Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Connect360 Mac Streaming Kommer för PS3

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-12-11 17:29

According to the developers at NullRiver, they'll be porting their Connect360 software to the PS3, allowing you to stream music and video directly from your Mac to your Sony console. The recent update to the 360 version allowed streaming of DivX and XviD, something that The PlayStation 3 will be getting soon as well. After spending the week watching this season of Dexter streamed from another computer on the network, we're high fiving each other over here at the news

Gizmodo

Härligt! Väntar på nån sådan här programvara för PS3:an

Verkar lovande! Speciellt när man funderar på ett PS3 och detta är en rätt så stor faktor att väga in!

Nu är det här!

January 7th, 2008

MediaLink for PlayStation 3 now available!

Today, we are announcing our newest media streaming product for the PlayStation 3! Until now, streaming your Mac's media to the PlayStation 3 has been a chore. Not anymore. With MediaLink, you'll get the solid PlayStation 3 integration you'd expect from your Mac. The free trial is available for download today!

- Källa: nullriver.com

Någon som har fått detta program att lira tillsammans med en Airport Express? jag får upp mappstruktur på det jag delar ut men filer visas inte ??

Läste nånstans att Airport inte stödjer Upnp (som Medialink använder vad jag har förstått) men då borde jag väl inte få upp något alls på skärmen isof?

Jag kör Medialink via en vanlig Airport och det funkar utmärkt. Mpeg och AAC funkar inte, men mp3, avi och wmv tuffar utan problem. Körde långfilm trådlöst två rum bort från basstationen i går kväll och det funkade kanon, utom att det tappade kontakten ibland vid snabbspolning. Ny version 1.2 sägs råda bot på AAC-problemet, men jag lyckas inte installera den. 1.1 vägrar att låta sig ersättas eller tas bort!? Får väl trixa lite mer.

  • Medlem
  • Öckerö
  • 2008-01-20 12:03
Ursprungligen av bmwpower:

Jag kör Medialink via en vanlig Airport och det funkar utmärkt. Mpeg och AAC funkar inte, men mp3, avi och wmv tuffar utan problem. Körde långfilm trådlöst två rum bort från basstationen i går kväll och det funkade kanon, utom att det tappade kontakten ibland vid snabbspolning. Ny version 1.2 sägs råda bot på AAC-problemet, men jag lyckas inte installera den. 1.1 vägrar att låta sig ersättas eller tas bort!? Får väl trixa lite mer.

Jag kör med 1.2 men kan inte spela upp låtar som är köpta i itunes store, det står "Det finns inga spår". Har jag däremot lagt in skivan själv i itunes så kan ps3an spela upp den.
Vet inte riktigt vilket format dom laddas ner i när man köper dom, är det AAC?
Och vad konverteras skivorna till som man laddar in i itunes?
Finns det någon som kommit på en lösning?

För övrigt fungerar det näst intill felfritt, klart värt pengarna:)

Ursprungligen av Frecar:

Jag kör med 1.2 men kan inte spela upp låtar som är köpta i itunes store, det står "Det finns inga spår". Har jag däremot lagt in skivan själv i itunes så kan ps3an spela upp den.
Vet inte riktigt vilket format dom laddas ner i när man köper dom, är det AAC?
Och vad konverteras skivorna till som man laddar in i itunes?
Finns det någon som kommit på en lösning?

För övrigt fungerar det näst intill felfritt, klart värt pengarna:)

Det är AAC men problemet är att låtar köpta i iTunes Music Store oftast är DRM-skyddade. Saxat från Nullrivers supportsida: "Songs purchased from the iTunes Music Store are DRM protected and the PlayStation 3 does not support the iTunes (Apple) DRM, therefore these songs cannot be played back on your PlayStation 3. A workaround is to burn these songs to an Audio CD using iTunes and then re-import them into iTunes as MP3s."

Undrar om det går att lägga upp sina DVD filmer och streama till TV:n på detta vis. Formatet på DVD filmerna är dock .VOB samt .MKV för HD-filmer. "Måste" man konvertera sina filmer för att få denna mjukvara att köra på PS3 och om så, vilket program och videoformat rekomenderas för att INTE försämra/förstöra bildupplösningen?

Medialink streamar som jag förstått det bara materialet, så källmaterialet måste vara i något av de formaten som PS3:an stöder.

Jo men både VOB och MKV är ju bara vanligt format på DVD och BlueRay skivor !!

Någon med mer info ?!

MKV är inte BD format, och PS3:an kan läsa DVDer men inte Video_TS kataloger. Du måste göra om filerna till ett format som stöds av PS3:an eller använda ett DLNA program som kan transcoda "on-the-fly" så som TVersity till PC.

MKV är väl dessutom endast en container så den kanske du kan plocka ut ljud och bildströmmen till format som funkar på PS3:an. Skulle gissa att det ligger en H.264 film där i.

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-01-18 07:44

Fråga ang MediaLink och PS3. Köpte den igår och funkar fint att streama från Macen. Däremot skall det ju enligt Sony själva funka med DivX filmer. Det däremot funkar inte. Sökt lite på detta och det ser ut som om det finns olika DivX. Någon som vet skillnaden och hur man isåfall sparar om det i eventuellt rätt format.

  • Medlem
  • Öckerö
  • 2008-01-20 12:59

Tack för ett bra svar och ett bra tips om hur jag ska komma förbi problemet:)

1
Bevaka tråden