Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SIm-kortet i tyska iPhones

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://www.heise.de/english/newsticker/news/98727

Man kan läsa följande om man klickar på länken:

The German iPhone also contains something not available in the US: a tool to remove the SIM card. This handy addition would not be needed in the US, where telephone cards are integrated.

Med hjälp av ett uträtat gem kan man ta ut SIM-kortet på en iPhone genom att trycka i det lilla hålet på ovansidan . Varför Tyskarna skulle behöva ett speciellt verktyg förstår jag inte....?

Dåligt av Apple att inte ha rätat ut gemet från början!

  • Medlem
  • 2007-11-14 13:27

råkade bryta av mitt, ska jag kontakta närmaste apple återförsäljare för ett nytt? Tror ni garantin täcker det eller får jag skylla mig själv?

Ursprungligen av JGG:

råkade bryta av mitt, ska jag kontakta närmaste apple återförsäljare för ett nytt? Tror ni garantin täcker det eller får jag skylla mig själv?

Råkade du bryta av ditt gem? Eller SIM-kort? Gemet täcks nog inte av garantin.

  • Medlem
  • 2007-11-14 14:14
Ursprungligen av Patrik D:

Råkade du bryta av ditt gem? Eller SIM-kort? Gemet täcks nog inte av garantin.

Mitt gem, suck

skämtade självklart

Ursprungligen av JGG:

råkade bryta av mitt, ska jag kontakta närmaste apple återförsäljare för ett nytt? Tror ni garantin täcker det eller får jag skylla mig själv?

Det beror nog på om du har Apple Care Protection Plan eller inte. Annars får du nog beställa ett från en auktoriserad Apple Repair Center. Men som alltid lär det vara svindyrt att beställa lösa Apple-delar, så räkna med 50 kronor eller mer för Apple-gemet!

Var får man tag på deras officiella gem?

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Var får man tag på deras officiella gem?

Det har skickats ut i USA som en del av garantiåtgärd (dvs du ska ta ut ditt SIM-kort innan du skickar in telefonen på garantiåtgärd).

1
Bevaka tråden