Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Restore 1.1.1

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Salem
  • 2008-02-01 09:11

Hej jag har lite problem med Summerboard och tängte nu löra en restore och göra om allt. Jag har kollat runt lite på forumet men inte riktigt fått tillräckligt med kött på benen för att våga göra detta, Nu behöver jag er hjälp.

1. Iphone 1.1.1 (3A109a) Modell MA712LL om detta hjäper.

2. Hur gör jag en Restore ? via Iphonen eller Itunes, är det något jag behöver veta innan jag gör det?

3. Jag har Trådlöst internet hemma!

4. Har någon en bra guide jag kan följa efter jag har gjort en restore på Iphonen.

5. Behöver jag sätta i simkortet jag fick med eller kan jag köra med mitt telenor kort ?

Är det något mer jag ska skriva ner här eller räcker detta. Annars tackar jag innerligt och ni kan hjälpa mig.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-01 09:55

Detta är nog den vanligaste frågan här, och det finns massor av trådar med info.
http://iphone.unlock.no/

  • Medlem
  • Salem
  • 2008-02-01 10:11

1. för Restore tängte jag använda mig av denna. Funkar det ?

To enter recovery mode, connect the phone to the computer and press and hold the Power button (on top) and the Home button (on bottom front) simultaneously. After about 15 seconds phone will appear to turn off, release the Power button but keep holding the Home button. After about 15 seconds the computer and iTunes will detect the phone in recovery mode, and you can perform a restore. IMPORTANT: If you just click the restore button, it will restore it with the latest firmware. It's much safer to manually select firmware instead. If you want to manually select a different firmware you can hold down SHIFT key (Windows) or Option/ALT-key (Mac) when clicking the Restore button, and it will let you choose firmware file. Download the wanted firmware here (you would normally want 1.1.1).
__________________________________________________________________________

Men sen vill jag ju ha en guide för allt det andra. står inte om jag ska sätta in det gamla sim kortet. någon som ligger och ruvar på en bra guide som jag kan följa till pungt och prickar?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-01 10:19

Har du kollat länken ovan? Där står "allt".

  • Medlem
  • Salem
  • 2008-02-06 07:51

ok men jag vet interiktigt vilken jag ska ha. jag har ju 1.1.1 och nu vill jag göra om allt på nytt så allt funkar! Kan du peka mig mot den guiden jag använda?

1
Bevaka tråden