande inte fått en AVI eller nått, bör jag börja oroa mig? Fick heller inget Packtrack nummer.

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2007-10-18 16:41

Jag köpte min på Tradera för 4800kr med frakt inräknat

  • Medlem
  • 2007-10-18 16:48

Köpt en 1.0.2a på Ebay för 499 och den skickades onsdag förra veckan. Den har fastnat i Malmö i två dagar men kommer förhoppningsvis fram imorrn.

En goooood vän köpte en i Denver, skickades och blev slutligen upplåst av en vänlig själ i Malmö.

Har haft den i två veckor nu. Hade lite strul med iCal men efter lite raderande och omstarter så funkar den utmärkt!

/Anders

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-18 18:51

Jag gissar hejvilt på att det finns ca 140-150 medlemmar som äger en iPhone i skrivande stund. Och det tredubbla inom Sverige. Källan (mao jag då) är tyvärr inte pålitlig. Men jag är ändå en kul prick (översätt inte på engelska...)!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-30 21:51
Ursprungligen av Reisan:

Jag gissar hejvilt på att det finns ca 140-150 medlemmar som äger en iPhone i skrivande stund. Och det tredubbla inom Sverige. Källan (mao jag då) är tyvärr inte pålitlig. Men jag är ändå en kul prick (översätt inte på engelska...)!

Inom loppet av två veckor, har antalet ökat till det dubbla! Coolt. Ja, om 30-40 röster till så har jag vunnit en färgradio!

köpte via eBay och öppnade den själv

600 USD :-/ men överlycklig

101 st personer som har iPhone än så länge

Kan meddela att förutom jag, som redan, har röstat har 8 personer till i Eskilstuna/Västerås-trakten iPhone. Då jag fixade dessa åt de så kommer de inte regga sig och rösta här.

"...Ebay 3510:- inkl frakt, ingen tull/moms, 4 dagar från USA till Sverige fick jag hem min på..."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-06 01:49

Beställt min andra nu kommer väl imorgon skulle jag tro:cool:

Bevaka tråden