Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Bekräftat" - iBook uppdateras

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Med lägre priser så är iBookarna riktigt intressanta att ha som bärbar dator. Inga fartmonster, men till det priset kan du inte få en bättre bärbar dator.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Viklund:
Ursäkta en dum fråga men vad skulle 16MB minne till på grafikkortet göra för QE? Eller ska jag fråga, vad är det som inte fungerar i QE på en ibook idag?

Precis som David Molarin skriver så är 32 MB det Apple själva rekommenderar för optimalt utnyttjande av QE. Det går utmärkt att använda med dagens 16 MB, men antagligen ännu bättre med 32 MB. Och just eftersom Apple själva rekommenderar det så skulle det ju se bra ut om iBooken också hade det. Det skulle göra den mera attraktiv.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Viklund:
Hur många tror att det blir ytterligare en uppdatering i januari? Eller är det kanske att hoppas för mycket på nånting sånt.

Med Apple går det aldrig att veta, men ett halvår mellan uppdateringar är rätt vanligt. Då är januari lite för nära. Så för oss som vill ha lite högre upplösning på skärmen återstår det nog att vänta lite till om specarna i denna tråd stämmer.

Heute 12.00

PT el tror du på CET ?

CET

Sorry, blir imorgon 13.00 CET

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-11-05 11:26
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke W:
Sorry, blir imorgon 13.00 CET

Du vet att vi kommer att kasta bajs på dig om du har fel, va?

Låter rimligare, Think Secret skrev ju att det var flyttat till den 6 november.

Bara jag får ha galondress...

  • Oregistrerad
  • 2002-11-06 13:01
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke W:
Bara jag får ha galondress...

OK, tog du med dig galonoverall + huva och stövlar?

okey - mycket oväsen för relativt lite - egentligen...

...men nu är klockan 13:19 och applestore usa är inte nerer i alla fall. hm, klockan borde vara 07:19 i NevJork.

Får vi bilder på bajskastningen
(Ja, bajs är en liten fetisch jag har...)

[ 06 November 2002, 13:39: Meddelandet ändrat av: David Molarin ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke W:
Sorry, blir imorgon 13.00 CET

Ibland undrar man var du får allt från. Det är inte många siffror rätt på dina kommentarer angående Apples nya iBook.
Jag orkar inte ens kommentera detta mer än att uppmana dig att kolla på:
http://www.apple.com under "store"

He he, men Fredrik, du skulle ha skrivit "årkar" istället för "orkar" för att din travesti skulle ha blivit fulländad...

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-11-06 13:44

Så där ja. Bajskastningen är i gång för fullt...

Mmm kl 13 CET är ju 7 i USA.. (enligt ovan) Apple brukar inte komma med saker på morgonen.. så ja tiderna är helt gripna ur luften.

Jag kan tänka mig att det kommer (om det kommer) något under eftermiddagen/kvällen svensktid...

09:00 på morgonen är vanlig releasetid i New York säger dom på AI .
Det är alltså en dryg timma kvar nu.

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-11-06 14:24

Here goes...

Undrar hur många som sitter och kör reload på store.apple.com just nu? Skulle vara kul att se statistiken.

He he, alldeles för många antagligen...

Det är lika säkert som att vi sen kommer att få femton olika trådar i ett dussin olika forum som alla handlar om samma sak.

Jag får väl dra på dressen...

För övrigt så fick jag informationen från "hästens mun" (Apple)...

Det var ovanligt, dom brukar köra med;
"Vi kan inte kommentera icke annonserade produkter..."

Om man har hundratals bärbara datorer och är i färd med att beställa fler så bör man kanske få veta saker lite innan de händer.
Om man skall beställa och göra klart med finansiering så behöver man ett pris.
Normalt avslöjar jag inga hemligheter men i detta fall så kom det ett (egentligen flera) "officiellt " mail från Apple Store Education. Inget av dom visade sig vara riktiga.

Bevaka tråden