Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphones lansering i Sverige

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-03-17 14:36
Ursprungligen av boris91:

Och Irland. Fast det är old news.

Någon som kan vara intressant att notera är att visual voicemail och unlimited data inte ingår i dessa länder.

Det är faktiskt mycket intressant, och samtidigt mycket underligt då det innebär att Apple har börjat släppa på sin benhårda policy om att garantera användarupplevelsen. Lite synd faktiskt. Det sägs ju att Visual Voicemail är ett av skälen till att man inte har lanserat iPhone i fler länder. Lite förenklat kanske, men det är ju en av killerappsen i iPhone.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-03-17 16:24
Ursprungligen av koze:

Det är faktiskt mycket intressant, och samtidigt mycket underligt då det innebär att Apple har börjat släppa på sin benhårda policy om att garantera användarupplevelsen. Lite synd faktiskt. Det sägs ju att Visual Voicemail är ett av skälen till att man inte har lanserat iPhone i fler länder. Lite förenklat kanske, men det är ju en av killerappsen i iPhone.

Jag väntade mig att Apple skulle göra avkall på vissa funktioner - skrev om det i en tråd här men hittar det inte. Jag är glad för att dom prioriterar bort skitsaker som t.ex. Visual Voicemail. Nu när dom kommer till Europa - som inte är lika stalinistiskt likformat och monopoliserat som USA utan en oigenomträngligt kluster i jämförelse - så kommer dom att göra anpassningar land för land (det har dom redan börjat med). Detta var väntat och detta hade dom också väntat sig.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-17 19:49

Jag tycker att Apple har förlorat en del momentum på grund av att man väntat så länge med att sälja iPhone i hela Europa. Det kommer "liknande" telefoner i väldigt hög takt och det kan bli svårt konkurrensm'ssigt speciellt med tanke på prissättningen på den europeiska marknaden.

Man får hoppas att en eventuell iPhone 2.0 innebär ännu större tekniska och designmässiga framsteg.

  • Medlem
  • 2008-03-18 01:43

[QUOTE="boris91;1485052"]Jag tycker att Apple har förlorat en del momentum på grund av att man väntat så länge med att sälja iPhone i hela Europa. Det kommer "liknande" telefoner i väldigt hög takt och det kan bli svårt konkurrensm'ssigt speciellt med tanke på prissättningen på den europeiska marknaden.
QUOTE]

Sant, Det har ju redan kommit flera telefoner med touch screen och liknande tekniker. Vissa av de har bättre innehål än iphone, dock kanske inte det är lika bekvämt att använda de som iphone.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-18 08:01

Frågan är inte om dessa telefoner är bättre eller sämre utan snarare hur människor upplever dessa. Många har testat koventionella modeller från Sony Ericsson till exempel men aldrig en iPhone då dessa inte riktigt saluförs i Sverige. Folk vet inte vad skillnaden är och kommer inte att få reda på det förrän iPhone kommer hit på riktigt.

  • Medlem
  • 2008-03-24 16:12

Italien nästa..

Snart även Holland, om man ska följa vilka ordböcker som nu finns i iPod Touch efter senaste uppdateringen....

  • Medlem
  • 2008-03-24 21:07

Trevligt trevligt

  • Medlem
  • 2008-03-25 15:56

Vilken operatör gälde detta då?

  • Medlem
  • 2008-03-25 18:26

Jag håller med..

Det är ganska mkt snacka om iphone? och det är ganska högt tryck på dom!
Och SE och Nokia och de flesta märken utvecklar någon mobil som ska knäcka iPhone
Samtidigt som dom lanserar mobiler som är bättre en iphone så släpper apple en nya iphone i hela världen. Alla vet vad iphone är för mobil, och dom tror nog att nr 2 är bättre.
Har hittat på det här själv, men ingen i hela den här tråden har väll en källa

Bevaka tråden