Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flera 3-användare kommer till röstbrevlåda

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-21 22:39

Hej,

Skaffade en iPhone för två dagar sedan och har Tele2 Comviq Kompis som abonnemang. Märkte dock i dag att ett flertal nummer dirigeras direkt till min röstbrevlåda i stället för att komma till ett vanligt samtal. De enda två som det krånglat med, vad jag vet, har 3 som operatör. Dock provade just en annan vän att ringa, som också har 3, utan några som helst problem. Jag aktiverade nyligen röstbrevlådan via "hacket" för att ersätta voicemail-ikonen (där man ringer *5005*86*xxx#). Kan det ha något med detta att göra? Var lär problemet ligga? Hos 3?

Tack på förhand

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-21 22:41
Ursprungligen av lither:

Hej,

Skaffade en iPhone för två dagar sedan och har Tele2 Comviq Kompis som abonnemang. Märkte dock i dag att ett flertal nummer dirigeras direkt till min röstbrevlåda i stället för att komma till ett vanligt samtal. De enda två som det krånglat med, vad jag vet, har 3 som operatör. Dock provade just en annan vän att ringa, som också har 3, utan några som helst problem. Jag aktiverade nyligen röstbrevlådan via "hacket" för att ersätta voicemail-ikonen (där man ringer *5005*86*xxx#). Kan det ha något med detta att göra? Var lär problemet ligga? Hos 3?

Tack på förhand

Jag tror det beror på dålig signal.... jag tycker att antennen i iPhone är klart mycket sämre än de mobiler jag har haft tidigare (SE, Nokia, Siemens).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-21 22:43

Verkligen? Han jag bad ringa bor 2 mil ifrån mig, medan de som jag har problem med sitter precis bredvid.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-22 11:47
Ursprungligen av lither:

Verkligen? Han jag bad ringa bor 2 mil ifrån mig, medan de som jag har problem med sitter precis bredvid.

Var de andra sitter har ingen som helst betydelse, det är var du befinner dej i förhållande till den basstation du är inloggad på, som har betydelse. Och eftersom jag tror att antennen är sämre på iPhone än en del andra mobiler, så fungerar deras utan större problem, medans din kanske ligger på gränsen....

1
Bevaka tråden