Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hoppar tillbaka till Menyn.....

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malung
  • 2007-12-09 03:41

xlauncher vet jag inte riktigt vad det är....men summerboard är när man kan scrolla till höger eller vänster på "huvudmenyn" va? så man liksom kan ha flera ikoner?

för jag har aldrig installerat det men jag kan göra så ändå? kanske jag ska installera det och sen ta bort det? tror ni att detta kan funka?

tacksam för all hjälp!!!!

Mvh

  • Medlem
  • Malung
  • 2007-12-09 03:59

nu haar jag testat att både installera xlauncher och summerboard...och sedan uninstallat allt...men fortfarande samma problem :S

plzzz hjäälp mig!
Beja blir riktigt irriterad på detta !

Samma för mig beja. Jag hade "summerboard" utan att ha installerat det.
Fattar ingenting. Och även om man kör en restore tycker jag telefonen beter sig lika knasigt i alla fall.

/ Jacob

  • Medlem
  • Malung
  • 2007-12-10 00:08
Ursprungligen av FillilutteN:

Samma för mig beja. Jag hade "summerboard" utan att ha installerat det.
Fattar ingenting. Och även om man kör en restore tycker jag telefonen beter sig lika knasigt i alla fall.

/ Jacob

Konstigt detta asså...jag har tänkt göra en restore men har inte riktigt vågat mig på det än...har läst en del andra inlägg men kan inte bestämma mig riktigt för vilken metod som är den bästa att använda...
Man ska in på itunes, trycka på återställa samtidigt som man håller inne skift knappen? (windows) och sen välja filen som jag har laddat hem...sen när jag valt den och den gjort allt e det färdigt då? eller måste jag göra fler saker?

Mvh

Nae det är inget mer att göra. Restore är jättenkelt och fungerar bra för min del i alla fall. Dock tycker jag inte att telefonen aldrig blivit sig mer lik än när den var helt sprillans. Dock stort utropstecken för detta då jag säkerligen inbillade mig eftersom jag då hade en fullspäckad och slö pocket pc att jämföra med. Se till dra en synk innan du gör din restore så får du tillbaka allt förutom installerade program.
Lycka till!

/ Jacob

  • Medlem
  • Malung
  • 2007-12-13 00:40

Tack så mycket för ett efterlängtat svar

ska pröva deet snart!

hoppas det går smärtfritt

Mvh

  • Medlem
  • Malung
  • 2007-12-13 18:10

Shit, har nu prövat det och får då felmeddelande 1602, och sedan 1604 andra gången...
nu går det inte att göra så mycket...bara en bild där den visar att jag ska koppla laddar sladde till itunes???

Plz folkens hjälp mig....vad ska jag göra nu da?

jag använde filen iPhone1,1_1.1.1_3A109a_Restore.ipsw och höll inne shiftknappen (PC) när jag försökte restorea telefonen...

en version 1.1.1 är det...med itunes 7.4...

HJÄLP ! !

Mvh

blev så för mig också en gång. Men starta om iphonen några gånger och testa att göra restore så löser det nog sig.

/Jacob

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-16 01:42

Vill ni bli av med de problemet så ska ni avinstallera "summerboard" som jag gjorde och den e normal och inte hoppar som innan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-16 15:18
Ursprungligen av hanna_k:

Vill ni bli av med de problemet så ska ni avinstallera "summerboard" som jag gjorde och den e normal och inte hoppar som innan.

Som sagt, jag behövde aldrig avinstallera summerboard. Utan det räckte med att slå av dim wallpaper

  • Medlem
  • Malung
  • 2007-12-19 03:31

FIXAT för min del iaf...

jag hade inte så mycket att göra så jag bara lekte lite med iphonen...
min telefon var ju i bfu mode eller vad det nu heter...
så jag kopplade den till datorn...höll inne shift och prövade att installa iPhone1,1_1.0.2_1C28_Restore.ipsw...fick någon felkod med en 1 som innehåll...
sen så stängde jag ner itunes och höll inne off knappen och home knappen tills iphonen skärmen blev svart...sen så kopplade jag den till datorn igen och itunes startade...denna gången så valde jag den firmwaren som tillhör 1.1.1...vips så funkade iphonen...nu måste jag bara låsa upp den med ifuns metod...inte säker på att detta kommer fungera men hoppas iaf

hoppas detta kanske kommer hjälpa någon!

men allt görs på egen risk !

Mvh

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-12-27 17:13

Jag har haft samma problem, det började först efter jag hade installerat iFuntastic Support som bara fyller ens iPhone med skit... jag återställde och nu funkar allt prima!

  • Medlem
  • Malung
  • 2008-01-16 20:20

nu har jag återställt telefonen 3 gånger och det har fortfarande inte fixat sig
den hoppar fortfarande tillbaka i menyn...
jag har inte installerat summerboard, men kan fortfarande bläddra mellan sidor om jag har massa program installerat...
men nu senast när jag återställlde telefonen så har jag inte installerat något.
måste ju finnas någon som vet något sätt eller något program som kan fixa detta ...seriöst asså...

Mvh

  • Medlem
  • Malung
  • 2008-01-24 15:24

ingen kunnig på detta forum?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-01-28 08:03

ok, jag vet inte om detta är lösningen eller om det skulle ha fungerat hur som helst. Men jag har haft en iPhone som vägrat köra jailbreakme.com. Den har bara gått tillbaka till emergency call utan att starta om.

Nu på morgonkvisten provade jag också ett par ggr utan resultat, sen testade jag att ha independence igång och telefonen ansluten till datorn. Och vips så funkade det.

  • Medlem
  • Malung
  • 2008-01-28 17:35

Funkade det att återställa iphonen eller? för det är ju inte mitt problem...
jag har inga problem med att återställa telefonen, det har jag gjort typ 4-5 ggr...mitt problem är att den fortfarande hoppar tillbaka i menyerna...

Mvh

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-28 20:32

Hejsan.

Nu är det så att min iphone betett sig lite underligt under dagen.
Igår körde jag installer och den refreshade sources och det. Sedan stod det att det fanns en ny uppdatering av installer och jag klickade acceptera.
Sedan dess kan jag inte komma in i installern för den stänger ner sig själv efter nån halv sekund. Otroligt störande. Nu kan jag ju inte få bort / lägga till program om jag skulle ha lust.

Någon annan med samma problem?

PS. har 1.1.1

jag har haft samma problem, dom som låste upp den la in lite program sen efter tre veckor hade jag haft den i skolan lyssna på musik, smsat, ringt allt fungerade.. jag kom hem la iphonen på bänken sen fick jag ett sms timmen senare och då hoppade den tillbaka i menyn..
sen dess har den inte funkat läsa sms skriva in en adress på safari Mm...
jag skrev i en annan tråd också och där fick jag inget svar.. hoppas snart det kommer en lösning. och jag har aldrig installerat eller haft summerboard

Bevaka tråden