Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort rättstavningen?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har sett någon tråd om detta innan men kan inte hitta den igen. Kan någon ge lite hjälp eller vet om en tråd som ta upp detta vore jag tacksam.

Är så oerhört trött på orden som föreslås och som aldrig är rätt.

Inställningar -> Allmänt -> Tangenbord -> Disable autocorrection ?!!?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-25 22:09
Ursprungligen av theplague:

Inställningar -> Allmänt -> Tangenbord -> Disable autocorrection ?!!?

Och har du inte det valet behöver du installera KB2 via Installer.

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2008-02-25 22:28

Borde inte "Har swephone några planer på att förbättra sin rättstavning?" vara bra fråga att ställa istället?
Inte så att jag tycker att dom har gjort ett dåligt jobb, tvärt om, men ibland undrar jag om utvecklingen står stilla där borta.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-02-26 18:14

Föredrar själv att helt stänga av rättstavningen då jag fått rätt bra snits på skrivandet. Skulle man skriva fel på ett ord och man missar det är det ju inte hela världen. Men att få alternativ till ord man inte ens är i närheten av att skriva och missa att den föreslår det för att man sen måste sudda.....nejtack. Gladdes mycket när jag upptäckte KB2.

Ursprungligen av orrefan:

Borde inte "Har swephone några planer på att förbättra sin rättstavning?" vara bra fråga att ställa istället?
Inte så att jag tycker att dom har gjort ett dåligt jobb, tvärt om, men ibland undrar jag om utvecklingen står stilla där borta.

Jo, det får de gärna göra men jag har inte lust att vänta. Verkar inte finnas så många ord i ordlistan, bara ett alternativ till ord. Kan nog ta lång tid.

Tack för tipset om BK2. Nu går det betydligt fortare att skriva...

ordlistan är helt överflödig enligt mig när man ändå har alla bokstäver framme, förutom å, ä, och ö då. skillnad på en vanlig mobil där man med ordlistan slipper alla dubbeltryck och sådär.

1
Bevaka tråden