Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteritid på BT headset?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-12-17 22:29

Hur mycket batteritid har ni på ert BT headset från Apple?
Jag är inte direkt nöjd med att kunna prata i ca 45 minuter och sedan är batteritiden slut?!?
LIkaså standbytiden är max en dag för mig. Ska det vara så här dåligt?

/M

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-12-20 22:47

Ingen som har ett headset här, som kan dela med sig lite standby tider och hur länge ni kan prata innan det tar slut???

vad gör du med den annars!? -- snackar du bara 45min per dag

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-12-21 00:05
Ursprungligen av kallback:

vad gör du med den annars!? -- snackar du bara 45min per dag

45 minuter?? Nädå, brukar väl bli ett par timmar om dagen effektiv tid ibland en timme till..och när headsetet är slut på batteri blir det ju till att prata direkt i iPhonen för någon reseladdare har jag ju knappast till headsetet.
Men va fan, mer än 45 minuter ska väl batteriet räcka, eller har jag höga krav???

Observera att det är inte iPhonens standbytid som jag klagar på, den är alldeles utmärkt klarar sig ett par dagar innan jag måste ladda den, det är bara headsetet som jag tycker har dålig standbytid och prat-tid innan det måste laddas igen!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-12-21 11:24

• Up to 5.5 hours of talk time; up to 72 hours of standby time*

*Talk and Standby Times:
Testing conducted by Apple in June 2007 using preproduction iPhone Bluetooth Headsets, iPhones, and software. All iPhone Bluetooth Headset settings were default. All iPhone settings were default except: Call Forwarding was turned on; the WiFi feature Ask to Join Networks was turned off. Battery life depends on signal strength, usage, and many other factors. Battery tests are conducted using specific iPhone Bluetooth Headset and iPhone units; actual results may vary.

Källa: http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore?productLearnMore=MA817LL/A

Jag skulle nog klaga. Ja just! Apple. Man har inga rättigheter när man väl betalt.

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-12-21 11:46
Ursprungligen av wat:

• Up to 5.5 hours of talk time; up to 72 hours of standby time*

...Battery life depends on signal strength, usage, and many other factors. Battery tests are conducted using specific iPhone Bluetooth Headset and iPhone units; actual results may vary...

Källa: http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore?productLearnMore=MA817LL/A

Jag skulle nog klaga. Ja just! Apple. Man har inga rättigheter när man väl betalt.

Javisst, med solen i ryggen och nedförsbacke så kan man få ut dessa siffror, men jag vill jämföra med andra som har detta headset, hur mycket tid ni får ut? I verkligheten...i Sverige...i dag... för att citera gamle fine Kurtan

1
Bevaka tråden