Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SwePhone

Tråden skapades och har fått 492 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-12-23 20:57
Ursprungligen av Buckner:

Anledningen till att jag kan verka svårnåd är precis som Adrian nämner tidigare i tråden helt enkelt tidsbrist. Har väldigt mycket att göra på och utanför jobbet just nu och då kommer SwePhone och andra intressen i andra hand.

Trots att jag och två andra har betalat 100 pix per styck så är ju uttalanden som att kommer SwePhone och andra intressen i andra hand lite väl magstarkt. Just med tanke på den inflamerade debatten för några veckor sedan på ifun.se. Jag säger inget om man villkorslöst jobbar för saken. Men om den primära inkomstkällan är något annat bör man i dessa världar vara lite restriktiv med att så påstridigt referera till Paypal.

Just mina sedvanliga två...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-12-27 02:04
Ursprungligen av frazze:

Trots att jag och två andra har betalat 100 pix per styck så är ju uttalanden som att kommer SwePhone och andra intressen i andra hand lite väl magstarkt. Just med tanke på den inflamerade debatten för några veckor sedan på ifun.se. Jag säger inget om man villkorslöst jobbar för saken. Men om den primära inkomstkällan är något annat bör man i dessa världar vara lite restriktiv med att så påstridigt referera till Paypal.

Just mina sedvanliga två...

Nu är jag ju inte insatt i just den här diskussionen, men vad gäller att referera till Paypal frekvent och att kalla något för ett intresse ser jag ingen direkt konflikt mellan.

Om vi nu skall ta de 300 kronorna som nämns så köper dessa, om man nu anser det vara något annat än just ett intresse, knappt 20 minuter utvecklingstid. Det krävs alltså bra många Paypal-donationer för att det skall ens betala en deltidsutveckling... Och om vi skall prata om utveckling nu under Julhelgen blir det nog svårt att få ens några minuter utvecklingstid för 300kr...

Utöver utvecklingstid ska man i rättvisans namn också nämna bandbredd och serverutrymme för programvaran och hemsidan, något som kostar bra mycket mer än många tror. Jag skulle inte bli förvånad om det går åt hundralappar varje månad för hostingen.

Så, nog tycker jag att det kan anses vara ett intresse snarare än ett jobb, i alla fall mätt i betalning av jobbet. Jag tycker nog att det som SwePhone tillhandahåller mycket väl motsvarar mängden omnämningar av Paypal, eller vad man nu vill mäta det hela i...

Ska försöka installera kia2s version framöver är inte så insatt i ftpa med telefonen osv som sagt men Swephones ordlista segar ner den nått otroligt mkt. Synd att det skulle falla så hårt på den då resten är så bra men ta gärna och starta ett samarbete med Kia2 skulle ju vara perfekt, då du slipper en del av utvecklingen av Swephone Buster. Ifall du hade mycket annat som tog upp din tid just nu. A win win situation

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-27 14:54

har testat kias ordlista och jag föredrar kias ordlista framför swephones. Framför allt går det snabbare med kias lista men den dras med samma problem dvs att den ofta föreslår konstiga, långa och ovanliga ord. I dagsläget är den ändå den bästa listan som finns

Vore kanon om ett sammarbete med swephone kom igång så och att det kanske genom detta kom ett enkelt sätt att installera kias ordlista genom "installern" för oss om inte vet hur man lägger in egna filer...

Tack alla ni som jobbar för en bättre ordlista!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-02 00:21
Ursprungligen av 356Speedster:

Vore kanon om ett sammarbete med swephone kom igång så och att det kanske genom detta kom ett enkelt sätt att installera kias ordlista genom "installern" för oss om inte vet hur man lägger in egna filer...

Jag samarbetar gärna. Men tills min ordlista hamnar i SwePhone så blir det tyvärr lite krångligt att installera...

Det finns nu en uppdaterad ordlista att ladda hem. Mer info finns på
http://svenskiphoneordlista.wordpress.com

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-02 11:33
Ursprungligen av kia2:

Jag samarbetar gärna. Men tills min ordlista hamnar i SwePhone så blir det tyvärr lite krångligt att installera...

Det finns nu en uppdaterad ordlista att ladda hem. Mer info finns på
http://svenskiphoneordlista.wordpress.com

Grymt bra jobbat! Jag tycker dock inte att igenkänningen av ord där åäö skrivs med a och o istället funkar så bra, men är det kanske så att man måste skriva ordet en gång så att det hamnar i listan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-02 12:16
Ursprungligen av koze:

Grymt bra jobbat! Jag tycker dock inte att igenkänningen av ord där åäö skrivs med a och o istället funkar så bra, men är det kanske så att man måste skriva ordet en gång så att det hamnar i listan?

Det borde numera fungera på alla ord som består av två bokstäver. På andra ord fungerar det tyvärr inte än...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-02 12:01

Fick en liten fix idé igår när jag skulle gå och lägga mig så till beta 2 för 1.1.2 är detta changelog so far

SMS-> "localized string not found" -> Redigera/Klar
Klocka -> Världsklocka -> "localized string not found" -> Redigera/Klar
Inställningar->Allmänt->Hemknapp->"ipod_assist_static_text"-> iPod-reglage

Håller även på att byta patchen för International menyn, nya versionen är snällare mot dom som glömt avinstallera den innan dom installerar swephone.

Stay tuned

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-02 16:11

det blir grymt mycket smidigare bara av att kunna skriva "pa" för på och "ar" för "är" som det går att göra med kias nya ordlista. Grymt jobbat! Det finns fortfarande utrymme för förbättringar och det kommer det säkert också.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-04 01:04

Det börjar likna något, fixat lite till

• SMS-> “localized string not found” -> Redigera/Klar
• Klocka -> Världsklocka -> “localized string not found” -> Redigera/Klar
• Inställningar->Allmänt->Hemknapp->”ipod_assist_static_text”-> iPod-reglage
• Inställningar->Allmänt->Nätverk-VPN->”"Autentifikation”" -> “Autenticering”
• Inställningar->Allmänt->Återställ -> Förtydligat bekräftelsen
• Inställningar->Allmänt->Nätverk -> EDGE-roaming: “…för att undvika högra avgifter.” -> “…för att undvika höga avgifter.”
• Ny bättre patch för international menyn.
• Annat småfix

Rapportera gärna om ni sett andra buggar, man blir snabbt "hemmablind" och dessutom kör jag själv 1.1.1

Har en iPhone med version 1.1.1
Behöver nog lite hjälp =/

Jag försöker installera Kia2's ordlista och har följt instruktionerna som finns på bloggen som han angiver. Det jag vill försöka göra är att komma in i /System/Library/KeyboardDictionaries/ på min iPhone via programmet Putty. Men antingen så gapar det om att Connectionen inte fungerar eller så (som vid första gångerna jag använde det) så gick det inte att skriva in lösenordet dottie

Jag har använt mig av den här guiden:
http://gizmodo.com/gadgets/guide/short-ansd-sweet-ssh-guide-for-the-iphone-300323.php

.. jag funderade på att använda iBrickr men det programmet ska man tydligen inte använda om du har version 1.1.1. Min iPhone är helt upplåst och går att ringa med (vilket jag antar innebär att den är "jailbreakad".

All hjälp är välkommen

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-04 11:29
Ursprungligen av Swe Stars:

Har en iPhone med version 1.1.1
Behöver nog lite hjälp =/

Jag försöker installera Kia2's ordlista och har följt instruktionerna som finns på bloggen som han angiver. Det jag vill försöka göra är att komma in i /System/Library/KeyboardDictionaries/ på min iPhone via programmet Putty. Men antingen så gapar det om att Connectionen inte fungerar eller så (som vid första gångerna jag använde det) så gick det inte att skriva in lösenordet dottie

Jag har använt mig av den här guiden:
http://gizmodo.com/gadgets/guide/short-ansd-sweet-ssh-guide-for-the-iphone-300323.php

.. jag funderade på att använda iBrickr men det programmet ska man tydligen inte använda om du har version 1.1.1. Min iPhone är helt upplåst och går att ringa med (vilket jag antar innebär att den är "jailbreakad".

All hjälp är välkommen

Har inte använt Putty, men tänk på att knapplåset ska vara på "never" för att datorn inte ska tappa anslutningen till iPhonen när man ansluter trådlöst.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-04 17:42
Ursprungligen av Swe Stars:

Har en iPhone med version 1.1.1
Behöver nog lite hjälp =/

Jag försöker installera Kia2's ordlista och har följt instruktionerna som finns på bloggen som han angiver. Det jag vill försöka göra är att komma in i /System/Library/KeyboardDictionaries/ på min iPhone via programmet Putty. Men antingen så gapar det om att Connectionen inte fungerar eller så (som vid första gångerna jag använde det) så gick det inte att skriva in lösenordet dottie

Jag har använt mig av den här guiden:
http://gizmodo.com/gadgets/guide/short-ansd-sweet-ssh-guide-for-the-iphone-300323.php

.. jag funderade på att använda iBrickr men det programmet ska man tydligen inte använda om du har version 1.1.1. Min iPhone är helt upplåst och går att ringa med (vilket jag antar innebär att den är "jailbreakad".

All hjälp är välkommen

Har du provat lösenord "alpine"?

Knapplaset var pa Never, sa det lar inte vara det. Losenordet "alpine" har jag inte testat. Men visst star det i guiden att "dottie" ar losenordet? Forresten, nar jag skrivit in "root", tryckt pa Enter sa kommer "password" upp. Da marker jag att inga bokstaver dyker upp. Vad jag an trycker pa sa star markoren still. Ska det vara sa?
Tack an en gang for all hjalp!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-04 22:46
Ursprungligen av Swe Stars:

Knapplaset var pa Never, sa det lar inte vara det. Losenordet "alpine" har jag inte testat. Men visst star det i guiden att "dottie" ar losenordet? Forresten, nar jag skrivit in "root", tryckt pa Enter sa kommer "password" upp. Da marker jag att inga bokstaver dyker upp. Vad jag an trycker pa sa star markoren still. Ska det vara sa?
Tack an en gang for all hjalp!

Jag tror det var dottie under 1.0.2 och alpine under 1.1.1. Eller kanske det var dottie innan den var jailbreakad och alpine efter...?

schysst tips Enjon Forsta jag ska kolla imorgon. Ar ratt jobbigt att skriva nu, vore skont om den atminstone larde sig de ord man anvander mest. Ar ju alla ord med å, ä och ö som framst sinker mitt skrivande
God natt!

Jag har en ide som i alla fall jag personligen tycker verkar jättebra som hjälpmedel för snabbare/mer effektivt skrivande.
Jag vet inte hur ni gör men jag antar att de flesta kollar på tangentbordet samtidigt som de skriver. Då är det ofta jag inte ens lägger märke till att det ploppar upp ett ordförslag utan man bara skriver vidare, det kan ju leda till något positivt men också att fel ord blir utskrivet. För att lösa detta kunde det, varje gång man fick ett ordförslag, vibrera lite löst i en halv sekund och man kunde då kolla upp varje gång man kännde ett av vibrationen i händerna. Vad tror ni?

/Jacob

Swe Stars och kenjon, det är jättebra att ni hjälper och får hjälp, men detta är en tråd om SwePhone, så försök ta felsökningen i en annan, eller en egen, tråd, om det inte är direkt relaterat till SwePhone.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-06 17:35
Ursprungligen av Adrian B:

Swe Stars och kenjon, det är jättebra att ni hjälper och får hjälp, men detta är en tråd om SwePhone, så försök ta felsökningen i en annan, eller en egen, tråd, om det inte är direkt relaterat till SwePhone.

Letade länge efter en knapp för att skapa en ny tråd, men hittade ingen. Såg sedan att ikonen saknas på den sidan, fanns ett frågetecken som jag klickade på, då funkade det.

Ursprungligen av kenjon:

Letade länge efter en knapp för att skapa en ny tråd, men hittade ingen. Såg sedan att ikonen saknas på den sidan, fanns ett frågetecken som jag klickade på, då funkade det.

Duger inte knappen "Skriv ett nytt inlägg"?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-06 17:54
Ursprungligen av theplague:

Duger inte knappen "Skriv ett nytt inlägg"?

Troligen den jag inte ser.... bara ett frågetecken.

Ursprungligen av kenjon:

Troligen den jag inte ser.... bara ett frågetecken.

Det är faktiskt ett känt problem, jag får då och då PM från folk som vill skriva nya trådar, men inte vet hur man gör. Det är ju inte så lätt att veta när knappen inte syns!

Det är visst ett synkningsproblem mellan servrarna i clustret som driver 99.se. Vissa maskiner har bilden, andra inte. Jag har tjatat lite på Björnström och Belak om detta (eftersom det är jag som får alla PM ) men än verkar det inte fixat.

Ursprungligen av Adrian B:

Det är visst ett synkningsproblem mellan servrarna i clustret som driver 99.se. Vissa maskiner har bilden, andra inte. Jag har tjatat lite på Björnström och Belak om detta (eftersom det är jag som får alla PM ) men än verkar det inte fixat.

Det är OT för den här tråden, men jag tänkte ändå följa upp det: Nu finns det en (visserligen röd) knapp för Ny diskussion, så förhoppningvis är det problemet fixat för gott.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-06 18:00
Ursprungligen av theplague:

Duger inte knappen "Skriv ett nytt inlägg"?

Jag ser faktiskt också bara ett frågetecken istället för knapp för "nytt inlägg" och så har det varit länge

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-06 17:36
Ursprungligen av Adrian B:

Swe Stars och kenjon, det är jättebra att ni hjälper och får hjälp, men detta är en tråd om SwePhone, så försök ta felsökningen i en annan, eller en egen, tråd, om det inte är direkt relaterat till SwePhone.

Denna var det:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/

Oavsett om det är Kia2s- eller SwePhones ordlista tycker jag att man kan få ta upp som härör dem, här.
Faktiskt.

Så Kia2 (eller någon annan som har lyckats), hur sjutton ska jag få in din ordlista i min iPhone. Är skittrött på SwePhones då den för det första inte gör det enklare att skriva ord som "på", "är", "för" ect. vilka är ord som sinkar MITT skrivande. För det andra blir min iPhone skitslö av deras ordlista vilket är mycket irriterande.

Så snälla någon som lyckats få in Kia2s ordlista i sin iPhone, tipsa mig!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-07 13:52
Ursprungligen av Swe Stars:

Så Kia2 (eller någon annan som har lyckats), hur sjutton ska jag få in din ordlista i min iPhone. Är skittrött på SwePhones då den för det första inte gör det enklare att skriva ord som "på", "är", "för" ect. vilka är ord som sinkar MITT skrivande. För det andra blir min iPhone skitslö av deras ordlista vilket är mycket irriterande.

Så snälla någon som lyckats få in Kia2s ordlista i sin iPhone, tipsa mig!

Som du kanske redan läst på http://svenskiphoneordlista.wordpress.com så kommer min ordlista snart att hamna i SwePhone. Då behöver du bara uppdatera i installer så får du den på rätt plats.

Så det lättaste är om du väntar. Jag arbetar på en ny version - och det är den versionen som kommer att hamna i SwePhone.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-07 14:39
Ursprungligen av kia2:

Då behöver du bara uppdatera i installer så får du den på rätt plats...... Jag arbetar på en ny version - och det är den versionen som kommer att hamna i SwePhone.

Strålande

Ursprungligen av Swe Stars:

Oavsett om det är Kia2s- eller SwePhones ordlista tycker jag att man kan få ta upp som härör dem, här.

Jo helt klart, jag bara kände att det gled ut i annat och vill stoppa det i sin linda.

Bevaka tråden