Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Air nästa?

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-02 18:10
Ursprungligen av Macus:

300 dollar är väl inte för mycket för en snabbare AppleTV med större funktionalitet.

Jag vet att många tvekar om de ska köpa en AppleTV eller Mac Mini till TV:n.
Apple kunde underlätta inköpsbeslutet för många om man slog ihop produkterna.

Fast 300 dollar är ändå 300 dollar hur mycket saker du än lägger till. Klart att många skulle tveka om TV/Mac mini:n plötsligt blir 300 dollar dyrare.
Tycker Apple ska lägga till HDMI och TV funktionerna till Mac Mini:n och behålla TV.

Ursprungligen av Trisen:

Ahh inget direkt specielt; men i många storstäder på utefik->(barer) kan man se
folk små surfa osv ... Tydligen mycket i San Francisco där min dotter nyligen
anlände i från.. (en bra att ha maskin att små skriva pm bloggs osv)
smidigt o lätt... Men nog inget för den kreativa Macanvändaren..
inom media o Bild .. men möjligen kan jag ha fel? tycker den är rätt
klen för dom stålarna.. och dir ingen Pro Maskin eller?

Helt enkelt en dyr o snygg webb Maskin med en Usb (o platt) ..

Tycker du den är klen och inte har tillräckligt med portar för dig så är det inte en dator för dig eller hur? Är inte en dålig dator med byggbrister för det.
Med så många delar som är mindre än standard så är det inte så konstigt att den är dyrare.
Finns massor med folk som aldrig har använt varken ljud in, Firewire eller ens Ethernetporten på sina gamla datorer. Vad de vill ha ut är en liten och lätt dator som de kan skriva på. Där har Apple haft ett tomrum som de nu har fyllt.

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2008-03-02 22:09
Ursprungligen av acke:

Tycker du den är klen och inte har tillräckligt med portar för dig så är det inte en dator för dig eller hur? Är inte en dålig dator med byggbrister för det.
Med så många delar som är mindre än standard så är det inte så konstigt att den är dyrare.
Finns massor med folk som aldrig har använt varken ljud in, Firewire eller ens Ethernetporten på sina gamla datorer. Vad de vill ha ut är en liten och lätt dator som de kan skriva på. Där har Apple haft ett tomrum som de nu har fyllt.

Jo Möjligt... hade inte bangat för att a en sån kanske synka via airporten ?
är mest lite nyfiken med någon av erfarenhet med den...

Som sagt klämt o känt ..men lite tvecksam ?!? hade en Powebook G4 (12) som
var rätt nimm och lätt att ha med som jag saknar efter härdsmälta.. skulle
kanske ta en närmre titt ändå på Air .. i mitt jobb transporterar jag mig mellan
div Macar från en Mac Pro Arbetsstation -> MBP 15 (+ Powerbook G4)
som jag nu skriver ifrån vid Tv soffan Tex ..

Senast redigerat 2008-03-02 22:29

Fånigt att diskutera om framtida Mac mini kommer ha namnet Mac Air eller Mac nano. Det är väl ändå inte relevant.

Faktum är att Mac mini kommer att uppdateras i framtiden och kommer då troligen vara utan optisk enhet (endast extern enhet som tillval) samt ha bättre prestanda.

En Apple TV är en stationär iPod (läs: är en iPod-produkt) och inte en Mac-produkt.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-03-02 23:23

iPod Touch och AppleTV innehåller båda en variant på Mac OS X.

Vad skiljer en Mac från en iPod?
Tja, det är väl att Macen använder Leopard. Tar man bort Leoparden och ersätter den med Mac OS X-versionen som sitter i iPod Touch så har vi en iPod.
Installerar vi istället versionen som sitter i AppleTV så har vi en AppleTV.

Det är väl inte konstigare än att vi kan installera Windows i en Mac och då har vi en PC.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-04 16:52

Tror inte att man ska göra misstaget att tro att bara för att MacBook Air inte har någon optisk enhet så kommer det att sprida sig. Så klart Apple skulle vilja baka in en optisk enhet i MBA men antagligen så ryms det ju inte under de specs som MBA har idag.
En Mac mini utan optisk drive eller vid sidan om känns plottrig alldeles i onödan. Vad skulle man vinna på det? Mindre storlek? Ärligt talat, är det många som stör sig på Mac minins storlek idag?

acke, det finns absolut ingen anledning att en Mac mini måste vara utan en optisk drive. Det är dock klart att Steve Jobs anser att optisk enhet är en styggelse precis som floppy drive. Och när Steve Jobs har bestämt sig för något så händer det också en hel del. Så man får se helt enkelt. Man ska inte bli förvånad i alla fall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-08 22:12
Ursprungligen av cEvin Key:

Det är dock klart att Steve Jobs anser att optisk enhet är en styggelse precis som floppy drive.

Jaså, vad grundar du det på?

Bevaka tråden