Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trafo till en SC Series 200?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2007-12-08 18:52

Har precis köpt mig en Soundcraft Series 200B (med dubbla svep), fick den billigt pga att det inte fanns någon trafo. Jag hade redan en S200 så det var ju bara att sno från den.

Nu undrar jag hur lätt det är att få tag i en sådan, om jag skulle vilja kicka igång den gamla mixern samtidigt, eller sälja den.

Så här ser det ut:
Mixer:

Trafo:

Närbild kontakt:

Tacksam för svar från er kunniga

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-12-09 10:45

Ingen som har någon aning?

  • Medlem
  • 2007-12-09 10:50

Rotwang kan nog kanske veta något, om han rotar i gömmorna på jobbet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-09 10:52

Det bästa vore ju om du kunde mäta på alla pinnarna och se vad det är för värden på dem? Hur många pinnar är det? 5? Isf skulle det kunna vara t.ex. GND, +5V, -5V, +17V och -17V på de olika pinnarna.. Men du får nog mäta och se..

Verkar ju vara ganska många pinnar. Kan tänka mig att det blir lite knivigt att få tag i en likadan kontakt också. Men kolla ELFA och se om det finns..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-09 12:30

Jag tror att den svenska agenten för soundcraft har sådana till salu, men de kostar ofta mer än vad mixern gör begagnat. Jag skulle nog rekommendera att bygga ett aggregat själv om du känner att du klarar av det. Kontakterna går att få tag på har jag för mig...

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-12-09 14:55

Hehe, det här var ju värre än jag trodde, har inga kunskaper inom elområdet.

1
Bevaka tråden