Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3G samtidigt som SDK?

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lund
  • 2008-02-17 16:27

Finns både fördelar och nackdelar med 3G av nackdelarna har det talas om minskad batteri tider och därmed sämre standby/tal tider. 3G chip kräver annorlunda design så telefonerna blir som tegelstenar.

Av fördelarna så har du relativ snabb nät åtkomst hela tiden och är på så sätt inte enbart låst till att använda wifi även om wifi är snabbt och relativt kostnads effektivt så är det inte lika god teckning som med GSM/3G teknik.

av möjliga tänkbara applikationer skulle kunna vara videotelefoni (iChat?) idag finns detta men jag hade önskat att se en komunikation telefon - telefon och telefon - dator idag finns det ju bara telefon -telefon.

använda telefonen som modem till en dator.

Nu har jag ju bara fantiserat och det kommer säkert inte att bli så som jag säger men den största fördelen måste ju vara möjligheten till att få en datakomuntikation upp till 7,2 mbit/s

Om dom visar en 3G version innan den finns att köpa så kommer folk inte vilja köpa den gamla. Vid den första lanseringen så hade dom inte detta problem. Dessutom så är iPhone som koncept inte lika skriande het nu som då. Jag gissar på iPhone 3G till MacWorld.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-18 11:45

Man hoppas att dom tar steget till Turbo 3g medan dom ändå är i farten..

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-02-18 19:40

vad jag har förstått av det chipet folk pratar om så är det av HSPA typ dvs turbo 3g med upp till 7,2mbit

Kan vara så att man aldrig kommer att göra en 3g telefon.
Varför strula med den tekniken när AT&T bygger ut wifi-näten?

Då kan även Touchen användas överallt!

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-02-18 20:29

Det tror jag inte på, man vill ju in på olika marknader för att tjäna pengar. sen så kommer de med nuvarande iphone att vilja byta upp sig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-18 20:31

what: Att telefonerna blir som tegelstenar är väl inte så sant? Kolla vara på SE W880. Den har visserligen inte internt minne, men den är ju fortfarande tunnare än en iPhone.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-02-19 06:49

Ja, det var då! Jag minns själv att jag hade en plutt till telefon från nokia och min första 3G telefon var en stor och klumpig sak med dålig batteri-tid. 3G telefonenerna är ju inte där ännu med sjuka standby-tider och pluttesmå. Men de börjar att komma! W880 är ju ett bra exempel på en tunnis. De som kritiserar 3G iphone möjligheterna har använt just de argumenten. som jag nämnde ovan och främst då batteri-tiden.

Jag tror att de kommer att lansera 3G, SDK och Flash, nu den 26:e, samtidigt tror jag att de sänker priserna på både touchen och iPhonen.
Längtar till tisdag!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-23 18:29

Hoppas det inte stämmer:(

Fast jag bryr mig inte så mycket om SDK iofs. Jag vill ha 3G och prissänkning.

  • Medlem
  • 2008-02-24 17:31

Själv längtar man bara tills flash och videoinspelnings stöden kommer. DÅ kan jag kanske tänka mig att köpa en hackad iphone från USA, om den inte är lanserad i Sverige vid den tidspunkten Vi får se helt enkelt vad som händer.

Bevaka tråden