Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

återställning av 1.1.2 ?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-27 00:45

jag har en iphone som hade den första firmware 1.0.2 tror jag den hete ?
så fick för mig att det va dax att uppdatera den till 1.1.2, jag tror jag hoppade över att först uppdatera den till 1.1.1 och gick direkt på 1.2 . och allt gick bra med jailbreak o iword fram tills jag skulle låsa upp med any sim då det hängde sig och min ihpone startade om sig.
men när det startade om så fasnade den hela tiden vid äpplet. och bara laddade där.
satte jag sen i den till min dator så hittade itunes den i några minuter men försvann sedan då den hängde sig. så jag försökte göra om uppdateringen men ngt gick fel då okto inte fanns kvar så kunde inte få igång jailbreak till den.
så min fråga är. hur kan jag fixa min underbara iphone som just nu har 1.1.2 men inte går använda ?
på skärmen så står det just nu att jag ska koppla den till itunes o sätta i ett olåste sim kort och aktivera den.
har testat både med telenor kort och at&t's egna men står samma

Testa de här

DFU Mode

First off, you’ll gonna restart your iPod Touch into DFU mode. It somewhere before the Recovery Screen, if you asked me. Start by turning on your iPod Touch and connecting it to the USB, then launch iTunes so that it detects your iPod Touch. Now you follow these steps:

Step 1: Hold down the “Home” button

Step 2: Hold down the “Standby” button

Step 3: When it says “slide to turn off”, ignore it. It should restart with a blank screen. Look at iTunes, and your device should be removed. Now lift the Standby button, while still holding onto the Home button.

Step 4: Keep holding the Home button until the iPod reconnects on iTunes. When the device shows up in iTunes, that’s when you’ll need to lift up your button. If you wait any longer, it will go into Recovery Mode, and that’s not what you want. Your iPod should be blank (as described by RupertGee).

This will force the iPod Touch to be in that mode until you perform an “upgrade” on it.

För mej funkade det när jag var på väg o slänga IPHONEN nästan, hittat här:

http://dermapthera.wordpress.com/2008/01/17/downgrade-ipod-touch-version-113-to-111/

1
Bevaka tråden