Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

output problem med Micron

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

det verkar som jag stött på knas med min micron.:confused: Det är nämligen så att output och hörlursutgången har plötsligt fått kraftigt reducerad volym . verkar som ett ganska så vanligt ion/micron problem. Nåt som heter FET s måste bytas ut. Undrar om nån känner till bra källa till sådana. Helst i svea rike annars i europa.

hmm -- om jag förstår mig på det så behöver du bara leta reda på rätt krets, köpa en ny och sen finna en tekniker som kan swoppa den punkterade mot en ny. troligen går detta att fixa inom sveriges gränser ja

  • Medlem
  • 2007-11-10 13:29

Precis som kallback säger, det där är bara att byta ut. Enklast är om du skriver ut beskrivningar från nätet på vad som är fel, lämnar in prylen till någon som fixar med sådant och säger "byt ut den här, den är nog trasig. här är beskrivningen".

Finns många varianter på FET, en sådan här kan det kanske vara? http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=2017378.htm

det låter bra. jag tror att komponenten på micronen heter J111. på yahoo gruppen har nån hittat en motsvarande komponent som verkar finnas hos elfa. Den NTE468 FET . Ska sen hitta nån som kan löda. Men finns det nå andra komponenet distributörer i sverige som elfa? Finns nämligen ibland två versioner av FET:et ,villl vara helt säker först.

1
Bevaka tråden