Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

uppgradera baseband på en 1.1.3

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har uppg till 1.1.3 på ett tidigt stadium och följdaktligen fungerar inte locate me I google maps. Det vore ju trevligt att sparka igång det och min fråga är om det finns ett lätt sätt (typ via installer) att uppg till 04.3.13_g eller kommer det att komma ett sätt från Dev Team? Eller måste man börja om från början igen via 1.1.1?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-14 16:58

3.9 bl vad är det och hur får man det?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 17:28

det får du genom hårdvaru upplåsningen. Du kan inte få det genom något program. I skrivandets stund kan du inte få det basebandet på en 1.1.2 lr 1.1.3. Därför får du köra med locateme eller navizon appsen för att få lokaliserings funktionen att funka.

hur kan man kolla vad man har?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 17:45

om den var1.1.2 när du köpte har den garanterat 4.6 bootloader. Så du kan inte få det basebandet än. Om zibri och geohot håller denna takten så dröjer det nog inte allt för länge innan det kommer hack för nya basebandet.

jag köpte en 1.1.1 (runt 1 nov 2007), men har uppg till 1.1.2 och sedan 1.1.3

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 18:04

då har du 3.9. läs runt här hur du behåller nyaste baseband, jag vet tyvärr inte hur.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 18:51

Uppdatera med iTunes till 1.1.3. Efter det kan du följa PC eller Mac guiden.

//Rob

tack ekaan! Följde dun länk till iClerified och det fungerade klockrent. Laddade även hem anysim 3 innan jag skulle stänga ner installer, men programmet hängde sig och vägrade ge sig. Blev livrädd;) men en force quit och omstart samt upplåsning med anysim gjorde susen. Nu fungerar locate me funktionen klockrent. Flyttade mig 50m och fick en ändrad positionering. Svinskoj när det fungerar. Vill bara ut på stan och positionera mig;)
tack för alla svar!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-15 01:18
Ursprungligen av givmild:

tack ekaan! Följde dun länk till iClerified och det fungerade klockrent. Laddade även hem anysim 3 innan jag skulle stänga ner installer, men programmet hängde sig och vägrade ge sig. Blev livrädd;) men en force quit och omstart samt upplåsning med anysim gjorde susen. Nu fungerar locate me funktionen klockrent. Flyttade mig 50m och fick en ändrad positionering. Svinskoj när det fungerar. Vill bara ut på stan och positionera mig;)
tack för alla svar!

Du behöver inte AnySIM längre. ZiPhone 2.x låser upp både 3.9 och 4.6 BL.

//Rob

1
Bevaka tråden