Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öppna portar i D-link DI 804

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har försökt flera gånger, även med hjälp av supporten på DLink att öppna vissa portar på min DLink DI 804. Exempelvis skulle jag vilja att TCP portarna 21,22 och 80 skulle peka till min server. Allt ser fint ut i inställningarna, men portarna är inte öppna. Svaret Dlink ger är att webadministration via mac kanske inte fungerar fullt ut.
Hur har ni som lyckats gjort?
Kör Bostream f ö.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-30 19:34

Det fungerar utmärkt om du använder den inbyggda installationsguiden.

Gå till Setup Wizard och följ anvisningarna på skärmen. Läs i handboken om så behövs.

[ 30 Juni 2002, 19:36: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Du menar att kryssa i de olika alternativen som finns typ http, ftp, Gnutella mm?
Men om jag vill öppna andra portar? Jag har inte lyckats få till det genom att gå in i basic setup. Där ser mina inställningar ut som de som skapats i Setup Wizarden, men det hjälper inte.

Något som slog mig: Kan jag ha gjort fel val vid första dialogen "Cable, DSL or Ethernet"?

Jag valde DSL för Bostreams ADSL.

Jag har läst igenom manualen och blir inte klokare av det.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Hampus:
Något som slog mig: Kan jag ha gjort fel val vid första dialogen "Cable, DSL or Ethernet"?

Jag valde DSL för Bostreams ADSL.

Du ska nog välja "Ethernet" där.

En annan fråga:
Jag försöker använda Apples Remote Desktop för att övervaka datorer. Alltså behöver jag öppna porten UDP 3283 i min D-Link 704, men det funkar ändå inte. Man kan ju inte specificera UDP, så kan det vara så att D-Link inte hanterar portar i UDP-området? Det funkar med andra routers (tex Netgear). Någon som fått det att funka?

Nu har jag hittat en lösning på min 804. jag använde installationsguiden för att bara öppna en port. Viktigt att sitta vid den dator som porten ska peka mot. Sedan gick jag in i advanced setups och öppnade fler portar i den gruppen. Då pekade de rätt.

På min 804 kan man via en "rullgardinsmeny" välja udp eller tcp port som ska öppnas. Är du säker på att det inte finns på 704?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Hampus:
På min 804 kan man via en "rullgardinsmeny" välja udp eller tcp port som ska öppnas. Är du säker på att det inte finns på 704?

Jo, hyfsat säker (är inte hemma nu...).
Ska kolla igen för säkerhets skull.

He he, kom på att svärföräldrarna (där jag är) också har en 704:a. Det är ju jag som installerat den...

Och, tyvärr, ingen rullgardin. Den inbyggda hjälpen antyder (lite oklart) att man kan öppna portar upp till 2999.

Någon som har annan erfarenhet?

Ett inte särskilt konstruktivt förslag men ändå : kasta din 704:a och köp något bättre. Har du bostream så kommer du att märka en klar skillnad i prestanda om du skaffar en kraftfullare router än 704:an som är en rejäl flaskhals i sammanhanget.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Joacim Melin:
Ett inte särskilt konstruktivt förslag men ändå : kasta din 704:a och köp något bättre. Har du bostream så kommer du att märka en klar skillnad i prestanda om du skaffar en kraftfullare router än 704:an som är en rejäl flaskhals i sammanhanget.

Vad är det som gör att DI704/804 blir en rejäl flaskhals? Vet flera som kör DI804 samt Bostream, och de laddar fortfarande ner i 300k/s totalt. Eller så menar du något annat med prestanda än så som jag uppfattade det

[ 06 Juli 2002, 18:55: Meddelandet ändrat av: Petter Mårtensson ]

1
Bevaka tråden