Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod touch jailbreakad!

Tråden skapades och har fått 201 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Testade på iMac:en oxå, men det funkade inte heller. Fick "okänt fel" ...

Väntar nog ut en "riktig" Jailbreak på 1.1.2

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-15 22:39

vad är problemet? ni vet väl att ni måste försätta den i restore mode?
hålla in av knappen och hoime knappen tills skärmen slocknar och då släppa av knappen men fortfarande hålla in homeknappen efter ett par sekunder koppla in den till itunes och sedan välja egen fil

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2007-11-16 22:17
Ursprungligen av jezpas:

vad är problemet? ni vet väl att ni måste försätta den i restore mode?
hålla in av knappen och hoime knappen tills skärmen slocknar och då släppa av knappen men fortfarande hålla in homeknappen efter ett par sekunder koppla in den till itunes och sedan välja egen fil

Tack, men fattar ändå inte. Tror du att du kan förklara från börjar, vad börjar man med?

Tack i förhand.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-17 17:15

det där är från början
du har på ipod touchen utan att den är ikopplad i datorn.
Du trycker sedan in av/på-knappen samtidigt som homeknappen till dess att skärmen slocknar då släpper du av/på-knappen men inte homeknappen. Du fortsätter hålla in homeknappen i fem till tio sekunder (typ) och sedan kopplar du in den till itunes. Itunes kommer då säga att du måste återställa den du håller in option/alt knappen på mac och shift knappen på pc när du klickar på återställ och får välja egen firmware...

Den installerar startar om och du har en 1.1.1 iPod touch!

Vad fan är OktoPrep?
Första gången jag ser ordet sen jag jailbreakade min touch i början av oktober?
Uppdaterade till 1.1.2 idag och vill ha tillbaka några av applikationerna, t ex Mail är jag i behov av.
Hur går jag tillväga nu? Har tankat hem 1.1.2 Jailbreak härifrån.

Tacksam för svar
(sitter på Mac, 10.5.1)

OktoPrep är ju en app du installerar innan du uppgraderar till 1.1.2.. men det fungerade inte för min del! :/ någon som vet varför?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-18 03:59

Kolla in här!

Länken låg nere en stund imorse, men nu har jag flyttat den.

Det e nya jailbreak (nåja, några dar gammalt!), som fungerar ensamstående utan iPHUC!

med intstruktioner på svenska..

http://www.99.se/ipod-touch/229657-jailbreak-1-1-2-med-svenska-instruktioner.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-18 12:29
Ursprungligen av rosen888:

OktoPrep är ju en app du installerar innan du uppgraderar till 1.1.2.. men det fungerade inte för min del! :/ någon som vet varför?

Fick det meddelandet när jag körde via pc men funkade från mac! all hail steve!

Men avlid, för att följa de svenska instruktionerna korrekt, behöver jag ha v1.1.1 installerat för att lägga till OktoPrep.
Som andra frågat också, vart finns versionen att hämta och hur går jag tillväga för att lägga in det igen?

Edit:
Om jag kopplar in Touchen och kör en restore, ställs den då in på 1.1.1?
äsch, orka vänta på svar, jag testar!

Senast redigerat 2007-11-18 14:46
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-18 15:53
Ursprungligen av daniels:

Men avlid, för att följa de svenska instruktionerna korrekt, behöver jag ha v1.1.1 installerat för att lägga till OktoPrep.
Som andra frågat också, vart finns versionen att hämta och hur går jag tillväga för att lägga in det igen?

Edit:
Om jag kopplar in Touchen och kör en restore, ställs den då in på 1.1.1?
äsch, orka vänta på svar, jag testar!

Läs tråden! allt står ju redan. Du får tag på firmware på http://www.touchdev.net/wiki/Decrypt_Firmware
Du kör restore men måste välja egen firmware

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-18 19:31
Ursprungligen av daniels:

Men avlid, för att följa de svenska instruktionerna korrekt, behöver jag ha v1.1.1 installerat för att lägga till OktoPrep.
Som andra frågat också, vart finns versionen att hämta och hur går jag tillväga för att lägga in det igen?

Edit:
Om jag kopplar in Touchen och kör en restore, ställs den då in på 1.1.1?
äsch, orka vänta på svar, jag testar!

Du ska enbart använda Återställ när allt annat sk**it sig!
Alt-klicka (PC=shift-klicka) på "Leta efter uppdatering" (eller "Uppdatera") och leta rätt på filerna (firmwaren) som du laddat ner först i instruktionerna! Jag menar, addresserna står ju där rakt upp och ner!

Det står i i slutet, under Murphys Law, hur man nedgraderar, men jag ska ändra det under dagen här till steg 1 för dom som redan har 1.1.2! yay!:p

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-19 21:37

jag fattar fortfarande inte hur man hittar octoprep......

och är det OK att ha senaste iTunes, 7.5?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-19 22:57

itunesversionen spelar ingen roll.
Oktoprep finns i installer.app

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-20 07:30

jag har inte oktoprep i installern...den ska väl ligga bland allt annat som går att installera? Har kollat 100 ggr...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-20 07:51

jag har jailbreakat min ipod touch via ijailbreak som går per automatik. då har jag fått en ikon som heter "installer". är detta den ni pratar om? där inne finns inget oktoprep.
hur jag skulle få in någon annan installer har ja inte den blekaste om....

Sådär.
Lyckades återställa iPoden till v.1.1.1 och öppnade upp iJailbreak för att få klart den biten. Men vad händer? Meddelandet nedan dyker upp. (se bilden)

På så vis kommer jag inte vidare i uppdateringen heller, kommer inte åt Oktoprep.
Som jag begriper de svenska instruktionerna, så förklarar dom tillvägagångssättet innan du uppdaterar till 1.1.2. Men i mitt fall hade jag redan gjort den senaste uppdateringen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-20 20:18

ska finnas under tweaks i installer om det inte finns, installera community sources så ska det finnas

Varje gång jag försöker ta hem 1.1.2 filen som MaxxUS har länkat till i sin guide så heter den 1.1.1!!! :/ testat även med den som heter 1.1.1, men jag får hem samma fil som innan! Varför?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-21 11:11

Testade båda länkarna och dom funkar perfekt!
Prova igen!

men heter 1.1.2 filen som man tar hem? heter den 1.1.2??

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-21 15:43
Ursprungligen av rosen888:

men heter 1.1.2 filen som man tar hem? heter den 1.1.2??

Båda filnamnen är nästan identiska (lång jäkla härang av subfiler) förutom på slutet där du har

/iPod1,1_1.1.1_3A110a_Restore.ipsw

och

/iPod1,1_1.1.2_3B48b_Restore.ipsw

Ser du skillnaden eller??

okej.. får testa en gång till innan jag säger emot! hihi

Bevaka tråden