Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla upp HP-skrivare i AirPort-nätverk?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-09-30 15:21

Hej!

Jag har en HP photosmart 2610 all-in-one-skrivare som jag vill koppla in i AirPort Express USB-port och på så vis få tillgång till denna skrivaren från vilken dator som helst, så länge den är ansluten till ovan nämnda AirPort nätverk.

Hur gör jag då, förutom att koppla in skrivaren i USB-porten? Måste skrivaren installeras i AirPort Expressen? Måste den installeras på varje dator som vill använda den?

  • Oregistrerad
  • 2007-11-03 16:43

Brorsan har tydligen kopplat denna skrivaren i AirPortens USB-port nu och installerat HP-programvaran. Men det går nu att skriva ut men när jag vill scanna så säger programmet att den ej kan hitta enheten och så stänger fönstret ner sig. Men i Airport administrationsprogram så kan man se skrivaren i Airportens inställningar. Hur ska jag göra för att kunna scanna in med skrivaren? Den är alltså nu kopplad direkt i AP´s USB-port.

Ursprungligen av Elajtenworld:

Brorsan har tydligen kopplat denna skrivaren i AirPortens USB-port nu och installerat HP-programvaran. Men det går nu att skriva ut men när jag vill scanna så säger programmet att den ej kan hitta enheten och så stänger fönstret ner sig. Men i Airport administrationsprogram så kan man se skrivaren i Airportens inställningar. Hur ska jag göra för att kunna scanna in med skrivaren? Den är alltså nu kopplad direkt i AP´s USB-port.

Klurar på samma sak, men börjar misstänka att det inte går.

Apple skriver "Before you start, remember that base station printer sharing is for printing only, not for printer utilities or other special features that may require a direct, proprietary connection"

.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107418

1
Bevaka tråden