Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min dator dog helt... vad nu?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-03-05 11:04

Ja, min dator som jag synkat iPhonen med senaste månaderna är stendöd.. All musik har jag som tur var backup:at, så nu till min fråga: installerar jag iTunes på denna dator - kommer den då gå att synka med telefonen?

För det gick inte hos en kompis.. Har 1.1.2 kanske ska tilläggas.

/M

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-05 12:23

Nej det är kört. Du kan egentligen bara synka musiken till iPhonen men inte tillbaka till datorn. Men det kan vara vara möjligt att göra med något extra program. Finns för iPods kanske har någon också gjort något liknande för iPhonen.

//Rob

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-05 14:11
Ursprungligen av wckd:

Ja, min dator som jag synkat iPhonen med senaste månaderna är stendöd.. All musik har jag som tur var backup:at, så nu till min fråga: installerar jag iTunes på denna dator - kommer den då gå att synka med telefonen?

För det gick inte hos en kompis.. Har 1.1.2 kanske ska tilläggas.

/M

Jag förstår inte frågan riktigt....
Du har backup på musiken, så den kan du alltså lägga in i den nya datorn (och iTunes).
Synka iPhone kan du göra med vilken dator som helst, men informationen (musiken) i iPhone blir det som du har på den datorn du synkade sist med. Så du kan inte behålla musiken i iPhone och sedan synka med den nya datorn. Allt i iPhonen försvinner och ersäts med information från den nyinstallerade iTunes.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-05 14:33

Kenjon jag förstod det så att hans dator dog och han har all musik som backup på iPhonen. Men är musiken sparad någon annanstans är det inget problem att installera musiken på den nya datorn och synka iPhonen. Då försvinner musiken på iPhonen och man måste se till att man hämtar kontakterna från iPhonen först.

//Rob

1
Bevaka tråden