Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kuvert format

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-17 08:20

Hej,

Vi skall få kuvert med tryck på, vår grafiska avdelning ligger utomlands och jag har fått följande fråga:

"the margins (non printing area) in both envelopes"

Det är C5 med fönster samt C4 utan fönster kuvert som vi skall trycka. Jag har hittat hur fönstren är placerade, se bifogad fil.

Tack på förhand!

/Johan

Förmodligen så har dom missat att beskriva måttet för "non printing area". Beror ju helt och håller på vad för tryckteknik, kuvertets tryckriktning osv det är tänkt att vara. Fråga dom igen, eller så är 15mm runt om kuvert en bra tumregel att gå efter.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-17 08:53

Jag skall få orginalen från dem och lämna det för tryck här i sverige, är detta då en fråga för vårt tryckeri?

Ja bäst är att fråga tryckeriet, om nu inte den grafiska profilen för det ni ska trycka säger annat?

Alltså, den grafiska profilen kanske säger att "Minsta marginal ska vara 20mm" då gäller ju 20mm. Annars finns det bara 1, non printing vad jag vet, och det är griparkanten som tryckpressen behöver när den ska trycka kuvertet. Streckkod behöver en given plats oftast också, så att postens läsare kan hantera dom smidigast.

/chris

1
Bevaka tråden