Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Flash Portfolio (feedback please)

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Skulle gärna vilja ha lite feedback på min portfolio

http://www.99.se/kritik-p-sajt/236995-min-flash-portfolio.html#post1464454

Senast redigerat 2008-02-22 11:50

uppdaterad

Mycket snyggt men jobbigt med alla saker som ploppar upp nerifrån, skulle vilja ha det mycket lugnare och ...coolare...

Ursprungligen av tiger leap:

Mycket snyggt men jobbigt med alla saker som ploppar upp nerifrån, skulle vilja ha det mycket lugnare och ...coolare...

dom ploppar upp ur vattnet e väll coolt eller ?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-03 23:55

Väldigt häftigt tycker jag. Vore bra om man kunde titta lite närmare på dina "konstverk".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-04 00:03

Snyggt, men jag har lite svårt för scrollister som inte går att scrolla på "normalt" sätt. Jag vill köra tvåfingersscrollen på min MacBook på websidor, inte behöva gå ut i högerkant och klicka. Omodernt värre.

Ursprungligen av berdan:

Snyggt, men jag har lite svårt för scrollister som inte går att scrolla på "normalt" sätt. Jag vill köra tvåfingersscrollen på min MacBook på websidor, inte behöva gå ut i högerkant och klicka. Omodernt värre.

detta skall jag undersöka ... jag har lagt väldigt mycket tid på att scrollen skall kunna styras via olika medier så som scroolwheel, pill up och ner osv ... skall se om detta också går att ordna

Ursprungligen av berdan:

Snyggt, men jag har lite svårt för scrollister som inte går att scrolla på "normalt" sätt. Jag vill köra tvåfingersscrollen på min MacBook på websidor, inte behöva gå ut i högerkant och klicka. Omodernt värre.

det går nu scolla på "normalt" sätt på Mac ... detta är inget som vanligt visst går på Mac och Flash men med ett fix fungerar det nu korrekt ..

Man tappar fokus på det du vill förmedla på grund av allt rörligt som distraherar. Vad är det jag vill ha fram? Det är frågan du ska ställa dig. Ser i övrigt bra ut, men som sagt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-04 00:44

Allt det rörliga finurleriet kan ju också ses som en del av portföljen, enligt min åsikt är det en väldigt bra sådan också.

problemet är att flash på mac inte stödjer MouseWheel events .. dock har jag en lösning att gå runt detta vilket jag jobbar på att implantera

Hej,

Man ser knappt dina alster, alldeles för lite exponering. Varje projekt borde få lite mer utrymme, svårt att säga om det är bra eller inte om jag endast ser en ruta på ca 770X225px där projektet är rejält beskuret.

1
Bevaka tråden