Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipoden vägrar både formatera om och återställa

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-08-25 19:18

Min ipod 40 g med klickhjul har fungerat perfekt i 2 år. Men nu har den ballat ur fullständigt. När jag ansluter känner inte datorn igen enheten. Jag kan välja mellan att mata ut, formatera eller ignorera.
Formateringen misslyckas när skivverktyget inte säger sig känna igen typen.
Om jag ignorerar och kör ipod updater för att återställa så tuggar den ett tag och säger sig inte kunna slutföra då den inte känner igen enheten.
Det enda jag kan göra är att sätta på ipoden och se antingen den sura ipodsymbolen eller foldern med utropstecken och texten apple.com/support/ipod...
Har verkligen provat allt. Är nu inne på:
1. Skicka in ipoden till apple, betala 2 000:- och hoppas att jag får en ny fräsch ipod video...
2. Skicka ipoden åt helvete och köpa en ny ipod för 3 500:-
3. Skruva isär ipoden och hoppas på att det är hårddisken som "halkat", men då är alternativ 1 kört...
4. Hålla tummarna att någon har ett jävligt skönt knep som gör att jag slipper alt 1,2 eller 3.
Tack på förhand.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-26 00:15

Till att börja med så får du ingen ny iPod video om du skickar in den för reparation. Du får en refurbished ipod med 90 dagars garanti. Detta är ganska dyrt för 2000 spänn

  • Medlem
  • 2006-08-26 02:37

Helt sjukt

Läste på ett annat forum om tröskande ipod och fick tipset att "tappa" ipoden i skrivbordet från 20 cm. Eftersom jag inget har att förlora (bestämde mig för att köpa en ny) så gjorde jag nyss detta. Och gisses. Efter en månads strul, otaliga vändor på it-avdelningen "är det nån som kan ipod?" och 100 misslyckade omformateringar. Just nu är den helt ok. Helt sjukt. Se nu int detta som en uppmaning att kasta ipoden i golvet. Men ställd inför valet att kassera så...

måste bara säga att man e lurad!!!!
köpte en nu ipod 60g, idag.
hade en två¨år gammal ipod, med liiknande problema som du.
tappa den från 20 cm höjd.
och vips!!!!!
vad hände ju nu den fungerar 100%

  • Oregistrerad
  • 2006-09-08 19:23

haha!
det här är ju sjukt, min ipod startade inte ens. blev bara sagd att gå till apple.com/...
så jag "tappade" den.. o nu funkar den fint! Vilket jäkla bra tips!

Tack!

  • Medlem
  • 2006-09-16 16:13

Haha! Min iPod har varit helt våldtagen i ett par dagar nu. Jag har gjort precis allt för att få den att funka. Jag har säkert läst 50 sidor med tips, råd, tutorials, FAQ, troubleshooting osv. men inget hjälpte. Vad gör jag? Jo, jag slänger skiten i marken och den börjar fungera. MEGA!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-21 18:26

Helt osannolikt men jag hade liknade problem och efter att ha "tappat" den så lyckades jag återställa den. Nu funkar den igen.
Mycket skumt för det är ju verkligen inget man vill göra.
Undar vad det kan bero på?

  • Oregistrerad
  • 2007-11-14 16:58

Ha ha ha.... Detta fungerar!!!

Inte klokt...

Hihi, otroligt. En rejäl smäll mot marmorbordet och 4G 40-giggaren hoppar igång igen efter att jag försökt allt annat vad gäller felsökningscheman

Min vill inte starta alls, hur mycket jag än slår på den...

trasig ipod

Hade problem med att iPoden hängde min dator, iPoden visade tråkiga symboler på skärmen. Försökte återstålla, formatera, diskwarrior:a, techtool:a - inget hjälpte.

Nu har jag tappat min 2ggr i golvet. Den funkar prima! Tack för tipset:)

Haha!
Min 60Gb var helt död, det gick inte ens att sätta igång den!
Sen kollade jag detta och knackade den i bordet på skoj, och vips!
Den startade igen...

Helt sjukt!

40Gb photo började strula ikväll...hårddisken bara stod & raspade....hittade efter ett antal fruktlösa återställningar denna tråd....och det funkar! helt otroligt. Men stort tack!

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2010-08-01 13:20

60gb ipod

tack för tips - jag dunkade min ipod 60gb i bordet just nyss - och halleluja - tingesten startade igen! - var just på väg att kasta den - kikade redan på en ny... - återigen har forumet räddat en pryl jag äger - bugar mig

Gissar på att det är park/lock funktionen till läs och skrivhuvudena som kärvar, de fastnar och vill inte släppa.

Diskhuvudena låses för att inte skivorna skall repas om den får sig en smäll...

Det ironiska är att om anti-smäll-systemet får sig en smäll så funkar det igen

Glöm heller inte att kolla kabeln om ipoden exvis laddar men inte synkar. Den blir lätt skadad men är ju lätt att byta!

1
Bevaka tråden