Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Några frågor om iPhone

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har inte hängt med riktigt. Det har kommit en virginizer betyder det att det det inte går att bricka iphonen?

Och hur är det med garanti? Är det inte bara att köra en virginize och lämna in den hos applestore i amerika?

Har tänkt beställa en iphone den här veckan, tror ni 1.1.2 har hunnit ut i butikerna (tänkte handla hos americanshopper.dk, som har sitt i illinois) eller tvingas jag beställa en dyrare från internationa-orders för att va säker på att jag får en 1.1.1?

mvh

  • Medlem
  • Gotland
  • 2007-11-19 16:20
Ursprungligen av SenatorN:

Hej!

Jag har inte hängt med riktigt. Det har kommit en virginizer betyder det att det det inte går att bricka iphonen?

Och hur är det med garanti? Är det inte bara att köra en virginize och lämna in den hos applestore i amerika?

Har tänkt beställa en iphone den här veckan, tror ni 1.1.2 har hunnit ut i butikerna (tänkte handla hos americanshopper.dk, som har sitt i illinois) eller tvingas jag beställa en dyrare från internationa-orders för att va säker på att jag får en 1.1.1?


mvh

För att garantin ska gälla så måste man ha ett tecknat AT&T abonnemang, om jag inte minns helt fel. Läste om en på forumet som beställde 2st iphone genom internet och han fick hem 2st 1.1.2. Är nog så att det bara finns 1.1.2 i kina där dom görs, antar att om man skall ha 1.1.1 får man gå till ett Apple Store och ha turen på sin sida eller beställa från internationa-orders som du nämde.
Om jag var i dina kläder skulle jag avvaktat och se om det kommer anysim till 1.1.2, hackarna har ju kommit en bit med tex. aktivering oh jailbreak.

Lycka till!

/Robin

Ursprungligen av RoHHbiN:

För att garantin ska gälla så måste man ha ett tecknat AT&T abonnemang, om jag inte minns helt fel.

Njae, man måste ha tecknat abonnemanget för att få support i 2 år. Men den vanliga 1-årsgarantin gäller även om du inte har tecknat abonnemang med AT&T.

Däremot gäller garantin inte så fort du hackat den, och framförallt inte om du låst upp den.

Ursprungligen av Adrian B:

Njae, man måste ha tecknat abonnemanget för att få support i 2 år. Men den vanliga 1-årsgarantin gäller även om du inte har tecknat abonnemang med AT&T.

Däremot gäller garantin inte så fort du hackat den, och framförallt inte om du låst upp den.

Hur ser applekillarna om jag kör revirginizer och en recover?
Och hur är det med brick?

Senast redigerat 2007-11-19 17:00
Ursprungligen av SenatorN:

Hur ser applekillarna om jag kör revirginizer och en recover?

Vet inte. Men som jag förstått det är inte revirginizer en *total* återställare på alla punkter, har för mig att jag hört annat.

Ursprungligen av JGG:

Jag har för mig att Adrian skrivit att han läst om någon som som återställde sin iPhone och skickade in den och det funkade.

Har jag verkligen det? Kan faktiskt inte minnas det själv.

  • Medlem
  • 2007-11-19 17:59

Jag har för mig att Adrian skrivit att han läst om någon som som återställde sin iPhone och skickade in den och det funkade. Men vi som finner befinner oss i Sverige har ett problem, att vi befinner oss i Sverige...

1
Bevaka tråden