Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen nämner svensk release av iphone!

Tråden skapades och har fått 53 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Känns inte som om det finns så mycket mer att ge denna tråd. Att bena ut när iPhone kommer sker inte här utan på mycket högre nivå. Och hittills har det inte funnits så mycket givande information. Har jag inte rätt?

Ursprungligen av Wennerholmen:

Känns inte som om det finns så mycket mer att ge denna tråd. Att bena ut när iPhone kommer sker inte här utan på mycket högre nivå. Och hittills har det inte funnits så mycket givande information. Har jag inte rätt?

Precis. [B]Och hittills har det inte funnits så mycket givande information.[/B] Varför ska vi då starta ännu en tråd om detta? Det finns ingen anledning till det, fortsätt i den tråden istället. Onödigt att ha en massa trådar om exakt samma saker.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-17 01:44

Mjo, nog kommer den att säljas låst. Sånt förekommer ju redan idag i Sverige.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-17 10:12
Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Eftersom Telia är en gammal statlig relik som fortfarande tror att dom heter Televerket, skulle dom aldrig få för sig att skriva ett sådant innovativt avtal som att telefontillverkaren ska ha del av samtalsintäkterna.

Det gör att Apples inträde i Sverige får vänta tills en 3G-variant finns på marknaden och dom kan skriva avtal med någon av alla 3G-operatörer som finns.

Frågan är om det är så innovativt egentligen. Känns mer som att Steve såg chansen att få en del av kakan och AT&T inte vågade låta honom gå till någon annan.
Är det lika innovativt om Volvo får pengar av Statoil/Vägverket?

Nu när det fungerade i USA, så vågade heller inte bolagen i Tyskland/England/Frankrike chansa på att telefonen inte skulle sälja så bra. Undrar om dom ångrar sig idag?
Eftersom inget verkar påskrivet i Sverige så kanske bolagen som förhandlar med Apple kan kosta på sig att vara lite kaxigare. Kan det vara bra för konsumenten? Vi får väl se.

verkade blivit fel igen. Citeringen verkar inte funka...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-01-18 19:47

inte hemma på det här området, men jag vet att Sverige knappast är obetydligt bara på grund av invånarantalet då landet ofta används som "testgrupp" då vi reagerar snabbt och kraftigt på nya produkter. Med andra ord, fungerar prylen bra köper "halva befolkningen" den och vice versa, en information som jag skulle påstå vara ganska prioriterad för ett företag.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-18 21:59
Ursprungligen av Ikebana:

inte hemma på det här området, men jag vet att Sverige knappast är obetydligt bara på grund av invånarantalet då landet ofta används som "testgrupp" då vi reagerar snabbt och kraftigt på nya produkter. Med andra ord, fungerar prylen bra köper "halva befolkningen" den och vice versa, en information som jag skulle påstå vara ganska prioriterad för ett företag.

Samtidigt vet ju Apple att iPhone är en massäljande succé utan att behöva testa den på Sverige. Den finns ju som sagt var redan i USA, Tyskland, Frankrike och hos rävjägarna - vart den har övertygat de flesta om att den kan sälja.

Jag har en kompis vars flickväns man jobbar på Parlino som har bekräftat att dem kommer att få ensamrätten på iPhone

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-18 23:38
Ursprungligen av henrikboquist:

Jag har en kompis vars flickväns man jobbar på Parlino som har bekräftat att dem kommer att få ensamrätten på iPhone

Jasså? Är det hans hund som läckte uppgifterna till dig eller?

Ursprungligen av henrikboquist:

Jag har en kompis vars flickväns man jobbar på Parlino som har bekräftat att dem kommer att få ensamrätten på iPhone

Lite jobbigt att din kompis flickvän även har en man "/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-19 00:24

Tycker också synd om din kompis...om hans flickvän också har en man.

Jag är nyfiken om flickvännen har berättat om din kompis för hennes man?

Min iPhone släpptes till mig för flera månader sedan...underbar!

/Per

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-19 11:49

Tror ni att det kommer dyka upp en svensk intervju med Herr Jobs snart. Det är klart att han inte prioriterar svenska reportrar men någon borde väl lyckas slänga iväg, åtminstone, en eller två små frågor..?

En annan tanke..
Kan det vara så att Apple ser den svenska marknaden som alldeles för kritisk när det gäller Iphone. Vi ställer ju ganska höga krav när det gäller mobiltelefoner om man jämför med USA. Är dom lite rädda..?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-19 00:33
Ursprungligen av blomman_J_:

Lite jobbigt att din kompis flickvän även har en man "/

Inte nödvändigtvis? Det kan ju vara (är troligen så) att kvinnan bedrar sin man med kompisen, och det är ju bättre än att bli bedragen.

Edit: Men nu är vi lite väl OT får jag väl säga till både mig själv och er andra. Skärpning på oss! Vi återgår till trådens tänkta diskussion.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-19 13:42

Snackade men en massa gubbar på Telenor igår som berättade att dom har fått kontrakt av Apple att ha ensamrätt på iPhone dom första tre månaderna som den säljs i Sverige, det kan man tro med tanke på att Telenor säljer Mac i vissa av sina butiker som det är nu. Säg vad ni vill, jag gissar på Telenor. Steve Jobs utlovade ju även i sin första presentation av iPhonen att iPhone ska finnas i 3G längre fram.

Ursprungligen av Plizzo:

Snackade men en massa gubbar på Telenor igår som berättade att dom har fått kontrakt av Apple att ha ensamrätt på iPhone dom första tre månaderna som den säljs i Sverige, det kan man tro med tanke på att Telenor säljer Mac i vissa av sina butiker som det är nu. Säg vad ni vill, jag gissar på Telenor. Steve Jobs utlovade ju även i sin första presentation av iPhonen att iPhone ska finnas i 3G längre fram.

Näh, min flickväns man sa ju att Parlino skulle få iPhonen

  • Medlem
  • Österåker
  • 2008-01-20 19:13
Ursprungligen av Plizzo:

Snackade men en massa gubbar på Telenor igår som berättade att dom har fått kontrakt av Apple att ha ensamrätt på iPhone dom första tre månaderna som den säljs i Sverige, det kan man tro med tanke på att Telenor säljer Mac i vissa av sina butiker som det är nu. Säg vad ni vill, jag gissar på Telenor. Steve Jobs utlovade ju även i sin första presentation av iPhonen att iPhone ska finnas i 3G längre fram.

Telenor har väl mer eller mindre försökt bekräfta det här en längre tid och folk verkar ju tro på det.

Men väldigt konstigt att deras VD säger att "iPhones affärsmodell är ohållbar för en operatör som Telenor"

http://www.idg.se/2.1085/1.131191

Ursprungligen av Plizzo:

Snackade men en massa gubbar på Telenor igår som berättade att dom har fått kontrakt av Apple att ha ensamrätt på iPhone dom första tre månaderna som den säljs i Sverige, det kan man tro med tanke på att Telenor säljer Mac i vissa av sina butiker som det är nu. Säg vad ni vill, jag gissar på Telenor. Steve Jobs utlovade ju även i sin första presentation av iPhonen att iPhone ska finnas i 3G längre fram.

Man ska uppenbarligen inte lita på en massa gubbar på Telenor.

Assåå vilket J**la snack om vilken Operatör som ska få iphone...
Spelar det någon roll?
Jag vill bara ha Iphone 3G!!
Jag vill inte låta gnällig med det är ju samma tjat överallt...."Han på telenor sa...:"
"Min morsa jobbar på Telia o hon sa..." " jag chattade med Parlino och dom ska få..."

Ge mig Iphone bara kom igen Jobs ge oss svenskar Iphone!!
Vänligt men bestämt
//Svante

Ursprungligen av Kidmaster:

Assåå vilket J**la snack om vilken Operatör som ska få iphone...
Spelar det någon roll?
Jag vill bara ha Iphone 3G!!
Jag vill inte låta gnällig med det är ju samma tjat överallt...."Han på telenor sa...:"
"Min morsa jobbar på Telia o hon sa..." " jag chattade med Parlino och dom ska få..."

Ge mig Iphone bara kom igen Jobs ge oss svenskar Iphone!!
Vänligt men bestämt
//Svante

Å ändå startade du denna tråd...
http://www.99.se/nyhetstips-ipod-iphone/234234-det-verkar-om-telenor-far-iphone.html

Ursprungligen av NickeNano:

HAHAHAAHAHAHHAHAHHAAA!!!!!!!!
Sjuuuuuuuuukt roligt!
Schizofreni är ju väl utbrett på internetforum...

Ursprungligen av theplague:

HAHAHAAHAHAHHAHAHHAAA!!!!!!!!
Sjuuuuuuuuukt roligt!
Schizofreni är ju väl utbrett på internetforum...

Tyckte också det var stor humor. Kunde därför inte låta bli att göra inlägget!

Ursprungligen av theplague:

HAHAHAAHAHAHHAHAHHAAA!!!!!!!!
Sjuuuuuuuuukt roligt!
Schizofreni är ju väl utbrett på internetforum...

haha hade väl känts annorlunda om han gjort tråden för någon månadsen elr nått men 1 dags mellanrum

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-21 02:10
Ursprungligen av Kidmaster:

" jag chattade med Parlino och dom ska få..."

Och nu har du faktiskt chattat med Telenor och är fullt övertygad om att de får iPhone, eftersom att de stackars underbetalda studenterna i support sade att det är så.

Du börjar minsann året starkt med att verkligen etsa dig fast på allas näthinnor!

Det är verkligen helt underat kul att läsa hur alla "visste" att Telenor fick kontraktet:
RYKTE: Telenor har skrivit på avtal för iPhone - MacWorld

Bevaka tråden