Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köra ett shell script genom att klicka på en ikon

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-11 22:47

Halloj, är det någon som vet ett bra sätt att få iphonen att exekvera ett litet shell script när man klickar på en viss ikon.

Alltså det jag vill göra är att använda findme som är ett litet command line program som scannar efter efter gsm master och bestämmer ens position. Lat o Lon som jag får ut från det som ren text vill jag posta sedan på Jaiku.

Har hela scriptet klart o testade att bara kopiera en annan app katalog och ändra i plist filen men det verkar inte räcka, för loggar jag in vis ssh och kör scriptet funkar det, men klickar jag på min ikon funkar det det. Ännu bättre vorje ju om man kunde visa upp text outputen från scriptet på skärmen. I vilket fall, tacksam för alla tips om hur jag kan lösa detta.

/KP

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-03-11 23:39

Döp filen med .command som suffix så startar Du det genom Terminalen.
ulfis

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-12 22:43

Vadå Terminalen? Vilken fil är det jag skall döpa om? Själva scriptet? Men vadå kan den ligga var som? Låter ju konstigt om Terminal skulle söka igenom hela telefonen...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-03-12 22:58

Ah, man kanske skulle läsa inlägget ordentligt. Sorry, trodde Du menade vanliga shell-scripts på Mac:en...

1
Bevaka tråden