Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1337

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Munkedal
  • 2006-06-22 13:53

Läste denna tråd, innan jag åkte iväg en stund och tyckte att det verkade konstigt, men när jag kom tillbaka och väcker iMacen ur vila, vad visar klockan om inte 13,37 bara i några sekunder men ändå. Vad läskigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-22 19:29
Ursprungligen av Marco:

Läste denna tråd, innan jag åkte iväg en stund och tyckte att det verkade konstigt, men när jag kom tillbaka och väcker iMacen ur vila, vad visar klockan om inte 13,37 bara i några sekunder men ändå. Vad läskigt.

Händer min kollega ett par gånger i veckan. Jag har sett det själv fyra gånger nu. Brrrr! Obehagligt.

Det där brukar hända mig när jag kommer till jobbet 07:47.

Var på stormarknaden idag. Naturligtvis har personen före i kassakön en proppfull kundvagn med grejor. När alla dessa var inkörda i kassan slutade summan på 1337 kronor!

Nyligen rullade km mätaren på bilen till 111111.

Mina tre barn har primtal som personnummer. Varken jag eller min fru har det så jag vet inte vem de har fått det ifrån!

EDIT: chansen är ungefär 1 på 1000 att det blir så med tre barn! Lucky me!

Ursprungligen av Erik Aderstedt:

Mina tre barn har primtal som personnummer. Varken jag eller min fru har det så jag vet inte vem de har fått det ifrån!

Jag tycker också primtal är lite extra. Varför fira "jämna" födelsedagar, när man kan fyra att man fyller "prim"? Det blir dessutom färre jubileer ju äldre man blir.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-30 21:17
Ursprungligen av Erik Aderstedt:

Mina tre barn har primtal som personnummer. Varken jag eller min fru har det så jag vet inte vem de har fått det ifrån!

EDIT: chansen är ungefär 1 på 1000 att det blir så med tre barn! Lucky me!

Kan det vara så att det hoppar över en generation eller två?

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-02 08:31
Ursprungligen av Erik Aderstedt:

Mina tre barn har primtal som personnummer. Varken jag eller min fru har det så jag vet inte vem de har fått det ifrån!

EDIT: chansen är ungefär 1 på 1000 att det blir så med tre barn! Lucky me!

Nu minns jag inte alls hur man beräknade sannolikhet, vad är chansen att det blir så tre gånger i rad?

Jag har velat ha Coverflow i kylskåpet ganska länge nu. Ibland har jag så svårt att bestämma mig för vad jag ska laga. Jag brukar alltid ha någonting som ligger längst inne som man alltid glömmer dessutom.

Min klocka kan aldrig bli 13.37. (12-timmarsklocka, så mycket skönare)

Jag fick ett skadestånd häromåret, och när jag väl fick det så hade räntan blivit - hör och häpna - 1337 kronor! Det var lite lustigt, tyckte jag.

Bevaka tråden