Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp mig hitta ljud-grejer

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nyköping
  • 2002-05-03 00:17

Min jobbarkompis som just köpt en iMac G4 vill komplettera sina Apple Pro Speakers med en subwoofer. Harman Kardon hade ju en lös iSub förut men den verkar ha utgått. Nån som vet var det finns någon kvar? Eller något motsvarande?

Själv vill jag lägga in lite röstkommentarer i iMovie och har ingen mikrofon. Och ingen mikrofoningång på vare sig PB 667:an eller PM 867:an.
Jag vet att Apple hade en "Plain Talk Microphone" för USB men den verkar ha utgått. Och MacAlly har (eller möjligen hade) en iMic som verkar vara slut överallt.

Några tips?

Jag såg nyligen en "sub" hos On-Off Malmö/Mobilia.

Citat:

quote:Själv vill jag lägga in lite röstkommentarer i iMovie och har ingen mikrofon. Och ingen mikrofoningång på vare sig PB 667:an eller PM 867:an.
Jag vet att Apple hade en "Plain Talk Microphone" för USB men den verkar ha utgått. Och MacAlly har (eller möjligen hade) en iMic som verkar vara slut överallt.

Vanlig (inte USB) Plaintalk mikrofon ska finnas fortfarande, kolla med närmsta Mac-åf. Annars är ju ingången bak på G4:an line-in, så man kan koppla nåt som förstärker signalen mellan en vanlig mikrofon och line-ingången, en bandspelare eller nåt.

1
Bevaka tråden