Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort enstaka låtar

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Fick nyss en Ipod Touch i julklapp och sitter här och håller på och trixar med den.

Min fråga är, Hur tar man bort en låt från ipoden? Finns det ingen radera knapp bara?

Hej!

Har själv en touch och det går inte att ta bort enstaka låtar, det gör du genom att synka den på den Mac/PC ocg skapa en lista på vilka låtar/spellistor som skall synkas

//johan

okok, låter konstigt att man inte kan det.. Så om jag skapar en spellista och sen synkar över den till Ipoden, då försvinner all gammal musik och ersätts med den spellistan?

  • Medlem
  • 2007-12-24 18:55

Enklast och bäst tycker jag det funkar om man inte synkar utan ställer in i iTunes att man vill hantera musik och videor manuellt. Då kan man ta bort låtar och lägga till låtar till iPoden enkelt och smidigt.

Men jag har att jag ska fixa det manuellt.. så jag drar bara över låtar till Enheten ipod, men går fortfarande inte att ta bort. För man kan ju inte se i Itunes vilka filer man lagt över? eller?

  • Medlem
  • 2007-12-24 19:47

Visst kan du se vilka låtar du har på din iPod. Till vänster i iTunes ska du hitta din iPod under rubriken "Enheter" och under den har du avdelningen "Musik". Klicka där så ser du vilka låtar som finns på din iPod. Klicka på en låt och tryck Delete för att ta bort den.

Jodå, du kan e vilka låtar som finns i apparaten genom att klicka på Ipod symbolen i Itunes, under skall det dyka upp rubriker som musik, filmer, m.m, klicka på resp rubrik för att se va som finns. Det du ser är vad som finns på Ipoden

//johan

http://h1.ripway.com/Julen/itunes.tiff

såhär ser det ut för mig .. ? och jag kryssade för att jag ville fixa det manuellt tror jag, 99 % säker

  • Medlem
  • 2007-12-24 21:04

Om du klickar på "Musik" i menyn ute till vänster (under Enheter och Lovisa), ser du inte låtarna du har på iPoden då?

jo tack Ljung!! Jag trodde ni mena den musik jag visade på bild

  • Medlem
  • Grums
  • 2007-12-26 01:03

hur ska man stänga av ipod touch om man vill ha den avstängd typ hela natten eller så, ska man hålla in knappen så det står "stäng av" eller ska man bara trycka som man kan göra även när man lyssnar på musik.

Den drar ju nästan ingen ström i viloläget, så använd du det!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-27 13:04

som du redan fått svar på kan du inte radera enstaka låtar, däremot kan du radera enstaka videos genom att dra fingret från vänster till höger på filmen/tv-serien/musikvideon du vill radera. då kommer det upp en radera-knapp. detta tycker jag är mycket användbart och jag kan verkligen inte förstå varför det inte går att göra detsamma med låtarna man har.

1
Bevaka tråden