Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guide: Hur man installerar 1.1.3 Jailbreak

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-26 18:44

Jailbreak 1.1.3, fulversionen

Så här gjorde jag med min 1.1.2, och det fungerade fint. Tar däremot inget ansvar för om det ställer till det med din lur.

Förberedelser

För att minimera risker och trubbel, se till att ha 1.1.2 innan du går till 1.1.3.
Avinstallera alla program i Installer.app, inkl. SwePhone.
Synca telefonen en sista gång i iTunes, och se till att du har typ 500 mb ledigt för den nya firmwaren.

Guide

  1. Koppla in din iPhone till datorn.

  2. Följ den här guiden:http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=606

  3. När du kommer till steget där du ska gå till Installer.app, koppla ur telefonen innan du fortsätter.

  4. Låt telefonen göra sin grej.

  5. Om du stöter på patrull, kollahttp://www.appleiphoneschool.com/2008/01/25/fixes-for-113-jailbreak/

Lycka till!

Senast redigerat 2008-01-26 19:04

Det här med att avinstallera alla program förstår jag inte, varför ska det behövas? dom ligger ju kvar efter uppgraderingen vad jag läst.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-27 00:19

Låter som en bra idé att deinstallera programmen. Visst det kan fungera men jag tror gamla program som är dåligt programmerade kan störa installationen utav 1.1.3 jailbreak.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-27 15:16
Ursprungligen av Patrik D:

Det här med att avinstallera alla program förstår jag inte, varför ska det behövas? dom ligger ju kvar efter uppgraderingen vad jag läst.

Jo de ligger kvar som filer, men ikonerna försvinner. Lösningen blir att ominstallera dem, så då kan man lika gärna ta bort dem helt från början. Dessutom kom det en del rapporter om att vissa program kunde ställa till det.

Ingen som testat installerat 1.1.3 via Installer. ?

Såg i en guide att det är många som rapporterar att det är problem med musik synkandet när man installerar från installer så jag avvaktar

Okej :/ . Läste nått om att dem fixat det eller något som skulle fixa det, aja :S , Skulle vart guld om någon kunde rapotera om den funkar sen :S. Koze: hur var det med svenska menyer åöä och övrigt svenskt efter uppgraderingen ? Funkar allt som det ska . ?

TurboSim någon?

Jag vet att frågan ställts tidigare men den tål att upprepas.
Har någon av er som uppgraderat till 1.1.3 TurboSim eller något liknande och fått det att fungera?

Bra fråga, använder åxå turbosim.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-27 19:56

Hur många sources hade ni efter 1.1.3 updateringen? Jag hade bara en. Vad bör man lägga till osv? Vad ska man ha för att få fram den där "300mb patchen" som tar bort överflödig data?

Det ligger en patch i installer som heter "1.1.3 Soft Upg. Cleaner" "Removes the 300mb image file after upgrading to 1.1.3" . Har dock inte vågar uppdatera min iphone än så jag vet inte hur den fungerar. Har bara sett att den finns hör av dig om det funkar .

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-27 20:41

Jo den fanns där när jag körde 1.1.2 men nu är den inte där

den måste väl ligga ute på nätet nånstans så du kan lägga in den manuellt. ? Tjika runt lite.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-28 01:41

Jag ger upp!

Är där någon i Malmö som vill uppgradera min telefon?

1
Bevaka tråden