Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Teliadirektör ringde mig från en svensk iPhone"

Tråden skapades och har fått 57 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Som första kund slänger jag givetvis med ett par vinterdäck och alla säsonger av "hem till gården" på dual layer-DVDs... Inkl never-before-seen-material...

Hoppas inte bara Telia får iPhone..!! Dyrare kan det ju knappast bli att använda den isf med deras priser å abonnemang =/

Ursprungligen av Pain Reaper:

Hoppas inte bara Telia får iPhone..!! Dyrare kan det ju knappast bli att använda den isf med deras priser å abonnemang =/

Mysko, jag kör telia på min iPhone, fria samtal och fri trafik till bra pris. Är helnöjd. I deras pris ingår även täckning!

Precis, min flickvän har telenor och hon har inte kontakt med nätet i min lägenhet i centrala Linköping

Ursprungligen av bisebusen:

Precis, min flickvän har telenor och hon har inte kontakt med nätet i min lägenhet i centrala Linköping

Nej... det kan var lite svårt med täckning ute på vischan ;).

Jag trodde ändå Telia hade ganska schysta priser
När jag köper Iphone(ja när det nu blir) så hoppas jag att man kan köpa ett abonnemang:
199kr i månaden ring,sms:a och surfa för allt och samtidigt fri Wlans surfning på deras nät
Önsketänkande jag vet men tänk OM!!
//Svante

  • Medlem
  • 2008-01-20 00:15
Ursprungligen av Kidmaster:

Jag trodde ändå Telia hade ganska schysta priser
När jag köper Iphone(ja när det nu blir) så hoppas jag att man kan köpa ett abonnemang:
199kr i månaden ring,sms:a och surfa för allt och samtidigt fri Wlans surfning på deras nät
Önsketänkande jag vet men tänk OM!!
//Svante

De har redan "Fri data" för 199 inkl Homerun.

Ursprungligen av Kidmaster:

Jag trodde ändå Telia hade ganska schysta priser
När jag köper Iphone(ja när det nu blir) så hoppas jag att man kan köpa ett abonnemang:
199kr i månaden ring,sms:a och surfa för allt och samtidigt fri Wlans surfning på deras nät
Önsketänkande jag vet men tänk OM!!
//Svante

Och köpa den för 7000 sen 199 elr hur har du tänkt dig?

Ursprungligen av akerstrom:

Mysko, jag kör telia på min iPhone, fria samtal och fri trafik till bra pris. Är helnöjd. I deras pris ingår även täckning!

Det är sant! Jag är gammal Comviq-användare sedan länge (även haft Telia när det var som dyrast i början, samt Telenor..)

Alla jag ringer och messar med har Comviq även de, så det är anledningen till att det skulle bli en sån skillnad för mig att ha Telia (?tror ja =/).. Och sant, Telia har helt klart bäst täckning av alla Svenska operatörer, det kan nog ingen förneka haha..

Men nu när man har iPhone med alla sina finesser och funktioner kanske det är dags att se över vilken operatör och abonnemang som skulle passa bäst till just mitt användande..

Som sagt, allt beror ju på hur man använder sin mobil och vilka man ringer/messar:p

jag fick mig en tankeställare och ska kolla om det verkligen blir billigast för mig att ha mitt Comviq kompis-abonnemang till min iPhone..;)

vart hittar man detta 199:-/ på telias sida egentligen? gället det edge?

En bit ner på PDF'ens första sida
'Datatrafik med fastpris'
http://www.telia.se/files/telia_mobil_priser_071122.pdf

Du får säkert göra telias säljare/kundtjänst uppmärksam på vad det är du vill ha för de verkar inte veta att tjänsten finns ens.

  • Medlem
  • 2008-01-22 19:25

Jag fick övertala två säljare på kundtjänst om att tjänsten fanns innan de gick med på det.

"Jag känner folk som har detta så jag vet att det finns." känns konstigt att säga till säljaren...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-22 20:16
Ursprungligen av Baron:

Jag fick övertala två säljare på kundtjänst om att tjänsten fanns innan de gick med på det.

"Jag känner folk som har detta så jag vet att det finns." känns konstigt att säga till säljaren...

Jag gjorde nästan samma sak. Jag fick lotsa säljaren till PDFen och sen fick han prata med en kollega. Det var ju i och försig samma dag som de uppdaterade priserna, men förhoppningsvis har de ju bättre koll nu, 2 månader senare, men man vet ju aldrig

Lite halvt off-topic: Jag lyckades skrapa ihop till 91Mb surfande via min iPhone på en månad, och då använde jag den väldigt mycket. Så ett 1GB / 39:- skulle inte jag ha något emot att få, men det är väl bara tele2 som har det va?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-22 20:22
Ursprungligen av ptba:

Jag gjorde nästan samma sak. Jag fick lotsa säljaren till PDFen och sen fick han prata med en kollega. Det var ju i och försig samma dag som de uppdaterade priserna, men förhoppningsvis har de ju bättre koll nu, 2 månader senare, men man vet ju aldrig

Lite halvt off-topic: Jag lyckades skrapa ihop till 91Mb surfande via min iPhone på en månad, och då använde jag den väldigt mycket. Så ett 1GB / 39:- skulle inte jag ha något emot att få, men det är väl bara tele2 som har det va?

Har Tele2 1GB för 39:-/månad? Vad är detta för tjänst, vad heter den och hur får man tag på info om den?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-22 20:57
Ursprungligen av Occhino:

Har Tele2 1GB för 39:-/månad? Vad är detta för tjänst, vad heter den och hur får man tag på info om den?

Mitt sätt må vara old style, men jag brukar testa "företagsnamn".se och sen klicka mig in på den avdelning jag tror passar, i det här fallet mobiltelefoni, och sen vidare in på tjänster eller motsvarande. Det brukar ta sisådär 7.637 sekunder.

http://www.tele2.se/tillaggstjanster-datapaket.html

vips.

ursäkta, men du bjöd in till det...det skulle gått snabbare att söka än att fråga.

ok och hur fungerar det för er?

  • Medlem
  • 2008-01-22 19:49

Har inte fått tjänsten än, men EDGE med Telia funkar bra tycker jag. Eftersom 3G inet finns på iPhone blir det svårt att jämföra med det, men jag läser in e-post bra mycket snabbare på iPhone än på en Ericsson k610i. Och bra mycket snyggare...

Tele2 paket är ju inget att ha. Det gäller GPRS (slooooware än EDGE) eller 3G (vilket iphonen inte kan använda). Och det där verkar vara som mobilt bredband, alltså att du använder mobilen för att surfa mobilt med dina bärbara dator. Det är inte samma paket som Telia har.

iRead.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-23 12:07
Ursprungligen av generuss:

Tele2 paket är ju inget att ha. Det gäller GPRS (slooooware än EDGE) eller 3G (vilket iphonen inte kan använda). Och det där verkar vara som mobilt bredband, alltså att du använder mobilen för att surfa mobilt med dina bärbara dator. Det är inte samma paket som Telia har.

iRead.

Tele2s paket känner ju inte av om du använder mobilen för att surfa med, eller om du använder den som modem. Bara du kopplar upp dig med en deras APN och har tjänsten i deras system så spelar det ingen roll vad du använder för att surfa, så det är visst samma tjänst som telias "fastpris" 199:-. Eftersom Telia är enda operatöreren med EDGE så är det ganska naturligt att det bara är GPRS som gäller för tele2, det är ju knappast en nyhet. Jag menar självklart för iPhone...

iRead? Snarare TryRead!

Senast redigerat 2008-01-23 12:23
  • Medlem
  • Österåker
  • 2008-01-23 12:08
Ursprungligen av generuss:

Tele2 paket är ju inget att ha. Det gäller GPRS (slooooware än EDGE) eller 3G (vilket iphonen inte kan använda). Och det där verkar vara som mobilt bredband, alltså att du använder mobilen för att surfa mobilt med dina bärbara dator. Det är inte samma paket som Telia har.

iRead.

Eh, vad snackar du om? Varför skulle man inte kunna används Tele2's tjänst för att surfa direkt i iPhonen? Det är samma paket som Telia har bara att Tele2 inte har EDGE.

Jag har själv denna tjänst och jag tycker den fungerar bra. Visst GPRS är inte direkt snabbt om man surfar på vanliga hemsidor men mobila sidor fungerar fint och att kolla mail.

Det funkar klockrent numera med 1.1.2.
Får 200k över Edge tex och har inte tappat något samtal eller carrier sedan förra veckan.

Tycker alla Bombar Apples Mail Med frågan när Iphone kommer !!!

  • Medlem
  • 2008-01-30 23:28

Så sent som idag hävdade Apple Sverige att de inte vet (på Ifras "Dagsvara").

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-30 23:50

En bekant till mig har haft sin iPhone utlånad till några topchefer inom telia i ett par månader (om dom har den kvar vet jag inte), så mycket vet jag. Jag ser det inte helt omöjligt att någon installerat SwePhone på den eller någon annan iPhone dom har där på telia (dom lär ha ett par...)

Min personliga gissning är att telia "får" den, men den som lever får se. Dock tvivlar jag på sanningen i denna artikel.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-31 09:36
Ursprungligen av Buckner:

En bekant till mig har haft sin iPhone utlånad till några topchefer inom telia

Hoppas, hoppas, hoppas att dessa toppchefer har fått sånt måste-ha-begär efter en iPhone nu att dom gör ALLT för att få rätten till att sälja den då den lanseras i Sverige.

För mig, och alla andra här uppe i Norrland, är det ju bara Telia som fungerar bra!

Ursprungligen av Eva:

Hoppas, hoppas, hoppas att dessa toppchefer har fått sånt måste-ha-begär efter en iPhone nu att dom gör ALLT för att få rätten till att sälja den då den lanseras i Sverige.

För mig, och alla andra här uppe i Norrland, är det ju bara Telia som fungerar bra!

För många i Stockholm är Telia det perfekta alternativet också Vi hoppas på att det blir Telia.

Speciellt när Telenor inte ens visar något intresse för den.

Hoppas också på telia. Deras täckning i Göteborg och Stockholm + skärgården är oslagbar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-20 22:04
Ursprungligen av avocade:

Hoppas också på telia. Deras täckning i Göteborg och Stockholm + skärgården är oslagbar.

Och norr om Gävle är de väl ganska ensamma....

Bevaka tråden