Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återställa 1.1.2 ootb (pga SSH-problem)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har haft problem med att komma åt min iphone via ssh så länge jag har haft den. Idag fick jag veta att detta var eftersom ajg både kryssat i rutan "install SSH" när jag jailbrekade 1.1.2 förut, och dessutom sen installerade OpenSSH ur installer.app. När jag avinstallerade OpenSSH ur instaler.app så krashar SSHapplikationen jag har på telefonen när jag ska starta. har prövat reboota men funkar fortf inte.

så nu funderar jag på att återställa telefonen och göra om hela processen på nytt utan att klicka i "install SSH", men eftersom FW 1.1.3 är släppt förstår jag inte hur det ska gå till när man ska uppdatera från 1.1.1 till 1.1.2.

Är det någon som har lösningen på SSH-problemet eller någon som har en bra guide (kommer inte in på hackint0sh då detta är fruktansvärt segt now a days) för att återställa 1.1.2 nu när 1.1.3 är släppt?

tacksam för svar

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-24 10:23
Ursprungligen av antn0833:

Jag har haft problem med att komma åt min iphone via ssh så länge jag har haft den. Idag fick jag veta att detta var eftersom ajg både kryssat i rutan "install SSH" när jag jailbrekade 1.1.2 förut, och dessutom sen installerade OpenSSH ur installer.app. När jag avinstallerade OpenSSH ur instaler.app så krashar SSHapplikationen jag har på telefonen när jag ska starta. har prövat reboota men funkar fortf inte.

så nu funderar jag på att återställa telefonen och göra om hela processen på nytt utan att klicka i "install SSH", men eftersom FW 1.1.3 är släppt förstår jag inte hur det ska gå till när man ska uppdatera från 1.1.1 till 1.1.2.

Är det någon som har lösningen på SSH-problemet eller någon som har en bra guide (kommer inte in på hackint0sh då detta är fruktansvärt segt now a days) för att återställa 1.1.2 nu när 1.1.3 är släppt?

tacksam för svar

Hmmm, jag gjorde samma sak, installerade OpenSSH efteråt.... funkar för mej.
Ett problem kan vara att jag fick logga in med SSH via Terminalen första gången efter uppgraderingen, för att skapa ny RSAnyckel i datorn. Sedan har jag kunnat köra CyberDuck utan problem.

Jag hade negraderat till 1.1.1! kört igenom basbande downgrader, återställt till 1.1.1 sen anysim på det!
Sen oktarep och 1.1.2 eller direkt till 1.1.3

du bör nog inte uppgrader till 1.1.3 då det inte finns någon almän lösning på jailbreak-problem. (detta släpps efter SDK-releasen har jag hört)

1
Bevaka tråden