Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grafiska artifacts i Leopard

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-17 12:30

Hejsan på er allihop!

Jag har surfat runt lite, och tänkte höra om någon annan märkt av samma sak som jag. Då jag ALT-TAB:ar mellan program, eller byter på annat sätt (speciellt mellan Safari och andra program) blir det lite roliga grafiska "effekter" i övergången. Det var inte så i Tiger. Jag "filmade" lite med Capture Me, och kollade hur det ser ut där.

Bifogar screenshot från den filmen. I just denna screenshot är det blåa linjer. Någon annan? Idée? Antar att det skall vara så om inte annat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-17 14:25

Jag ser också skräp som blixtrar förbi ibland då jag växlar fönster. Det såg jag inte i Tiger. Men jag störs inte så mycket...

Jag gissar att det är en ofarlig bugg någonstans i grafikdrivrutinerna eller så. Kan eventuellt vara beroende på grafikkort. Kanske det blir fixat i en Leopard-uppdatering?

Jag har en PB G4 med GeForce FX Go5200 grafikkort.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-17 22:53

Ok, mitt var på en MacBook. Det har alltså inte att göra med datorn, utan förmodligen sättet Apple ritar utt grafiken. Antar att dom snabbat upp det lite, och fått detta som en bi-effekt. Var rädd att det var mitt grafikkort. Lite olikt Apple bara, att saker och ting inte känns helt polerade.

1
Bevaka tråden