Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur uppdatera upplåst 1.0.2 till 1.1.1 på mac?

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2007-11-13 18:43

http://www.ifun.se/kortfattad-guide-uppdatering-av-upplast-102-till-111/

iFun talar om hur man gör om man behärskar Terminalen. Jag är inte rädd för Terminalen, men behöver några knuffar i rätt riktning.

Ursprungligen av iFun:

6. Starta terminalen och navigera dig fram till den mapp som innehåller den uppackade virginizer_pack-mappen.

Är detta likvärdigt med att dra och släppa mappen i terminalfönstret? Hur gör jag annars?

  • Medlem
  • 2007-11-13 18:50

Och precis nyss kom svaret i parallelltråden:

Ursprungligen av Jacob Tallberg:

Är din 1.0.2 upplåst så kan du inte bara uppdatera den i iTunes, det kommer skita sig kapitalt. Vad du behöver göra är att "återjungfrua" (länge leve svenskan! den, vilket kräver en del pillande, men sedan är det bara att uppdatera den genom iTunes.

En alldeles lysande guide finns här:
http://www.hacktheiphone.com/111/iphone_repairing_baseband_windows.html

Jag har däremot själv inte vågat uppdatera min 1.0.2, jag är hur nöjd som helst med min och jag har läst om för många som har fått problem efter uppdatering.

  • Medlem
  • 2007-11-18 00:19

Jag fastnar här: (steg 6)

Barons-dator:~ per$ ssh -l root 10.0.1.6
[email protected]'s password: 
Last login: Sun Nov 18 00:15:32 2007 from 10.0.1.5
/bin/mv: cannot stat `/var/root/.profile.tmp': No such file or directory
'MobileFinder will now download the contents of ~/iPhone on  to ~/Library/MobileFinder/Sync
/usr/bin/rsync -avz --progress @:~/iPhone/ ~/Library/MobileFinder/Sync
ssh: : No address associated with hostname
rsync: connection unexpectedly closed (0 bytes received so far) [receiver]
rsync error: unexplained error (code 255) at io.c(453) [receiver="2.6.9"]
Download completed.
Press enter to exit...

Hur kommer jag vidare? Vad är det som är fel?

En bra guide till en upplåst 1.0.2 > 1.1.1

Hejsan, jag har en upplåst 1.0.2 iphone nu men ja sjukt trött på den eftersom jag knappt kan installera något längre, jag har letat runt som bara den på internet ett bra tag nu men jag hittar verkligen ingen bra guide, bara massa engelska guider utan bilder och svår text..
Så jag undrar om det finns någon bra guide till en upplåst 1.0.2 iphone

mvh
/ fredrik

fastnar hela tiden

Har provat denna guide men fastnar hela tiden i steg 6. har gjort filerna körbara.
Har även laddat ner de program som jag skanade både till macen och till iphonen.
Vad som händer är att så fort ja kommer till att
Type: cd /usr/bin/virginizer_pack PRESS RETURN
./virginator.sh PRESS RETURN

Händer inget alls, enligt guiden ska jag bli promtad om att programet startar.

Någon som har ett tips eller en annan guide som har bilder för varje steg.

Mvh

Pierre

Hack the iPhones guider är så bra för dom har så fullt med skärmbilder och hålls aktuella.

Jag skrev en guide förut som visserligen är på svenska, men utan skärmbilder eftersom det tar enormt med tid att sitta och ta fram dom hela vägen. Min guide är dessutom inaktuell nu eftersom jailbreakme.com gör det enklare att öppna upp en 1.1.1-telefon.

Såg skumt ut, kommer dom där raderna upp så fort du skriver "ssh -l root 10.0.1.6" och loggar in?

Vet du om du har BSD Subsystem korrekt installerat i din telefon?

  • Medlem
  • 2007-11-19 22:13
Ursprungligen av Adrian B:

Såg skumt ut, kommer dom där raderna upp så fort du skriver "ssh -l root 10.0.1.6" och loggar in?

Vet du om du har BSD Subsystem korrekt installerat i din telefon?

Det blir fortfarande samma fel. Vad är detta...

  • Medlem
  • 2007-11-19 00:30
Ursprungligen av Adrian B:

Såg skumt ut, kommer dom där raderna upp så fort du skriver "ssh -l root 10.0.1.6" och loggar in?

Vet du om du har BSD Subsystem korrekt installerat i din telefon?

Jo, det hände 10 ggr på raken.

Jag har BSD Subsystem installerat, korrekt eller inte. Jag håller på med en reinstall i detta nu. Det tog en stund så den kanske var paj?

Jag vågar inte testa hela 1.1.1-uppdateringsproceduren så här dags, men kollar om det hjälpte i morgon. Tack!

  • Medlem
  • 2007-11-19 20:03

försvinner all musik, kontakter m.m när man uppgraderar till 1.1.1?

  • Medlem
  • 2007-11-19 20:17

Jag önskar jag kunde svara säkert men jag tror inte det.

Har du testat att först åsterställa (från 1.0.2 till 1.0.2)?

Det är lite krångligt eftersom du måste göra om aktivering och upplåsning (med iNdependence förslagsvis), installera om Installer osv.

Om du lyckats återställa luren kan jag varmt rekomendera guiderna här http://iphone.unlock.no/

Det mesta sköts direkt från telefonen och kräver bara en wifianslutning, väldigt enkelt och smidigt.

  • Medlem
  • 2007-11-23 21:02

Nu har jag kört recoverygrejen på i.unlock.no efter att ha kört deras program i telefonen. men när jag alt-väljer restore händer det ingenting. När jag ska peka upp FW i restorläget har jag detta att välja mellan:
022-3602-17.dmg
022-3629-9.dmg
022-3630-9.dmg
Firmware (mapp)
kernelcache.release.s5l8900xrb
Restore.plist
Jag gissar att det är den första på är mycket tyngre än de andra som gäller, men det händer inget.

Adrian, jag har inte testat att återställa till 1.0.2. Får väl kolla på det...

faan.

  • Medlem
  • 2007-11-23 21:42

Nu är telefonen helt rökt. Den har FW 1.0.2 men går inte att låsa upp eftersom INdependence inte hittar den, det går inte att återställa den till nåt annat än till 1.1.2 som det verkar och jag kan inte ens använda den som iPod.

Jävla skit!

Finns det ytterligare nåt knep?

  • Medlem
  • 2007-11-23 22:13

Det går bättre när man tar hem fw med Firefox... Glömde det.

Ursprungligen av Baron:

Det går bättre när man tar hem fw med Firefox... Glömde det.

...eller om man ställer in Safari på att inte öppna filer automatiskt, vilken man ändå borde ställa in hursomhelst av säkerhetsskäl.

  • Medlem
  • 2007-11-23 23:13

Det var det som var fel. Nu rullar 1.1.1.

Fast jag glömde backa innehållet...

Ursprungligen av Baron:

Det var det som var fel. Nu rullar 1.1.1.

Fast jag glömde backa innehållet...

Så du körde revirginzeprogramet som finns på iphone.unlock.no, och det fungerade bra? Är sugen på tv-out funktionen i 1.1.1, men vill inte riskera för mycket med uppdatering.

  • Medlem
  • 2007-11-24 11:33

Jag tog hem revirginaserprogrammet i Installer, låste den i Jailbreak, återställde sedan telefonen direkt till 1.1.1 utan att passera återställning till 1.0.2. Sedan betedde den sig på samma sätt som telefoner som har 1.1.1 från början.

  • Medlem
  • Habo
  • 2007-11-25 21:36

En fråga.

Funderar på att uppgradera min brors upplåsta 1.02 iPhone till 1.1.1.

GÅR DET köra iTunes 1.1.1 update och sedan http://jailbreakeme.com ... ELLER måste den "reverginizas" verkligen?

Om du inte virginizar en upplåst 1.0.2 innan du uppdaterar till 1.1.1 så brickar du telefonen.

Följde guiden på i.unlock.no och det fungerade klockrent! Man tackar och bockar

Ursprungligen av robert-:

Följde guiden på i.unlock.no och det fungerade klockrent! Man tackar och bockar

Ok låter som rätt enkelt.

Men för att få lite mer klarhet.

Körde du Virginizer 04.x

så att du har en ren 1.0.2

vad gjorde du sen?

Ursprungligen av draags:

Ok låter som rätt enkelt.

Men för att få lite mer klarhet.

Körde du Virginizer 04.x

så att du har en ren 1.0.2

vad gjorde du sen?

Kommer inte ihåg vilken version av virginizer jag körde men den för 04.01.08_G (osäker. den äldre basebandversionen hursomhelst). Efter det backade jag upp diverse bilder och skit jag ville ha kvar från telefonen, tankade hem 1.1.1, körde option+restore i iTunes och valde 1.1.1-filen. Efter det så är det bara följa upplåsningsguiden. Allt man behöver veta står i guiden så det är bara följa den till punkt så ska det inte vara några bekymmer. Lycka till!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-27 20:40

Jag följden den med. Klarade av virginize saken. Sen kom det till att restora, men ituns vill helt enklelt inte. Har en skärm med itunes logga samt usbcabeln. Hade inte ssh istallerat btw. Vad ska jag göra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-28 00:36

Okänt fel (1603) vid uppdatering till 1.1.1 i iTunes

Hej!

Jag har en iPhone med firmware 1.0.2 (anysim) som jag installerat installer, ssh och BSD på.
Jag gjorde en revirginize för 1.0.2 enligt guiden på unlock.no och laddade ned firmware 1.1.1 från deras sajt. När jag nu sätter min iPhone i restore-mode och ansluter min iPhone till min dator för att uppgradera till 1.1.1 händer följande:

1) iTunes konstaterar att jag behöver återställa firmware på telefonen eftersom den är i restore-mode (telefonen säger "Please connect to iTunes")
2) Jag väljer den firmware jag laddat ned för 1.1.1
3) datorn packar upp filer
4) iPhone startar om och datorn upplyser mig om att den förbereder iPhone för en uppdatering
5) Ingenting händer på c:a 30 sekunder (iPhone visar äpplet och den animerade ikonen)
6) Felmeddelande dyker upp: "iPhone-enheten 'iPhone' kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (1603)."

Jag försökte då återställa min telefon till 1.0.2 med firmware nedladdat från unlock.no, men med samma resultat...

Vore oerhört tacksam för ett förslag på väg framåt!

->
Efter en omstart av datorn fick jag inte detta fel längre.
Förutom detta var det alltså en dans att uppgradera en 1.0.2 till en 1.1.1 med unlock.no och sedan enkelt installera Swephone för 1.1.1 via installern! Rekommenderas!

Senast redigerat 2007-12-03 11:08

Men snälla, ni ska INTE sätta telefonen i restoreläge när ni ska uppdatera till 1.1.1!
Det enda ni ska göra är att plugga telefonen i USB.n öppna itunes och trycka på restore/återställ samtidigt som shift och sedan välja 1.1.1 FW.en

Hade problem med att uppdatera 1.0.2 --> 1.1.1 när jag fick min lur förra veckan. Kör nu på 1.0.2. Följde iNdependence 1.3b guide och allt funkade tills vi skulle tills vi skulle uppdatera till 1.1.1. Fick ett felmeddelande från iTunes som sa att det inte gick att uppdatera pga av att det inte fanns tillräckligt med utrymme eftersom att den totala minnestorleken var på 300mb och att det fanns 132mb ledigt. Satt och tänkte nu och kom på att filen jag försökte uppdatera med hette iPhone1,1_1.1.1_3A109a_Restore.ipsw. Är det nån skillnad på denna filen och en uppdateringsfil till 1.1.1?

Senast redigerat 2007-11-28 16:22
Bevaka tråden