Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt Jailbreak kommer snart.

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Snart släpps det en ny metod för Jailbreak och installering av third party apps, utan att behöva nedgradera till 1.0.2 för oss med 1.1.1 iPhones.

Det är bara de sista pusselbitarna som ska sättas på plats, beräknas vara klart inom en _snar_ framtid.

Stay tuned at http://jailbreakme.com

/J

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-28 22:35

gôtt, då kanske jag ska överväga uppgradera när den släpps.. min telefon vägrade aktivera sig med independence under v.1.1.1.

Btw, Vem är det som står bakom detta? Du?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-10-29 08:16

"Welcome to AppSnapp! Please visit this page on your iPhone/iPod Touch."

Hur gör alla vi andra som väntar på att vår iPhone ska levereras..?

Läste lite snabbt på den här sidan:

http://www.iphonealley.com/news/instant-jailbreak-for-iphone-and-ipod-touch

Men innebär det att vi som har en upplåst iPhone med firmware1.0.2kan använda den metoden för att uppdatera till 1.1.1? fattade inte riktigt vad jag läste!:D

Ursprungligen av yaz:

"Welcome to AppSnapp! Please visit this page on your iPhone/iPod Touch."

Hur gör alla vi andra som väntar på att vår iPhone ska levereras..?

Du läser antigen FAQ på sidan eller besöker sidan med din iPhone/iPod Touch, borde ge dig svaren du behöver O:-)

Enjoy boys.

Jag som inte är 100% på hela förfarandet, innebär detta att den klarar av
allt fram till AnySim? Det enda steget sen som är kvar efter jailbreakme.com?

Då är det ju underbart....!

Ursprungligen av McDaddy_Kane:

Jag som inte är 100% på hela förfarandet, innebär detta att den klarar av
allt fram till AnySim? Det enda steget sen som är kvar efter jailbreakme.com?

Då är det ju underbart....!

Den gör allt utom just AnySim biten.
Dock låser den upp och installerar installer.app...
Så du kan enkelt låsa upp för ditt SIM efter installationen

Oh det låter underbart!

Då var det helt plötsligt inte så farligt att behöva vänta på iphonen i ett par extra veckor...

Hur får man in AnySIm i iphonen? via trådlöst?

Mvh/
McDaddy_Kane

  • Medlem
  • 2007-10-29 10:26

Har läst FAQ, men det står inget om vad som händer med en upplåst iphone 1.02?

Tror väl att man -
Kör Firmware uppgrade i itunes (1.02 till 1.1.1)
Access Safari on Unactivated Phone
http://jailbreakme.com/
anySIM

Någon som kan konfirmera processen?

Ingen fler som testat det? Hörde att det inte fungerade i Sverige.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-31 23:56
Ursprungligen av Adrian B:

Ingen fler som testat det? Hörde att det inte fungerade i Sverige.

Jag har anySim i min lur det fungerar bra.

Ursprungligen av aceone:

Jag har anySim i min lur det fungerar bra.

För det första har anySIM inget med detta att göra, frågan gällde jailbreakme.com.

För det andra har jag redan testat det själv och fått det att fungera, som jag skrivit i tråden redan.

Ok, nu har jag slitit mitt (långa) hår över en ny guide utifrån denna metod:

Guide: Upplåsning av ny 1.1.1 med AppSnapp

Hoppas den kan hjälpa någon där ute. Den är grymt detaljerad i alla fall

Du måste ha aktiverat telefonen för att det ska fungera, om man dock läser i F.A.Q på sidan så får man klarhet i hur man ska gå tillväga.. Om det fortfarande inte fungerar, skicka mig ett PM med firmwareversionen och exakt vad ni har gjort med telefonen fram tills jailbreakme.com, jag lämnar dock inga garantier att jag kommer svara, men kommer vidarebefordra uppgifterna till rätt källa för att se ifall det går att lösa.

/J

Och för er som har svårt att hitta rätt information: Klicka mig

Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Och för er som har svårt att hitta rätt information: Klicka mig

Det jag hörde var att just den biten inte fungerande här i Sverige. Inget som jag testat själv dock, men andra som hade testat på nya 1.1.1-telefoner.

Fungerar för mig... Unlocked 1.0.2 -> Körde "elite" teams revirginise -> Uppdaterade till 1.1.1 -> sen jailbreakme.com

Inte helt smärtfritt, ssh anslutningen dog mitt under revirginisation-processen så jag var tvungen att köra resten via terminalen på iphonen. :/

Sen hängde sig telefonen ett par gånger efter jag kört jailbreakme.com , men till slut startade allt upp fint. Installerade community sources/BSD/Openssh via installer.app och ssh:ade sen över anySIM.app via ssh. Nu fungerar allt med glocalnet

Dock har jag lite problem med att få ssh att fungera klockrent(både på 1.0.2 och 1.1.1). FileZilla vill inte alltid ansluta, måste starta om telefonen för att få det att fungera. Nån mer som har haft samma problem?

Btw, hade inte aktiverat telefonen som joakim säger att man måste, fungerade ändå.

Fungerade för mig.

Dock la jag till en extra url, nämligen till "prefs://1f" (utan " ")

Genom att klicka på den länken innan jailbreakme.com så har man all tid i världen på sig att välja rätt nätverk.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-10-30 00:24

Funkade kalas på en ny 1.1.1a, bra mycket snabbare än downgrade osv. även om det också funkade smärtfritt

Ursprungligen av Buckner:

Funkade kalas på en ny 1.1.1a, bra mycket snabbare än downgrade osv. även om det också funkade smärtfritt

Ok, för Björnström påstod att ni diskuterat det och att det inte fungerade. Men då var väl han ute och cyklade

Ursprungligen av Adrian B:

Ok, för Björnström påstod att ni diskuterat det och att det inte fungerade. Men då var väl han ute och cyklade

Jag får inte steg 8 att lira iallafall! Jag får "call failed" direkt när jag ringer 0.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-10-30 08:31
Ursprungligen av Buckner:

Funkade kalas på en ny 1.1.1a, bra mycket snabbare än downgrade osv. även om det också funkade smärtfritt

Så du aktiverar iPhonen med till exempel iNdependence och sedan kör jailbreakme.com? Slipper man downgrade på detta vis så är det ju jättebra!

EDIT: Hmm, iNdepedence kan ju inte aktivera mobilen utan att downgrada. Jag förstår inte hur man kan hoppa över det steget.. Men jag är klart nyfiken!

Ursprungligen av yaz:

EDIT: Hmm, iNdepedence kan ju inte aktivera mobilen utan att downgrada. Jag förstår inte hur man kan hoppa över det steget.. Men jag är klart nyfiken!

Man gör det genom en speciallösning för att komma åt Safari ändå, se Joakim Halvarssons länk ovan eller gå till jailbreakme.com så finns informationen där också.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-10-30 09:39
Ursprungligen av Adrian B:

Man gör det genom en speciallösning för att komma åt Safari ändå, se Joakim Halvarssons länk ovan eller gå till jailbreakme.com så finns informationen där också.

Jahaa, så grejen med aktiveringen är att komma åt Safari? Och gör man det genom det tricket så behöver man inte aktivera.. Om jag inte missförstår det hela..?

Ursprungligen av yaz:

Jahaa, så grejen med aktiveringen är att komma åt Safari? Och gör man det genom det tricket så behöver man inte aktivera.. Om jag inte missförstår det hela..?

jailbreakme.com aktiverar telefonen åt dig. Det står tydligt på deras hemsida:

3. Activates non-AT&T iPhones automatically, while leaving already activated phones alone

Problemet är ju att man måste surfa in på jailbreakme.com för att starta processen och därför behöver man komma åt Safari genom specialvägen.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-10-30 14:39
Ursprungligen av Adrian B:

jailbreakme.com aktiverar telefonen åt dig. Det står tydligt på deras hemsida:

3. Activates non-AT&T iPhones automatically, while leaving already activated phones alone

Problemet är ju att man måste surfa in på jailbreakme.com för att starta processen och därför behöver man komma åt Safari genom specialvägen.

Prima! Tack för klargörandet Adrian! Nu återgår jag till att spänt vänta på min iPhone som förmodligen befinner sig nånstans i luftrummet mellan USA och Sverige..

  • Medlem
  • 2007-10-30 11:14

Får se om jag fattat rätt nu.

Har en ny 1.1.1 ur kartong, kör detta på jailbreakme, sen anysim eller nåt, så kan jag ringa och allt sen? Verkar för bra för att vara sant?

Ursprungligen av kosse:

Får se om jag fattat rätt nu.

Har en ny 1.1.1 ur kartong, kör detta på jailbreakme, sen anysim eller nåt, så kan jag ringa och allt sen? Verkar för bra för att vara sant?

Ja, så har jag förstått det, bara du fixar biten med att kunna använda Safari utan aktivering.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-30 18:57

Är det någon som testat detta med en upplåst 1.0.2 med anySIM?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-10-30 19:58

Jag har kört appsnapp nu och det funkar fint. Det enda som inte verkar fungera är Youtube... Är det någon som vet hur man fixar det ?

Jag testar AppSnapp på en ny 1.1.1 nu. Några observationer:

Efter tips från Buckner lade jag till två URL:er i en ny kontakt (i samband med att man ska få kontakt med wifi). Den först var "prefs://1F" och den andra " http://jailbreakme.com". Genom att klicka på prefs-URL:en först så kommer man till inställningarna och kan ansluta till ett wifi-nät med lösenord i lugn och ro innan man går tillbaka och går till jailbreakme.com.

När jag kört jailbreakme.com-delen och telefonen ringde mig igen så svarade jag och lade på, sedan startade jag om, då fick jag för ett ögonblick se texten om att man måste aktivera, men sen försvann den och jag kunde låsa upp skärmen och använda telefonen.

iNdependence säger att telefonen fortfarande inte är jailbreakad. Och det går inte att använda iNdependence för att genomföra jailbreak heller. Men det behövs inte å andra sidan, för genom Installer installerar man BSD subsystem, Community Sources och OpenSSH och sen kan man köra SFTP till telefonen.

När man lagt in anySIM.app via SFTP ska man komma ihåg att de det rätt rättigheter, typ: "chmod 755 /Applications/anySIM.app/*"

Jag låste upp telefonen med AT&T:s egen SIM-kort, ska se om det fungerar bra att byta till andra sedan.

Bevaka tråden