Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

***SIM eller vänta

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på att köpa ett ***sim (har 1.1.2) för man vet ju inte riktigt när unlock kommer för 1.1.2 men hur är det med 1.1.3 och ***SIM?
Enkel fråga! Köpa **SIM elr vänta och se vilka ***SIM som kommer funka med 1.1.3 eller är det skit samma inga kommer funka med 1.1.3?

vänta

sitter i samma situation... En fråga bara: Om vi säger att det kommer ut så att man kan låsa upp 1.1.2 OOTB... kan man då efter att ha låst upp 1.1.2 uppgradera till 1.1.3 eller det går endast att ha 1.1.2 då? kanske konstigt formulerat...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-21 18:31

Ropade in ett stealth sim på ebay i förrgår för $10.50 med fri frakt från Hong Kong. Månne det vara skit och inte funka men då har man inte förlorat för mycket stålars. Jag är beredd att testa iaf men funkar det inte väntar jag på sw unlock.
Kan skriva mer (om jag kommer ihåg det) när jag fått kortet och testat det.

Köper kingsim nu, inte det bästa men det verkar ju som inte något ***sim kommer kunna funka med 1.1.3 så lika bra att köpa billigt

Hej Ridell!

Bra tänkt. Jag har nu väntat med att öppna min Iphone låda i en låda nu. Kanske väntar en månad till sen kan jag tänka mig att köpa ett Stealth Simkort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-23 16:56

Satt i samma sits, bestämde mig igår att köpa *sim. Jag orkade inte vänta på något man inte vet när och om det kommer. Hoppas det funkar

  • Medlem
  • Sverige
  • 2008-01-27 13:08

Jag köpte ett "TurboSIM Generation 5" från Tradera för 299 inkl frakt. Så jag hoppas att det fungerar nu.

Det stod att det var speciellt utformat för 1.1.2 OOB telefonerna också.
Länkar bilden, verkar det bra?

Senast redigerat 2008-01-27 13:38
  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-30 03:55

Det är inte TurboSIM det är en kopia som verkar heta X-sim. TurboSIM tillverkas utav Bladox och ingen annnan. TurboSIM måste programmeras först annars fungerar det inte. X-sim är redan förprogammerat och fungerar endast med US iPhone.

//Rob

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-30 18:59

Fick mitt kort idag som jag ropade in för $10.50. Funkar alldeles utmärkt.

Det heter följande på ebay om ni vill fixa själva:
Free S/H Turbo Sim Unlock IPHONE 8GB OOB 1.1.2 UNIP4

Ursprungligen av Robo-X:

Det är inte TurboSIM det är en kopia som verkar heta X-sim. TurboSIM tillverkas utav Bladox och ingen annnan. TurboSIM måste programmeras först annars fungerar det inte. X-sim är redan förprogammerat och fungerar endast med US iPhone.

//Rob

Ne men det funkar väll endå fast det inte är programerbart, + att det kvittar ju vilket man har nu för man kan väll anväda programerabart och icke programerbart till 1.1.3 (1.1.1->1.1.2->1.1.3)

Hur gör man för att programmera ett TurboSim?

/MVH

Ursprungligen av igor.ibt:

Hur gör man för att programmera ett TurboSim?

/MVH

Don't know, google is your friend

1
Bevaka tråden